עוגת ביסקוויטים גלידה בציפוי שוקולד (על מקל או בלעדיו)

Posted on

אמאל’ה, איך אני אוהבת עוגת ביסקוויטים. הרבה לפני טארט לימון ועוגת היער השחור. הרבה לפני קרם ברולה ומוס שוקולד. אני הכי אוהבת בעולם את העוגה הזאת.

אולי זאת הנוסטלגיה, אולי השילוב המופלא בין החמיצות של הגבינה והקרירות שלה, לקרמיות של השמנת ולטעם העדין של הוניל. וגם הפתי שמתרכך בפנים. ואולי זה פשוט כי היא באמת הכי טעימה בעולם.

ושמעו סיפור – תמיד שואלים אותי מאיפה מגיעים הרעיונות למתכונים ואם אין רגע שבו אני אומרת לעצמי שזהו, אזלו הרעיונות. אז קודם כל, לא היה רגע כזה. טפו טפו חמסה שום בצל.

אני הולכת לישון עם רעיונות וקמה בבוקר עם עוד. זה פשוט נמצא במח שלי כל הזמן.

אתם קולטים על היופי הזה? אני בהיי מטורף כמה זה טעים ונוח לאכילה ככה (וגם מתאים בול לקיץ)

ועל העוגה הזאת ממש חלמתי. היא ל נראתה ככה, אלא יותר כמו גלידת פנטזיה של פעם (זוכרים?) שחתכתי בחלום לפרוסות ואכלתי על מקל. אבל כשקמתי בבוקר ידעתי שאני חייבת להכין עוגת גלידה על מקל והעוגה הראשונה שעלתה לי לראש הייתה זאת.

כשהיא יצאה מהמקפיא, ישרה כמו פלס ויפה כמו מלכה, הבנתי שיהיה קשה לחתוך אותה לפרוסות ואז לשים מקל בפנים אז חתכתי לקוביות לפי גודל הפתי בר והופה, המקל נכנס והחזיק את העוגה בצורה מושלמת. כמה מושלמת? בואו נגיד ככה, פי אלף יותר קל לאכול אותה ככה כשהיא קפואה על מקל.

  • שימו לב: אפשר כמובן להכניס את המקלות לעוגה לפני ההקפאה, זה יותר קל. אבל אני מעדיפה לעשות את זה אחר כך כי לא בטוח שאגיש את כל העוגה במצבה הקפוא ואם ארצה להגיש אותה מהמקרר המקל לא יחזיק בפנים אז למה לשים קודם בהכל? פשוט תוקעים אותם אחרי החיתוך לקוביות כשרוצים להגיש את זה כגלידה.
  • ומאיפה התבנית המלבנית שמייצרת עוגה מושלמת? פה תוכלו למצוא אותה בגרסת הסיליקון (פחות אהובה עלי) ופה בגרסת הברזל איתה אני מכינה גם עוגות אינגליש (תקנו את כל הגדלים).
הטעם של הוניל והמתיקות של השמנת משדרגים בצורה מופלאה את העוגה

עוגת ביסקוויטים גלידה בציפוי שוקולד

מצרכים:
1 שרוול פתי בר (וניל או שוקולד)
1 כוס חלב לטבילת הפתי בר

לקרם גבינה:
1 ו-1/2 מיכלים (375 מ”ל) שמנת להקצפה 38%
1/2 כוס חלב
1/2 שקית אינסטנט פודינג וניל
250 גרם (1 קופסה) גבינת לבנה 9%
2 כפות אבקת סוכר

לציפוי:
100 גרם שוקולד מריר או חלב
1/2 מיכל (125 מ”ל) שמנת מתוקה 38%

אופן הכנה:
– בקערת מיקסר עם וו הקצפה שמים שמנת להקצפה קרם וניל, חלב, פודינג וניל ואבקת סוכר ומקציפים עד שמתחילה להיווצר קצפת רכה.
– מוסיפים את הגבינה ומקציפים על מהירות איטית-בינונית רק עד שהקרם מסמיך. אם אתם מרגישים שהקרם קצת נשבר או לא חלק אפשר להוסיף עוד קצת שמנת ולהקציף כמה שניות וזה מסתדר.
– ועכשיו מסדרים: מניחים נייר אפייה בתחתית ובדפנות הרינג או התבנית. פשוט חותכים פסים ומניחים. זה חשוב גם כי זה ישאיר את שולי העוגה בצבע לבן וגם כדי שיהיה נוח לחלץ.
– טובלים את הפתי בר בחלב ומניחים בשכבה אחידה בתבנית.
– מחלקים את קרם הגבינה ל-3 (בערך) ושמים 1/3 על הפתי בר. מיישרים.
– חוזרים על הפעולה עם שאר הפתי בר והקרם כך שיווצרו 4 שכבות של פתי ו-3 שכבות של קרם.
– אם רוצים לצפות בשוקולד, וברור שאתם רוצים, ממיסים במיקרו שוקולד ושמנת עד שנוצר רוטב שוקולד מבריק ומצפים בחלק העליון. תשמרו קצת שוקולד בצד שתוכלו להוסיף לצלחת כשאתם מגישים.
– מעבירים למקפיא ללילה שלם.
– ועכשיו כמה אופציות: אפשר לחתוך לפרוסות ולהגיש כמו עוגת גלידה. אפשר לחתוך לקוביות לפי גודל הפתי בר ולהכניס פנימה מקל של ארטיק (לאט לאט וזה יכנס) ואז ממש נוח לאכול את זה כמו גלידה על מקל ואפשר גם להעביר למקרר לשעה ולאכול כמו עוגת ביסקוויטים חצי קפואה. מה שתרצו.

בא לי להדפיס את התמונה ולתלות בסלון. הבעיה היחידה – כל הזמן יתחשק לי להכין אותה

הערות ושדרוגים
– בזמן הוספת הגבינה לקרם אפשר להוסיף גם 2 כפות ממרח שוקולד או ממרח חלבה או ריבת חלב או ממרח קרמל. מה שתרצו. אבל האמת היא שהגרסה הקלאסית הכי טעימה בעיני.
– אפשר לפזר על השוקולד שמצפה את העוגה גם סוכריות צבעוניות או שברי מקופלת או סלסולי שוקולד שמגלפים בעזרת קולפן מחפיסת שוקולד. ואפשר גם ברס (אגוזי לוז מסוכרים וקצוצים), פקאנים קצוצים דק או קוקוס.
– כן, גם גבינה 5 % תעבוד.
– אין בעיה להעביר את העוגה למקרר ולהגיש אותה כמו עוגה ביסקוויטים רגילה.
– המתכון בשיתוף תנובה.

3 תגובות

  1. מיכל says:

    היי, אפשר להקפיא את העוגה ורק כשאני מגישה אותה להכין את רוטב השוקולד?

  2. נעה says:

    היי, מה גודל התבנית? הלינקים לא עובדים

  3. ריקי says:

    היי האם אפשר להחליף את הגבינה לבנה בשמנת חמוצה?

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.

Send this to a friend