תפוחי אדמה כמו בחמין עם פטריות, שום ובצל רך רך

Posted on

אני לא בטוחה אם סיפרתי לכם, אבל אם יש משהו שאני ממש ממש אוהבת זה לאלתר ממה שיש בבית. דווקא האוכל הכי טעים שיוצא מהמטבח שלי מגיע בימים שהמקרר כמעט ריק ובארון יש מלא שקיות חצי פתוחות של אורז, פתיתים ומיני קטניות.

בגלל זה, בכל המתכונים שאני מביאה לכאן לבלוג אני דואגת לכתוב לכם רעיונות לתחליפים במידה ואין לכם משהו בבית, בעיקר כדי שתלמדו את השיטה ופחות תצמדו בול למתכון כי לא תמיד יש לכולנו את אותם מצרכים בבית ולכו תרדו עכשיו לקנות משהו שחסר.

הספק תבשיל הזה נולד גם הוא מרגע של אלתור. חיפשתי מה לאכול בצהריים וכל מה שהיה בבית זה כמה תפוחי אדמה, קצת פטריות שכמעט סיימו את חייהן ובצל סגול.

האמת שהתכוונתי להכין בכלל תפוחי אדמה בתנור, ככה פשוט עם קצת מלח, כי אני לא חסידה של בצל סגול רך (לרוב משתמשת בלבן לטיגונים ואפייה ובסגול בצורתו החיה) וגם לא חשבתי שאפשר לעשות משהו עם הפטריות המצ’וקמקות במקרר אבל החלטתי בכל זאת לנסות ולהציל אותן. מה כבר יקרה חשבתי לעצמי, מקסימום אדוג רק את תפוחי האדמה מהתבנית.

אחרי 30 דקות היה בבית ריח של חמין. אני אפילו לא יודעת להסביר למה, משערת שזה שילוב של תפוחי אדמה צרובים ובצל מקורמל, ופתאום התחשק לי דווקא את המרקם הרך של תפוחי האדמה שיוצאים מהחמין של הלילה.

אז העברתי אותם לרוטב שמכינים בעשירית השנייה, כדי שיתרככו, והופ, נוצר תבשיל רך אבל זהוב שבאמת יכול לתפקד כארוחה לצד סלט או כתוספת כיפית ליד המנה העיקרית.

רכים רכים אבל זהובים מבחוץ ועם טעם משגע של בצל ופטריות

תפוחי אדמה כמו בחמין עם פטריות, שום ובצל רך רך

מצרכים:
15 תפוחי אדמה קטנטנים – לא של המיקרו שיש במקרר (הסבר מפורט בהערות למטה)
6-7 שיני שום, קלופות
1 בצל לבן או סגול, קלוף
1 סלסלה פטריות שמפניון, שטופות
3 כפות שמן זית
מעט מלח ופלפל שחור
עלים מ-2 ענפי טימין
1/2 כוס מים רותחים
1 כפית אבקת מרק פטריות – אופציות נוספות בהערות למטה

אופן הכנה:
1. חותכים את תפוחי האדמה ל-4, עם הקליפה, רק חשוב להדגיש – אם אתם משתמשים בתפוחי אדמה רגילים או קצת יותר גדולים שימו לב לחתוך לגודל 3 ס”מ ולא יותר אחרת בזמן האפייה הבצל והפטריות יהיו מוכנים ותפוחי האדמה עוד לא, ואנחנו רוצים שהכל יהיה מוכן יחד אז חשוב הגודל כאן.
2. חותכים את הבצל לחצי ופורסים לרצועות.
3. שמים את כל המצרכים (לא כולל המים ואבקת המרק) בקערה ומערבבים היטב עם הידיים.
4. מעבירים את התכולה לתבנית תנור עם נייר אפייה בתחתית ומפזרים בצורה שווה על התבנית.
5. אופים בתנור שחומם מראש ל-190 מעלות במשך 30 דקות בערך. מאוד מאוד תלוי בגודל תפוחי האדמה. איך יודעים שזה מוכן? תפוחי האדמה צריכים להיות זהובים ורכים. וגם: חשוב מדי פעם לערבב אותם כדי שיקבלו צריבה מכל הכיוונים.
6. עכשיו ככה, אפשר לאכול את זה בצורה הזאת וזה מהמם וסופר טעים, ואפשר להכניס את זה לרוטב מהיר ואז זה מקבל רכות שמזכירה מאוד חמין במרקם. אז איך עושים?
7. מעבירים את תפוחי האדמה עם הבצל והשום לסיר רחב ומוסיפים מים רותחים ואבקת מרק. מערבבים על אש גבוהה עד שרוטב הנוזלים נספגים בתפוחי האדמה ומגישים חם.

זהובים אבל רכים

הערות ושדרוגים
– שימו לב שמומלץ מאוד להשתמש כאן בתפוחי אדמה קטנים. הם נמכרים בשקיות הרגליות, אלה עם הרשת, ולא אלה שיש במקררים שמתאימים למיקרו. אם אתם לא מוצאים, אפשר להשתמש בתפוחי אדמה רגילים רק חשוב לחתוך אותם לגודל של 3 ס”מ אחרת הפטריות והבצל ישרפו עד שתפוחי האדמה יהיו מוכנים.
– במקום אבקת מרק פטריות אפשר לשים אבקת מרק בצל שמוסיפה טעם עמוק יותר ומי שלא משתמש באבקות מרק למינהן, אפשר לשים גם כפית פפריקה מתוקה וקצת מלח. עוד אופציה זה לשים 2-3 כפות רוטב צ’ילי ואז יצא לכם סוג של הום פרייז רק בלי הטיגון.
– ואם רוצים גם עוף כדי להפוך את זה לארוחה שלמה? לא שזה לא שלם גם ככה אגב ? פשוט מקפיצים נתחי פרגית בסיר הרחב בזמן שתפוחי האדמה והפטריות בתנור ואז מאחדים אותם יחד בתוך הסיר עם הרוטב שבחרתם (פטריות, בצל או פפריקה).

10 תגובות

  1. אילנה says:

    30 דקות בתנור יספיקו לתפוחי אדמה להיות רקים? ומנגד 30ד לפטריות לא יותר מידי?:)

  2. נטלי says:

    אוף זה נראה כל כך טעים!!!!

  3. ציפי says:

    לא מכסים את התבנית?

    1. רחלי קרוט says:

      לא, אין צורך

  4. מלכה says:

    הכנתי היום. מאחר והשתמשתי בתפוחי אדמה רגילים ולא קטנים, זמן האפייה התארך ואת הפטריות הוספתי לקראת הסוף, מאחר והן מוכנות יחסית מהר. יצא טעים בצורה בלתי רגילה, והמראה זהה לחלוטין לתמונות שלך. תבורכי.

  5. נעמה says:

    השיני שום שלמות ?

    1. רחלי קרוט says:

      אכן כן

  6. בוחרים ומכינים – הצעות למתכונים לראש השנה – קרוטית – Krutit says:

    […] תפוחי אדמה עם פטריות ושום תפוחי אדמה רכים כמו בחמין עם מלא שום, רצועות בצל רכות ופטריות. […]

  7. מ says:

    אם אפשר להשתמש בבטטות במקופ תפוח”א?

  8. גאיה says:

    אפשר להשתמש באבקת מרק רגילה?

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.

Send this to a friend