כבד קצוץ של עומר מילר

Posted on

אולי תלמד את כולם איך מכינים את הכבד קצוץ (המופלא יש לומר) של חדר אוכל? שאלתי את עומר לפני כמה ימים.

תוך דקות קפצה לי הודעה עם המתכון וכמה שעות אחר כך כבר קפצתי לקנות את המצרכים. יש דברים שאי אפשר לעמוד בפניהם, אחד מהם הוא כבד קצוץ עשוי כמו שצריך.

כשהייתי קטנה המאכל הזה היה בין הדברים היחידים שהסכמתי לאכול וסבתא שלי הכינה לי אותו כמעט כל שבוע, בניסיון לגרום לנכדה סוף סוף לאכול משהו.

עד היום, צלחת של כבד קצוץ היא הדבר שהכי מזכיר לי את הארוחות המשפחתיות ואת סבתא.

כשסיימתי להכין את המתכון של עומר (תציצו למטה גם בהערות) שמתי בקופסה ושלחתי לאמא ואבא שנמצאים עכשיו בבידוד. כשהיא כתבה לי שזה אפילו יותר טעים משלה הבנתי שכולכם חייבים להכין.

כבד קצוץ של חדר אוכל

מצרכים:
1 קילו כבדי עוף, מנוקים היטב
5 בצלים לבנים, קלופים
1/2 כוס שמן או שמאלץ למי שיש
5-6 ביצים קשות, קלופות
1 כפית מלח
1/2 כפית פלפל שחור

אופן הכנה:
– חותכים את הבצל לרצועות ומטגנים בשמן או שמאלץ על אש קטנה עד שהבצל ממש מתקרצל ונעשה זהוב ורך רך כמו קונפי. זה לוקח שעה, כן, סבלנות. כדאי מדי פעם לערבב.
– בסיר רחב (סוטאז) שמים את הכבדים עם מעט שמן מטגנים מ-2 הצדדים עד שהכבדים משנים את צבעם, ממליחים ומפלפלים. בבקשה אל תייבשו אותם פשוט לצרוב מכל הצדדים עד שהם מוכנים וזהו. אפשר לחתוך אחד באמצע לראות שזה מוכן בפנים. זה לוקח 8 דקות בערך. מצננים.
– ועכשיו 3 אופציות: קוצצים עם סכין גדולה את הכבדים והבצלים עד לקוביות קטנות ומוסיפים מלח ופלפל. מגרדים פנימה את הביצים על החלק העבה בפומפייה וטועמים אם חסר תיבול. אופציה שנייה היא לטחון את כל המצרכים במטחנת בשר ואופציה שלישית היא לטחון הכל במעבד מזון עד למרקם שאתם אוהבים.

מצה (בפסח) או חלה (בכל יום אחר בשנה) ואתם מסודרים

הערות ושדרוגים
– אצלנו במשפחה, וגם אצל עומר לפי המתכון שלו, טוחנים הכל במעבד מזון או מטחנת בשר. אני בחרתי לקצוץ הכל ותקשיבו – זה היסטרי. ממש ממש ממליצה לכם לנסות את הגרסה הזאת. תמיד אפשר לקחת הכל ולטחון אחר כך במטחנת בשר אם פחות אהבתם אבל זה מושלם!.
– במתכון המקורי של עומר יש 200 מ”ל שמן או שמאלץ ששווים לכוס שמן. אני העדפתי להוריד בכמות השמן ואישית 1/2 כוס מרגיש גם ככה די הרבה אבל אמאל’ה כמה טעים. זה לגמרי יעבוד גם עם רבע כוס אם אתם רוצים להוריד כמויות שומן אבל זה באמת המינימום.

7 תגובות

  1. חן says:

    אני מטגנת את הבצל עד שהוא הופך לריבה ואז הכבד מקבל טעם קצצ מתקתק …

  2. עינב says:

    הי רחלי, נראה מצוין! כמה זמן בערך ניתן לשמור את הכבד הקצוץ המוכן בקירור?

  3. לחמניות לפסח של דליה גיסין ז"ל – קרוטית – Krutit says:

    […] תפספסו את המתכונים שמתאימים בול ללחמניות: כבד קצוץ של עומר מילר | סלט תפוחי אדמה […]

  4. רחלי says:

    טריק קטן ששמעתי שמשדרג פלאים.
    כף או שתיים סירופ מייפל.
    עדיף מייפל טהור אבל גם המתועש עובד טוב.
    מעדן.
    וכמובן הסוד הוא בקרמול הבצל.

  5. שרה says:

    הכל טוב ויפה רק שאת הבצל מקרמלים ככה שהוא מקבל צבע חום כהה יותר ולא נישאר כזה חיוור ובהיר כל הטעם של הכבד קצוץ הוא בבצל המטוגן היטב וזה לא לוקח שעה אלא על אש גדולה יותר עד שעשה חום. ואת הכבדים צריך לשרוף על אש ישירה למי שיש כיריים של גז. שורפים משני הצדדים ואז מטגנים על המחבת עם קצת שמן, משני הצדדים. עד שהכבדים עשויים ולא מדממים. אגב הייתי משתמשת עבור קילו הכבד בעוד שני בצלים לפחות. עשית לי תיאבון, אני חושבת שאעשה היום כבד קצוץ.

  6. מרב מנור says:

    כמה זמן מראש אפשר להכין? האם אפשר להכין בשלבים על מנת להפחית את הלחץ בערב החג? תודה

  7. ינ says:

    יש אופציה קודם לצלות ורק אח”כ לטגן
    פשוט לפי ההלכה אסור לטגן לפני צליה

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.

Send this to a friend