מאפייה שוודית סודית שאתם חייבים להכיר

Posted on

אם יש משהו שאני ממש אוהבת בסצנת האוכל, זה לגלות מקומות חדשים, עדיף קטנים ולא מתיימרים, עם אוכל שיודע בדיוק לאן הוא הולך ובעיקר מאיפה הוא בא.

לפני חודש, ממש במקרה, נתקלתי בעמוד האינסטגרם של מיכאל רוטשילד (40) שפתח לא מזמן מאפייה קטנה בשם FIKA עם מאפים שוודיים שנהג לאכול בילדות.

התמונות, והסיפור מאחוריהן, נתקעו לי בראש זמן רב אחרי שצפיתי בהן והשבוע סוף סוף יצא לי להכיר את האיש מאחורי העוגות והמאפים הכל כך מגרים. וגם לטעום אותם!

מאפיית fika
מאפי שמרים במילוי קרם וניל

מלבד העובדה שהקינוחים שזללתי, וזללתי, היו מיוחדים וממכרים, עם ניחוחות עדינים של הל וזעפרן, גיליתי אופה עם תשוקה אדירה ורצון עז להכין את המאפים עליהם גדל בבית ולהכיר לקהל הישראלי מטבח שרבים לא מכירים. ומה שהכי מדהים בסיפור, זה שעד לא מזמן מיכאל בכלל עבד בהפקות טלוויזיה, אבל הריחות והזכרונות מהקינוחים של אמא הכריעו את הכף לטובת המיקסר והתנור.

מאפיית fika
כל מאפה יותר טעים ומיוחד מהשני
מאפיית fika
עוגת שמרים וקינמון – הגרסה הגדולה לשבלולי השמרים השוודיים

אז מה תמצאו שם?
KANELBULLE  – שבלולי קינמון מסורתיים עם נגיעות עדינות של הל בבצק (9 ש”ח), עוגיות חמאה עם ריבת פטל ביתית (25 ש”ח למארז), מאפי שמרים עם זעפרן ושוקולד לבן שאין מילים לתאר כמה מיוחדים וטעימים הם (10 ש”ח), מאפי שמרים עגולים במילוי רפרפת וניל (10 ש”ח), אצבעות מרציפן במילוי עוגת שוקולד (10 ש”ח), כדורי שוקולד ענקיים עם שיבולת שועל (7 ש”ח), מקרון שוודי על בסיס שקדים עם קרם חמאה שוקולדי (10 ש”ח) ועוד המון מאפים שמפיצים ניחוח משגע ועושים שימוש בחומרי גלם עונתיים.

מאפיית fika
לחמניות שמרים בניחוח הל עם קרם שקדים וקצפת וניל
מאפיית fika
עוגיות חמאה במילוי ריבת פטל ביתית

איך מזמינים?
את המאפים של מאפיית FIKA ניתן להזמין דרך הטלפון ולקבל במשלוח או בטייק אווי (ליד כיכר המדינה בתל אביב). כל הקינוחים נאפים קרוב מאוד לשעת ההזמנה כך שחשוב להזמין מראש.
טלפון להזמנות: 03-5229505
לאתר: http://www.fika.co.il/

מאפיית fika
מושלם לצד הקפה או התה
  • לשתף זה כיף

0 תגובות

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.

Send this to a friend