נעמה גאון מתארחת בקפה שרגא או: איפה לאכול ארוחת בוקר בירושלים

Posted on

הדבר הראשון שעלה לי לראש כשהתיישבתי לכתוב על ארוחת הבוקר המעולה שזללתי בירושלים, זה המילה גאונות. גם כי שם המשפחה של נעמה (תיכף תקראו עליה) מתיישב בול וגם כי האוכל היה באמת כזה.

אבל נתחיל רגע מהסוף, את בית קפה שרגא, וספציפית את לילך וניר – הבעלים והקוסמים מאחורי האוכל במקום, אני מכירה כבר כמה שנים מסיפורים של אפרת (האישה שכותבת ומצלמת את הבלוג ‘אז מה את עושה כל היום‘). אפרת היא חברה טובה של לילך ובימים שביליתי אצלה בבית, בזמן צילומי הספר שלה ושל נטלי (הספר המתוק) הזמנו מהקפה סנדביצ’ים שעד היום אני זוכרת כמה טעימים הם היו.

מאז עברו הרבה מים בנהר והמון קלוריות בבטן ורק לאחרונה, אחרי כמה שנים שמאוד רציתי לקפוץ לבית הקפה, יצא לי להגיע ושוב להתענג על הסנדביצ’ים המעולים. וכן, הם טעימים בדיוק כמו שזכרתי אותם.

והיה עוד בונוס, יש שיקראו לו תירוץ, לביקור שלי – נעמה גאון, שהיא סוג של אושיית אינסטגרם, התארחה בבית הקפה ומכרה את המאפים שהיא מכינה (כל שישי משעה 8:00 בבוקר ועד שנגמר). מעבר לתמונות המגרות שנעמה מעלה לעמוד האינסטגרם שלה, היה לי ברור שיש כאן בחורה שהיא הרבה מעבר למתכונאית שכבשה את הרשת. טונות הכשרון שלה והצניעות הלא אופיינית לתחום הזה, שזורים בכל טקסט ותמונה שהיא מעלה ובכל בחירת חומרי גלם (לרוב אסיאתיים) שמופיעים באוכל שלה.

ואגב, העובדה שהצלחנו לגרום לה להצטלם משמחת אותי מאוד. גם כי ראוי שאנשים ידעו מי היא, ולא רק דרך השם שלה, וגם כי יש משהו בחשיפה, גם אם היא קטנה, שגורמת לא פעם לאנשים לשחרר מחסום שלא צריך להיות שם.

אז, הנה, כאן בתמונה תוכלו להכיר אותה גם פנים מול פנים 🙂 ואגב2, למי שלא זיהה, בתמונה נמצאים לילך רובין (הבעלים של קפה שרגא), אני (עם הכובע הורוד והילדותי), קרן קדוש (הבעלים של קפה קדוש – ההיסטרי), נעמה גאון (היוש! את חייבת להצטלם יותר), אפרת ליכטנשטט (פיה עם כנפיים ורודות), שרית נובק (עוד גאונה שהתמזל מזלי להכיר בשנים האחרונות וזו שכותבת את הבלוג ‘מיס פטל‘) וגיל גוטקין (איש הסלפי וזה שעורך את מדור האוכל של nana10).

על רקע קפה שרגא בירושלים

אז מה אכלנו ומה מומלץ?
ממליצה לכם בחום להתחיל את הבוקר עם אחד הסנדביצ’ים המצוינים של בית הקפה. אני טעמתי את הסנדביץ’ הירקרק שמשלב חביתה ירוקה, טחינה עם המון לימון, פרוסות עגבנייה ומלפפון חמוץ. הסנדביץ’ מגיע בתוך לחמניית ג’בטה ממחמצת (אופים במקום) שהופכת את הסנדביץ’ לארוחה משביעה. בצד אגב, מגיע סלט ירקות קטן עם ירקות טריים חתוכים גס. קחו בחשבון שהסנדביצ’ים גדולים יחסית ועדיף לחלוק אותם כדי להשאיר מקום למאפים של נעמה.

סנדביץ' ירקרק של קפה שרגא בירושלים
סנדביץ’ ירקרק עם חביתית ירק

עוד סנדביץ’ מומלץ הוא הסנדביץ’ הטבעוני עם קציצות עדשים כתומות שמגיע בתוך לחמניית ג’בטה חומה לצד סלט ירקות.

סנדביץ' קציצות עדשים כתומות של קפה שרגא בירושלים
סנדביץ’ טבעוני עם קציצות עדשים כתומות

לא בגזרת הסנדביצ’ים אבל עדיין בתחום ארוחות הבוקר – במידה ונעמה מתארחת במקום יתכן ותגלו בתפריט מאפה בורקס עם שומשום שחור ובתוכו ביצת עין לצד מלפפונים חמוצים וסלט. למרות שאני לא חובבת גדולה של בצק עלים, מדובר בשחיתות טעימה מאוד כשהרכות של הביצה מוסיפה מאוד לטעם החמאתי והפריכות המתפצפצת של הבצק.

בורקס עם ביצת עין של קפה שרגא בירושלים
שילוב מושלם בין בצק עלים מתפצפץ בפה לביצה רכה

ומה לגבי המאפים של נעמה?
קודם כל, אתם חייבים לרכוש את אחת החלות המצוינות שלה. אני טעמתי את חלת הסילאן והגרעינים עם מלח גס אבל יש חלות מגניבות יותר עם אגדשי ושלל תוספות מיוחדות, עוד בתחום המלוח תמצאו מקלות פרמזן מעושנות עם בצק עלים.

בגזרת המתוקים כיכבו מאפי שמרים וקינמון שלא הפסקתי לחסל כל הדרך החוצה, אוזני פיל מנוקדות בשומשום שחור עם טעם מתקתק עדין וקרמול נהדר של הבצק, רוגלך קטנטנים במילוי שוקולד ושמנת ומאפי שמרים במילוי שוקולד (טבעוניים).

אוזני פיל של נעמה גאון
אם תמצאו אותם, תקנו שקית מלאה ואל תלמדו ממני. אני קניתי 2 וחיסלתי תך דקה
סינמון של נעמה גאון
כל כך רך ומלא בניחוחות מענגים. וכן, היה גשם בחוץ. זה לא מנע ממני לעמוד ולזלול את העונג הזה

בקיצור, חגיגה.

אז נכון, לא בטוח שביום שתגיעו יהיו בדיוק את אותם המאפים, אבל אין לי ספק שכל מה שתטעמו יהיה מוצלח לפחות כמו אלה שאני טעמתי.

אוזני פיל - נעמה גאון מתארחת בקפה שרגא
מתוק בדיוק במידה הנכונה

איפה ומתי?
בית קפה שרגא פועל במשך השבוע משעה 8:00 ועד 16:00 (כולל שישי).
כתובת: רחוב ינאי 3, ירושלים.
טלפון: 077-972-9972
לאתר: http://shragas.co.il/

נעמה גאון מתארחת בקפה בכל שישי משעה 8:00 ועד שהמאפים נגמרים, והם נגמרים מהר אז תקדימו להגיע.

נעמה אגב מתארחת בקפה גם בימים אחרים לקונספטים שונים כמו קינוחים טבעוניים, קינוחי ויטרינה וכדומה אז שווה להתעדכן אצלה בעמוד האינסטגרם או באתר של קפה שרגא.

  • לשתף זה כיף

3 תגובות

  1. Orly Vered says:

    נחמד יהיה אם תציינו האם המקום , למשל קפה שרגא , כשר ? !

    1. רחלי קרוט says:

      צודקת, תודה על ההערה.
      בדקתי והמקום אכן כשר.

  2. רבקה says:

    היום ראיתי אותך שהלכת אז, ללכת לקטוף ירקות אורגנים עם הגרין , וההיתי חייבת לומר שאת יפייפיה למות , ורואים שאת בנאדם ישר וטוב!
    אוהבת…..

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.

Send this to a friend