קסמים בצלחת או: איפה לאכול ארוחת צהריים בתל אביב

Posted on

כששואלים אותי איפה כדאי לאכול בתל אביב אני תמיד מסתבכת. לא כי אין בעיר הזאת אופציות, בגלל שיש בה יותר מדי. ולמרות זאת, לא כולן ראויות, או ראויות מספיק. כמעט כל יום צצה מסעדה חדשה, קונספט מיוחד או תפריט שחוגג שנתיים למסעדה.

איך מצליחים לעמוד בקצב של העיר הזאת?

מזל שיש כמה מסעדות שהבסיס שלהן לא משתנה והן ממשיכות ליצור אוכל מעולה שעושה כיף בבטן. כזה שתמיד רוצים לחזור אליו שוב ושוב.

אחת מהן, שלא בטוח שניתן להגדיר אותה כמסעדה ברמת ההגדרה היבשה, היא הקוסם של אריק רוזנטל.

חומוס במסעדת הקוסם
בצל מטוגן, גרגירי חומוס רכים וממרח חומוס משגע. מה צריך יותר מזה?

בפעם הראשונה שביקרתי שם, עוד לפני שטעמתי את האוכל ורק הצצתי על המקום מבחוץ, לא הבנתי על מה המהומה. למה יש תור ארוך ואיך זה שכולם כל כך מתלהבים. הרושם הראשוני היה שמדובר במעין פלאפליה משודרגת עם שולחנות קטנים ותפריט שנשען ברובו על שווארמה, חומוס ופלאפל.

אבל אז טעמתי את האוכל והבנתי שממש טעיתי ושהתור הארוך כל כך מוצדק שאני מוכנה לעמוד בו כל צהריים.

אורז עם גרגירי חומוס במסעדת הקוסם
אורז אחד אחד, אבל רך רך, עם גרגירי חומוס נמסים בפה

למי מכם שלא מכיר, הנה קצת פרטים יבשים – הקוסם הוקמה לפני 16 שנים על ידי אריק רוזנטל, שגם מנהל ומבשל בה עד היום (מטורף בכל קנה מידה, בטח ישראלי). למרות שהוא לא ממש אוהב להצטלם ולככב בתכניות בישול, רוזנטל הוא לגמרי האש הלוהטת והחיה מאחורי האוכל ובכלל מאחורי כל החוויה במסעדה שלו שמתאפיינת באווירה משוחררת ואוכל מהיר מצד אחד אבל מוקפד ואיכותי מצד שני.

תמצאו שם חומוס נהדר, שווארמה מתובלת כראוי, אורז עם גרגירי חומוס רכים ופלאפל ירוקים עם מעטה פריך בטירוף ופנים מלא בארומות של עשבי תיבול. ולאחרונה התווסף לחגיגה גם בוריק במילוי סביח (גרסה מיוחדת למנה הפופולרית). אל כל אלה מתווספים מדי פעם גם מנות חדשות שרוזנטל הוגה בזמן שהוא צועד במעלה גבעת החיים שלו.

בוריק במסעדת הקוסם
בוריק מהחלומות. זהירות, זה רותח בפנים!
בוריק במסעדת הקוסם
והנה עוד תמונה, כי לא התאפקתי 🙂

אבל מעל כולם, הדבר שמחזיר אותי שוב ושוב לקוסם, הם החצילים המטוגנים. ואני? אני בכלל לא מתה על חצילים. אז מה כל כך מוצלח בהם? הכל! המעטה הפריך עם הרכות שבפנים, התיבול העדין, העובדה שמדובר בסוג של שניצל ולא בחצילים מסמורטטים ששוחים בשמן כמו בהרבה מקומות אחרים וגם השילוב של החצילים עם החומוס, והאורז.

פלאפל ירוקים במסעדת הקוסם
הם באמת לא צריכים פיתה כדי לככב. קצת טחינה וזהו

אז לכל מי ששואל אותי איפה לאכול צהריים בתל אביב (וגם ערב), בלי להוציא הון ובלי אווירה מעונבת מדי, תזכרו את ההמלצה שלי ותקפצו לקוסם. ואל תשכחו לבקש חצילים ולשמור לי כמה.

איפה ומתי?
שלמה המלך 1 פינת קינג ג’ורג’ 85 – תל אביב. שעות פעילות א-ה 9:30-00:30, יום ו 9:30-16:30, יום שבת סגור.

  • לשתף זה כיף

1 תגובות

  1. Dannynof says:

    Attention Required! | Cloudflare
    Show more…

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.

Send this to a friend