טרייפל מוס שוקולד עם קצפת, תותים וקוביות בראוניז

Posted on

אין דבר שאני אוהבת יותר ממתכונים מהירים. ומכיור נקי מכלים.

אבל מה עושים כשרוצים להכין קינוח מרשים, עם מלא שכבות, שברור שיגרום למטבח להראות כמו תוהו ובוהו ולזמן לנזול בין האצבעות? מקצרים!

אגלה לכם סוד, את הקינוח הזה אני מכינה כשאין לי המון זמן ואני בכל זאת רוצה להביא משהו יפה שלא יגרום לאורחים לחשוב שלא השקעתי עליהם. כי תכלס, הכי השקעתי, לא בזמן, אלא בעיקר במחשבה ובחומרי גלם. והו אה כמה חומרי גלם יש כאן (בדגש על שמנת מתוקה ושוקולד).

כמעט כל טרייפל שתרצו להכין נשען על קרם, עוגה (או עוגיות) ופירות. אז את הקרם אני לא יכולה לקנות מוכן, למרות שיש קצפת מוכנה בסופר אבל יש גבול גם לקיצורים שלי, וזה גם ככה דקה להכין קצפת, ופירות? הם גם ככה מגיעים די מוכנים. אז מה נשאר? רק להכין עוגה או עוגיות. ולמה להכין אם יש מוכן אתם שואלים? הו, טוב ששאלתם, כי לא ממש צריך להכין.

כדי ליצור את הטרייפל הזה השתמשתי בעוגת בראוניז מוכנה, יש לעלית ויש לאסם, יש בקונדיטוריות ויש במאפיות, עניין של 17-20 שקלים ויש לכם בראוניז טעימים. ובגלל שגם ככה מדובר בקינוח עם מלא שכבות של טעם, ובגלל שגם ככה אני משקה אותם בליקר, ובגלל שהקנייה הזאת חוסכת לי זמן הכנה, זמן אפייה ובעיקר חוסכת לי לשטוף כלים, אז אני מקצרת! ומהיום גם אתם 🙂

אגב, לא תמצאו אותי הרבה פעמים קונה דברים מוכנים, לרוב אעדיף להכין בבית, אלא אם כן זמן ההכנה והכלים שזה ידרוש ממני לא יהיו שווים את המאמץ. ונשבעת שכאן זה המקרה.

ואתם? כשאתם מכינים את הקינוח הזה, אל תגלו לאף אחד את השיטה, לא כי יגנבו לכם אותה, כי ככה תוכלו לחייך כשיגיעו קריאות ההתפעלות.

ואגב, במקום עוגת בראוניז אפשר עוגת שוקולד רגילה או עוגת שוקולד צ’יפס או עוגת וניל או עוגיות אוראו. מה שתרצו! ואפשר גם לזלף את הקרמים שנשארו לכוסות שקופות ולהכין קינוחים אישיים. הכי מתכון מודולרי.

טרייפל מוס שוקולד
אותו קינוח בגרסה אישית – וכן, ישארו לכם מצרכים להכין גם כמה קינוחים אישיים

טרייפל מוס שוקולד עם קצפת, קוביות בראוניז ותותים

מצרכים (לקינוח במשקל 4 קילו שמספיק בשקט ל-15 איש ויותר + 4-5 כוסות אישיות):
400 גרם שוקולד מריר, קצוץ גס
3 מיכלים (750 מ”ל) שמנת מתוקה 38%
1-2 סלסלות תותים או פטל או אוכמניות
2 עוגות בראוניז מוכנות (בגודל תבנית אינגליש קייק) או 1 עוגת שוקולד בקוטר 24 או 2-3 חבילות אוראו
1 ו-1/2 מיכלים (375 מ”ל) שמנת מתוקה 38% – כן, בנוסף לאלה שכתובים
2 כפות אבקת סוכר
כף תמצית וניל איכותית (לא חובה)

אופן הכנה (מתחילים יום קודם או כמה שעות לפחות לפני ההגשה – רק כי השוקולד צריך להתקרר):
– בקערה שמתאימה למיקרו מניחים את השוקולד ו-2 מיכלים של שמנת מתוקה. ממיסים בפולסים של דקה עד שנוצר רוטב שוקולד חלק. מעבירים למקרר למשך הלילה או ל-3 שעות לפחות.
– חותכים את התותים לפרוסות ואת הבראוניז לקוביות קטנות.
– שמים בקערת מיקסר עם וו 1 ו-1/2 מיכלים של שמנת מתוקה ומוסיפים אבקת סוכר ווניל. מקציפים עד שנוצרת קצפת יציבה. מעבירים לשק זילוף עם פייה עגולה. ואפשר גם להעביר לקערה אחרת ופשוט להניח את הקצפת עם כף או כפית.
– באותו קערה, אין צורך לשטוף, שמים את השוקולד שהתקרר ביחד עם מיכל שמנת מתוקה. מקציפים עד שנוצר מוס יציב. מעבירים לשקית זילוף עם צנתר עגול או מניחים בטרייפל עם כף.
– מרכיבים: בעקרון אפשר להניח את השכבות איך שרוצים, אבל כותבת לכם איך אני הנחתי למקרה שתרצו גם ככה – מזלפים בתחתית הכלי שכבה של עיגולי מוס שוקולד, מעליהם מניחים קוביות בראוניז, מעל מזלפים שכבת קצפת. מעל הקצפת מניחים פרוסות תותים ומניחים גם פרוסות בצידי הכלי. מה שאני אוהבת לעשות, זה לחתוך את התותים לפרוסות ואת הפרוסות הלא יפות אני שמה מעל הקצפת, כי לא רואים אותן, את השכבות היפות שמה בצדדים.
– ושוב חוזרים על השכבות: מוס שוקולד, בראוניז, קצפת. וזהו, מקשטים למעלה איך שרוצים, עוטפים בניילון נצמד ומחייכים למארחים כשאתם נכנסים אליהם הביתה עם הדבר המושחת הזה. ולא מגלים שלקח לכם חצי שעה להכין את זה.

הערות ושדרוגים
– רוצים לשדרג את הקינוח ולהפוך אותו עוד יותר למיוחד? תשקו כל שכבת בראוניז בחצי כוס ליקר. ליקר דובדבנים למשל יעבוד כאן מושלם.
– במקום תותים אפשר לשים פטל טרי או אוכמניות.
– במקום קוביות בראוניז למעלה אפשר לשים שברי אוראו, גליליות שבורות לחצי, שברי מקופלת, פניני שוקולד, אצבעות קינדר ועוד.
– במקום עוגת בראוניז אפשר להשתמש בכל עוגה בחושה (קנויה או ביתית) ואפילו בעוגיות אוראו שבורות גס.
– כן, אפשר להכין מראש, כולל התותים למעלה, כל היופי שהטעמים מעט מתמזגים שהבראוניז מתרככים מהמוס. כמה מראש? עד יומיים.

0 תגובות

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.

Send this to a friend