החלות הכי יפות וטעימות שתכינו

Posted on

קליעת חלה היא אחת הדרכים הכי מדהימות להרגע, להתחבר ולנטרל מחשבות של היום יום. יש משהו כמעט תרפויטי בדקות האלה שמתרכזים ברצועות הבצק המתמסרות שהופכות תוך דקות לחלה יפהפיה.

אבל חוץ מהטעם והמרקם המופלאים של החלה היא גם בסיס נהדר להמון שינויים ומשחקים. כאלה שלוקחים אותה יום אחד למחוזות החגיגיות וביום אחר לקריצה של שובבות. כך או כך, המתכון הבסיסי נשאר זהה ולמדתי אותו לפני הרבה שנים בהפרשת חלה אצל רבנית שלצערי שכחתי את שמה.

הצבעים הגיעו מהטבע, אני רק שידכתי בינהם

מה שהכי חשוב בחלה, כי מתכונים יש לרוב, זה להקפיד על כללי הזהב, אלה שאם תעקבו אחריהם כמו שצריך תצא לכם חלה תפוחה, זהובה, רכה וממכרת עם בצק שממש נוח לעבוד איתו.

וכמובן – כי אני יודעת שאתם פה בשביל החלה הצבעונית וגם זאת עם המילוי, בהמשך הוספתי לכם רעיונות לשדרוגים מבחינת תוספות לבצק וגם אופציות למילוי ולהברשה.

קדימה, מתחילים!

אני מאוהבתתתת. אגב, זאת חלה מ-6 רצועות ושמתי את הרצועות מולי לפי הסדר הזה – רצועה לבנה, ירוקה וורודה ואז שוב לבנה, ירוקה וורודה

10 טיפים להכנת חלה מושלמת

  1. חשוב ללוש את הבצק לפחות 10 דקות אחרת הוא לא יפתח מספיק גלוטן ויהיה דחוס. ואגב בצק, ככל שהוא יהיה רך יותר ולא יבש כבר בהתחלה ככה תצא לכם חלה רכה יותר בסוף. כמות הנוזלים כאן מאוד חשובה ואל תתפתו להוסיף קמח אם הבצק מעט דביק או רך, גם ככה בשלב הרידוד תוסיפו עוד קצת קמח.
  2. כדי לקלוע חלה שווה בגודלה (מ-3 רצועות), קולעים את החלה מהמרכז כלפי חוץ ואז הופכים אותה לצד השני וקולעים את החצי השני.
  3. חשוב לקלוע את החלה בצורה מעט רופפת כדי שישארו רווחים קטנים שיאפשרו לבצק לתפוח.
  4. כדי ליצור חלה אחידה בגודלה ובמרקמה מחלקים את הבצק לחתיכות שוות במשקלן. אם תצא לכם בסוף רצועה אחת קטנה ואחת יותר שמנמנה תגלו שחלק מהחלה דחוס ויבש יותר וחלק אוורירי. כן, זה אומר שצריך משקל. הנה, כאן תוכלו לקנות אחד מעולה במחיר ממש זול.
  5. חשוב, אבל ממש חשוב, להצמד ל-3 כללי ההכנה האלה לאחר חלוקת הבצק:
    – גלגול כדורי הבצק לעיגולים חלקים, כשכל קצוות הבצק כלפי מטה כך שיווצר לכם כדור עם חלק עליון חלק. לאחר מכן יש לאפשר לבצק לנוח לפחות 5-10 דקות – השלב הזה מוודא שהרצועה שלכם תהיה חלקה ובלי קמטוטים וגם מאפשר לכם לרדד את הבצק לעיגול במקום לצורה בלתי מזוהה שלא תתגלגל כמו שצריך בהמשך.
    – רידוד כדורי הבצק לפיתה וגלגול לרולדה. גם לאחר שלב זה יש לאפשר לבצק לנוח אחרת הוא יהיה קשה ולא יסכים להמתח לרצועה ויקרע לכם – הגלגול מוסיף לבצק קיפולים ומכניס כיסי אוויר בין גלגולי הבצק כך שהחלה תצא פלייקית ואוורירית יותר.
    – רידוד הבצק לרצועה ארוכה (יש לשמן ממש מעט את משטח העבודה). בשלב הזה חשוב מאוד להרגיש אם הבצק נענה למתיחה שלכם או לא. אם לא, ואתם רואים שמתחיל להווצר קרע קטן, מפסיקים ומאפשרים לבצק לנוח כמה דקות ואז מנסים שוב – המתנה בין רידוד לרידוד, עד שהבצק נענה למתיחה יגרום לו להשאר חלק ולא קרוע.
יש לי תחושה קלה שהיא הולכת לגנוב את ההצגה בשולחן. וכן, זה טעים כמו שזה נראה
  1. למרות מה שמקובל אולי לחשוב, התפיחה החשובה באפיית חלות היא דווקא השנייה. אם תתפיחו את הבצק בשלב הראשוני כמו שצריך אבל רגע לפני האפייה בקושי תאפשרו לחלה לתפוח, תצא לכם חלה דחוסה ולא אוורירית. ולכן, סבלנות היא שם המשחק. ובאותו עניין, תפיחה של לילה במקרר (תפיחה ראשונה) תעשה רק טוב לבצק ותגרום לו להיות נוח לעבודה ביום שלמחרת. רק שימו לב שזה מאריך את זמן התפיחה השנייה כי הבצק קר.
  2. כדי לקבל צבע זהוב ומבריק של החלה מומלץ מאוד להבריש אותה פעמיים בביצה ולא פעם אחת. הדרך הכי טובה היא להדליק את התנור ואז להבריש את החלה בביצה, אחרי 10 דקות בערך, כשהתנור כבר חם והחלה מוכנה להכנס לאפייה, מברישים אותה שוב בביצה.
  3. ובאותו עניין, אפשר להוסיף לביצה הטרופה כפית סילאן כדי לקבל מעטה מבריק וזהוב יותר. זה גם יוסיף מתיקות עדינה שמאוד מחמיאה לחלה.
  4. פיזור תוספות – זה בעיקר עניין של טעם אישי, אבל אני הכי אוהבת לפזר את התוספות מעל (פרג שלם, שומשום, גרעיני חמניה) רק על איזורי הגבעות של הקליעה ולא לפזר מעל בצורה חופשית. דרך הפיזור הזאת מדגישה מאוד את הקליעה עצמה ואת הגבעות שנוצרו.
  5. בבקשה אל תתפתו לפתוח את החלה לפני שהיא מתקררת. ברגע שתפתחו את החלה כל האדים יצאו והיא תצא פחות רכה וגם בצקית בפנים. מצד שני, אם אתם יודעים שתחסלו אותה תוך כמה דקות, מי אני שאעצור אתכם מלחסל חלה חמה ישר מהתנור שגם ככה לא תשאר בחוץ ותתייבש?
כבר אמרתי שאני מאוהבת?

לגזור ולשמור: מתכון לחלה מופלאה

מצרכים (ל-2 חלות של 6 רצועות או 3 חלות של 3 רצועות):
1 קילו קמח לבן (עדיף קמח חלה), מנופה
2 כפות שמרים יבשים או 6 כפות שמרים טריים
5 כפות סוכר לבן (ואל תשימו פחות מזה)
2 ו-1/2 כוסות (600 מ”ל) מים קרים
1/2 כוס (100 מ”ל) שמן צמחי
1 כף גדושה מלח
1 ביצה L  – להברשת החלות (לגרסה טבעונית ממירים בסילאן מהול בקצת מים ומלח)
תוספות שאוהבים לפיזור מעל – שומשום, פרג, קצח, גרעיני חמניה

אופן הכנה:
– בקערה מיקסר עם וו לישה שמים את כל המצרכים, פרט לשמן ולמלח, ומערבלים על מהירות איטית במשך 2 דקות.
– מוסיפים בזרם איטי את השמן, בזמן הלישה, ולאחר מכן מוסיפים את המלח. לשים במשך 8 דקות נוספות. סה”כ 10 דקות. זה בסדר אם הבצק קצת דביק ורך.
– מכסים את הקערה עם מגבת או ניילון ומתפיחים עד הכפלת הנפח. אפשר שעה בחוץ או לילה במקרר (מומלץ מאוד).
– מחלקים את הבצק לתיכות במשקל 150 גרם ומקפלים את כל הקצוות פנימה כך שנוצר חלק עליון חלק. מגלגלים לכדורים ומניחים בצד מכוסה ל-5 דקות.
– מועכים כל עיגול בצק למעין אליפסה ומגלגלים לצורת רולדה הדוקה. מניחים בצד, מכסים וממתינים 5 דקות.
– מרדדים כל גליל לרצועה של בערך 50 ס”מ ומקפידים לא לקרוע את הבצק. אם הוא מתנגד מאפשרים לו לנוח קצת.
– קולעים את החלות ל-3 או ל-6 (הנה סרטון ישן שלי שבו הסברתי איך קולעים חלה מ-6 רצועות) אפשר גם לקלוע לצמה רגילה של 3 ואז לסובב סביב עצמה כדי שתתקבל חלה עגולה.
– מתפיחים, מכוסה, במשך 40 דקות ומברישים בביצה טרופה.
– מחממים תנור ל-200 מעלות.
– מברישים שוב את החלות בביצה ומפזרים תוספות במידה ורוצים.
– אופים במשך 17-22 דקות או עד שהחלות זהובות. מומלץ לסובב את התבנית פעם אחת במהלך האפייה כדי לקבל הזהבה אחידה.
– מניחים לחלות להצטנן ומגישים.

אותו מתכון לחלה רק שהפעם מילאתי כל רצועה בקוביות בטטות רכות, פלפלים קלויים (שקניתי בצנצנת) וצנוברים שהוספתי לבצק עצמו דקה לפני תום הלישה. אה כן, ויש גם רוזמרין ומלח גס למעלה. וגם צנוברים שקצת נשרפו 🙂

ועכשיו – השוס: חלות צבעוניות

– כדי לקבל חלות בצבעים מיוחדים אפשר להשתמש באחת השיטות הבאות:
1. במקום כמות המים במתכון שמים מיץ ירק. למשל: מיץ גזר טרי, מיץ סלק טרי וכו. בדיוק באותה כמות כמו המים.
2. בגלל שלא לכולם יש מכשיר לסחיטת ירקות קשים הנה עוד אופציה – מבשלים 2-3 ירקות קשים שאוהבים, למשל סלק או גזר, במים בכמות כפולה מהירקות עד ריכוך מוחלט. טוחנים למחית חלקה לגמרי ומוסיפים אותה במקום הנוזלים (באותה כמות). ומה לגבי ירקות רכים שלא זקוקים לבישול? כאן למשל, ברצועות הירוקות, שמתי מדליוני תרד שהפשרתי וסחטתי לגמרי מנוזלים וגם שידרגתי עם 2 כפות פסטו. במקרה הזה (של התרד) לא מחליפים את כל כמות המים אלא מורידים רק 1/2 כוס מים.
3 בעצם, כדי להכין את החלה הצבעונית חילקתי את מצרכי הבצק ל-3 והכנתי כל כמות בנפרד ובמקום המים שמתי מחית ירק. בחלק אחד 2 סלקים מבושלים וטחונים עם המים (תשקלו כמה יצא לכם ושהכמות תהיה זהה לכמות המים במתכון) ובחלק השני 1 כוס מדליוני תרד סחוטים ביחד עם 2 כפות פסטו.
4. עוד אופציה היא הוספה של תבלינים עם פיגמנט צבע לבצק. למשל: כורכום, פפריקה מתוקה או מעושנת, פלפל שחור וכו. כמה? כף כורכום/פפריקה לבצק בגודל שכאן במתכון.

אתם רואים כמה שהיא רכה ומדהימה? כשממלאים אותה היא הופכת לסוג של מאפה מופלא שאפילו לא צריך למרוח עליה כלום

עוד רעיונות לשדרוג:

– ואיך מכינים חלות ממולאות? הכי קל. מרדדים כל רצועה שיצרתם למלבן ארוך, מניחים באמצע את המילוי שרוצים וסוגרים למעין רולדה. כמו גליל ארוך. את הרולדות האלה קולעים לחלה. במה אפשר למלא? הנה כמה רעיונות: קוביות בטטה מבושלות או צרובות במחבת, גבינת פטה, זיתים, פלפלים קלויים, בצלים מקורמלים, כרישה מטוגנת, קוביות ארטישוק בשמן ועוד ועוד.
– רוצים להכין חלת דבש? בסיום האפייה, בעודה חמה, מברישים את החלה בדבש או בסילאן/מייפל.
– ובונוס למי שהגיע עד לפה: כדי להכין את החלה הממולאת כמו בתמונה הוספתי לבצק, דקה לפני סוף הלישה, 1/2 כוס צנוברים קלויים ומעל פיזרתי עלי רוזמרין ומלח גס. בפנים יש קוביות בטטה רכות ופלפלים קלויים. יצא אדיר!

קלעתי את החלה ל-3 רצועות כמו חלה רגילה וסובבתי אותה סביב עצמה. בסיום האפייה הברשתי בדבש והיא מוכנה! יפהפיה וחגיגית

עדכון 28.09.2019: המון אנשים ביקשו מתכון מסודר לחלה הצבעונית אחרי החלוקה אז מצרפת כאן את המתכון אחרי החלוקה ל-3 צבעים לפי רצועות של תרד וסלק כמו בתמונה. כל מה שצריך זה ללוש כל קבוצה של מצרכים פה עד שנוצר בצק ואז יצאו לכם 9 רצועות. 3 ורודות, 3 ירוקות ו-3 רגילות. מהן אתם יכולים להכין 2 חלות של 6 רצועות (מכל בצק פה מכינים 4 רצועות) או 3 חלות של 3 רצועות (מכל בצק מכינים 3 רצועות). שלבי ההכנה כתובים לכם למעלה במתכון.

מצרכים לחלת תרד ופסטו (3-4 רצועות):
350 גרם (2 ו-1/2 כוסות) קמח לבן (עדיף קמח חלה), מנופה
1 כפית שמרים יבשים
2 כפות סוכר לבן (ואל תשימו פחות מזה)
3/4 כוס (180 מ”ל) מים קרים
1/3 כוס שמן צמחי
1/2 כפית מלח
1 כף ממרח פסטו – לא חובה
1 כוס מדליוני תרד (מגיע קפוא בשקית), מופשרים וסחוטים לגמרי מנוזלים

מצרכים לחלת סלק (3-4 רצועות):
350 גרם (2 ו-1/2 כוסות) קמח לבן (עדיף קמח חלה), מנופה
1 כפית שמרים יבשים
2 כפות סוכר לבן (ואל תשימו פחות מזה)
1/3 כוס שמן צמחי
1/2 כפית מלח
2 סלקים טריים מבושלים עד ריכוך מלא, טחונים עם כוס מים עד למרקם חלק. מזה אתם צריכים כוס אחת או כוס אחת של מיץ סלק סחוט טרי

מצרכים לחלה קלאסית (3-4 רצועות):
350 גרם (2 ו-1/2 כוסות) קמח לבן (עדיף קמח חלה), מנופה
1 כפית שמרים יבשים
2 כפות סוכר לבן (ואל תשימו פחות מזה)
1 כוס (240 מ”ל) מים קרים
1/3 כוס שמן צמחי
1/2 כפית מלח

70 תגובות

  1. אודליה אהרונוב says:

    היי..נראה מהממם..ועכשיו לשאלה.
    כתבת שצחלקחן את מצרכי הבצק ל3.
    איך מחלקים את הביצה?

    1. מרטין says:

      שאלה מצויינת☺ אמתין לתשובה

      1. מרטין says:

        בעצם צודקת
        הביצה אינה מרכיב בבצק ורק להברשה

    2. רננה says:

      יצא סוף כולם אהבו
      וגם למדתי על הדרך לקלוע צמה של 6
      נראה כמו בתמונה שלך לצערי אין לי אינסטגרם

      1. רחלי קרוט says:

        איזה כיף לשמוע! את יכולה להצטרף לקבוצה שלנו בפייסבוק שנקראת “משהו טעים – krutit”

  2. יעל says:

    Wow!! חייבת לנסות!!

    1. ליאור says:

      הכנתי את החלה הרגילה היום ויצא מושלם! תודה

      1. מינה אפרים אליאס ניו יורק says:

        שלום וחג שמח… כרגע כיפור אצלכם ואצלנו נתחיל בעוד שעתיים…אני מאוהבת החלות שלך. ניסתי להכין כמה פעמים יוצאות רכות…אך כמו פיתה…וגם קשה לעבוד עם הבצק יותר מדי דביק…מה אני לא עושה נכון??? זה ממש מרגיז אותי. אולי לצרוך כמות קטנה יותר של מים??? בתודה חתימה טובה

  3. שירז says:

    הי. שאלה לגבי המשקל שהמלצת עליו. יש שם שתי אופציות, 5קג ו10קג. מה עדיף?

  4. מיטל says:

    הי רחלי,
    תוכלי בבקשה לפרט במדוייק מה הכמויות של כל אחד מהמצרכים לאחר חלוקה ל-3?
    קצת קשה להבין איך לחלק כמויות כמו 2 כפות או 2 ו- 3/4 כוסות ל 3

  5. אננ says:

    היי אודליה,
    הביצה אינה חלק מהבצק, אלא רק לצורך הברשה מעל, לכן אין צרוך לחלק את הביצה.

    1. שירה says:

      אבל את כל השאר כן 🙂 אז איך מחלקים?

      1. רינת says:

        אפשר בבקשה בבקשה הסבר על תהליך הרידוד והכנת הרצועות??
        לאחר שהכנתי כדורים אני מועכת לפיתה עם הידיים?באיזה גודל? ואז מגלגלים למשהו שנראה כמו גליל? ואז מה הכוונה בלרדד לרצועה של 50 סמ, מרדדים עם מערוך? לפס שטוח? זה לא אמור להיות גליל ארוך?
        תודה!

    2. מור says:

      איך מחלקים לשלוש את כל המצרכים?

  6. מגי says:

    היי, יש אפשרות להכין גם מקמח מלא?
    ואם כן, יש משהו שצריך לשנות במתכון?

    1. רןנית says:

      אפשר להשתמש במיץ רימונים במקום מיץ סלק?

      1. שלי says:

        המתכון לחלה מופלאה נהיה המתכון הקבוע שלי והוא בהחלט מופלא!
        אני רוצה להכין אותו הפעם עם 50% קמח מלא. האם נדרש תיקון למתכון עבור השנוי הזה?
        תודה!!

  7. יגאל says:

    נהדר

  8. מירה says:

    בדיוק שבוע שעבר חשבתי על חלה במילוי תפוחים לראש השנה…. מה שאומרים great minds think alike חחחח
    והחלות שלך נראות נפלא!

  9. שלומית says:

    היי אשמח לדעת אם אפשר להישתמש בקמח כוסמין לבן במקום
    החיטה

  10. רותם says:

    היי רחלי, לגבי הקליעה, רשמת: “קולעים את החלה מהמרכז כלפי חוץ ואז הופכים אותה לצד השני וקולעים את החצי השני”. מכירה אולי סרטון שמדגים איך לעשות את זה הכי טוב? ניסיתי לחפש ולא מצאתי.

    1. ארני says:

      לפחות החלות שמוצגות כאן לא קלועות בשיטה הזאת. ( סתם הערה).

  11. מיכל says:

    הכנתי החלות המדהימות שלך, לקראת ראש השנה הקרב.

    יצאו יפהפיות… מחכים לטעות, ולראות שהצבעים בפנים אכן כמו שמצופה. (הירוק משום מה באפיה משנה צבעו מבחוץ)

    (וכיון שהכנתי רק מ-1 ק”ג, ויצאו ארבע חלות מקסימות, אכין מחר עוד כמות כזו.)

    תודה רבה ושנה טובה, מיכל

    1. ירדן says:

      הכוונה במדליוני תרד שאת שמה 1 וחצי כוסות מדלוני תרד סחוטים, 2 כפות פסטו וגם חצי כוס מים?

      1. עדי says:

        מה זה מדליוני תרד ?

    2. רון אורבוך says:

      הכנתי את המתכון המדהים של החלות הצבעוניות, אבל החלה מבפנים יצאה חומה לגמרי למרות שהשתמשתי בקמח לבן, למה זה קורה?

  12. ליאור says:

    אפשר ללוש בידיים בלבד? בהיעדר מיקסר או וו לישה….

    1. Moran says:

      קיבלת תשובה על זה?

      1. הילה says:

        אפשר, אבל צריך ללוש הרבה יותר זמן. בערך 20 דקות 🙂

    2. הדס says:

      אני לשה בידיים, נדרשת הרבה סבלנות וללוש בכוח.

  13. סיון says:

    מקווה שתעני…
    האם ניתן להכין מהבצק הזה גם עוגות שמרים?

  14. יערה says:

    היי רחלי ,
    אפשר להשתמש במיץ סלק קנוי ?
    ואם אני רוצה לעשות את החלק הירוק רק עם פסטו ? כמה כפות לשים ? וזה בטח לא משנה את כמות המים נכון ?..

  15. מוריה קולומבוס says:

    נראה מדהים! חושבת שהוספת סרטון לקליעת החלה תעזור לכולנו 🙂

  16. מור says:

    חלוקה לשלוש מהקמח זה 333.33.. מאוד לא ברור איך מחלקים לשלוש את כל המצרכים. אשמח להסבר.

  17. מור says:

    אפשר להחליף לשמן זית או שמן חמניות?

  18. תהל says:

    היי בנות! הכנתי ממש עכשיו את הבצק. מצפה בכיליון עיניים כבר לתוצאה..
    חילקתי את הקילו ל3 ואת שאר המצרכים שקלתי את הכמות שהיא רשמה (לדוגמא 5 כפות סוכר), לאחר מכן חילקתי את משקל הסוכר שיצא לי ל3 וכן הלאה גם עם שאר המצרכים.
    מים שמתי 220 מל על כל “טעם” מה שנקרא,
    וכמות השמן במתכון היתה לי יותר מדי, אז שמתי לפי העין פשוט כשהבצק נראה מוכן לא הוספתי עוד..
    הכנתי גזר וסלק, הבצק של הגזר יצא לי עכור כזה ולא כתום והסלק יצא מושלם, מהמם!!!
    אעדכן בתמונות בהמשך!!
    ההתרגשות בשיאה!

    1. תהל says:

      מציינת שאני בטוחה שאפשר להכין עם כוסמין גם או מלא.. ואני אישית לא משתמשת בשום שמן למעט שמן זית. אז היו לי כמה שינויים מהראש למתכון, הכל הולך עם בצק בנות תתפרעו!! שנה טובה!!

    2. Mina Afrahim says:

      שלום לך. שמי מינה מניו יורק וזו הפעם הראשונה שאני מגיעה לאתר שלך וממש הוקסמתי המחלה הציבעונית. את החלות הקלאסיות שלי הכנתי ממתכון אחר, אבל כשראיתי הצבעוניות
      לא יכולתי להתאפק ואפילו לקראת הזמן הלחוץ לשבת ניגשתי למטבח. הכנתי 3 בצקים לפי הפירוט שלך במדוייק. גזר או מיץ סלק טרי לא היה לי , בישלתי וטחנתי כפי שהסברת אך לדעתי כמות הנוזל או השמן היה יותר מדי ולכן היה קשה לעבוד עם הבצק התפחתי בדיוק בזמן שציינת ק לעתי ל4..ל3..עיגול וכו… הטעם והרכות יצאו להפליאאאא….לא יכולנו פשוט להפסיק ולחטוף מהחלה…אך הצבעים שהשקעתי שזה העיקר להכנת החלה לא נראו… החלה נאפתה כחלה רגילה בצבע ומאד התאכזבתי…תאמרי לי בבקשה במה טעיתי? אני אופה כבר שנים. בפעם הבאה אשאיר הבצק במקרר ללילה אשמח לשמוע את דעתך.
      בתודה

  19. טלי says:

    ?היי, למה מים קרים ולא פושרים ? האם תתבצע תפיחה עם מים קרים

    1. רחלי קרוט says:

      כי תפיחה איטית יותר (זאת הסיבה שמתפיחים לילה במקרר) טובה יותר. היא מייצרת בצק גמיש, חזק וטעים יותר.

      1. לימור says:

        שלום רחלי!
        אם אני רוצה ללכת על הגרסא הקלה של חלוץ צבעוניות ולהשתמש בכורכום ופפריקה במשולב ולא רק באחד מהם- מה הכמות להוספה לכל רצועה בנפרד? (נניח בחלת 3 רצועות). והאם יש רעיון נוסף של תבלינים שמייצרים צבע, פרט לכורכום ופפריקה? תודה רבה!

  20. אתי אסקפה says:

    יצאה חלה מושלמתתתתתתתת
    כולם התעלפו מהטעם, עשיתי חלה אחת ענקית
    תודה רבה

    1. רחלי קרוט says:

      ממש ממש שמחה לשמוע! חג שמח ושנה טובה

  21. אור says:

    היי, הכנתע בראש השנה ויצא מופלא, מתכוונת להכין שוב הערב כדי שיהיה מוכן למחר. אם מתפיחה את הבצק כל הלילה במקרר, כמה זמן דרוש להתפחה שניה?

  22. רותם says:

    במידה ואין בנמצא מדליוני תרד אפשר רק עם פסטו? אם כן מה הכמות?

  23. רון אורבוך says:

    הכנתי את המתכון המדהים של החלות הצבעוניות, אבל החלה מבפנים יצאה חומה לגמרי למרות שהשתמשתי בקמח לבן, למה זה קורה?

  24. ויטל says:

    היי, האם אפשר להחליף את הקמח הלבן בכוסמין או במלא? תודה רבה

  25. מורן says:

    היי רחלי!
    קודם כל החלה נראת מדהים! (אצלנו עושים אותה באופן קבועה כחלה רגילה בלי כל התוספים והצבעים)
    רוצה לגוון קצת ולעשות חלה צבעונית. אז שאלה קטנה- אפשר לעשות את הצבע הירוק עם תרד טרי? אם כן באיזו דרך?
    תודה רבה!

  26. מיטל says:

    היי,

    הכנתי היום את החלה, הבצק עם הסלק היה נוראאאא דביק , לא משנה כמה קמח שמתי, היה נורא קשה לעבוד איתו, יש לך מושג למה זה ככה? כמו כן, באפייה הסלק לא יצא ורוד כמו בתמונה אלא חום כזה, אשמח לדעת מדוע?
    תודה רבה

  27. רחל says:

    היי רחלי! ראשית, תודה רבה על מתכונים מופלאים מאז ומתמיד! שנית אני מכינה את המתכון שלך לחלה בסיסית כבר שבועיים, עם קמח מנופה לחלה והבצק דביק מאד! אני נתתי לו לתפוח והוא אכן תפח אבל היה מאד קשה לעבוד איתו ונאלצתי להוסיף קרוב ל250 גרם קמח כדי שאוכל ליצור ממנו צמות. כמובן שהחלות יצאו טעימות אבל עם זאת, אשמח לדעת איפה אני טועה כדי שאדע להבא, תודה רבה!

  28. רוחמה לקס says:

    שלום. הכנתי את החלות הבסיסיות שלך והן נהדרות. אבל יש לי שאלות. 1. באיזה כוס מדידה להשתמש חד פעמי קר? כוס זכוכית? 2. במרשם כתוב 660 מ”ל מים באף כוס שמדדתי לא קיבלתי כמות כזו של מים. אודה לתשובתך

  29. עדן says:

    אפשר גם עלי תרד במקום מדליוני תרד?
    ומה לעשות איתם? לטחון? להוסיף לעלים הטחונים מים? כמה?
    תודה!
    מתרגשת להכין:)

  30. רוחה says:

    רק עם המתכון שלך העזתי להכין בצק לחלה אבל לא ברור כמה מים צריך להוסיף? 660 מ”ל זה יותר מ-2 ו-3/4 כוסות מים. אז בבקשה כמה מים להוסיף. תודה רוחמה

  31. שירח says:

    ואוווו
    חלת הבית שלי עם כל הצבעים!! עושה כבר שישי רביעי ברציפות וזה תופס את כל צומת הלב בשולחן
    אין עלייך ותודה על מתכונים מוצלחים 💚🤍❤️

  32. יפעת says:

    הכנתי את החלות הצבעוניות, הן נפלאות, רכות וטעימות והמראה יפהפה.

  33. תמי says:

    מה ההבדל בין קמח חלה לקמח לבן? אני גרה בארה”ב ולא מכירה את המושג “קמח חלה.”
    באשר לקמח לבן: האם משתמשים עם קמח שיש בו אבקת אפייה, או לא?

  34. המדריך המלא לחלה המושלמת – כולל שיטות קליעה וסרטון עם כל השלבים – קרוטית – Krutit says:

    […] ועוד רעיונות מגניבים לשדרוגים! וכמה גם הערות: – רוצים למלא את החלה? אחרי שיוצרים רצועות ארוכות (בלי קצוות דקים יותר) מרדדים כל רצועה למעין מלבן ארוך ושמים באמצע שלו כל מילוי שתרצו. גבינות עם תרד, פטריות מוקפצות, בשר כמו בולונז, קוביות בטטה רכות, בצל מקורמל וכו. את המלבן הזה סוגרים לרצועה הדוקה וקולעים לחלה קלאסית. יוצא מושלם. – ניתן להוסיף לבצק כורכום כדי לקבל חלה צהובה. – יצאה לכם חלה קצת עקומה? לא נורא בכלל. תסובבו אותה סביב עצמה כמו שבלול ויש לכם חלה עגולה מדהימה. – איך שומרים את החלות? בשקית ניילון סגורה בחוץ. והכי טעים לחמם אותן בטוסטר יום ויומיים אחרי. – הנה גם מתכון לחלות צבעוניות. […]

  35. ניר says:

    החלות הכי טעימות שהכנתי. לא יודע מה קרה פה אבל זה היה משוגע. לא האמנתי על עצמי. תודה רבה!

  36. שני says:

    החלות יצאו מאד טעימות, אבל החלה הורודה הפכה לחומה מפנים ומבחוץ..יש לך מושג למה?

  37. שירה says:

    הי רחלי הכנתי את החלה כבר והיא יצאה מעולה. האם אפשר להכין מהבצק עוגת שמרים?

  38. 3 says:

    מיח

  39. 3 says:

    לא

  40. רייצ’ says:

    היי, ממש מקווה שתעני. זה דחוף!!!
    מה אפשר במקום מדליוני תרד???? רק פסטו יספיק או שיש משהו אחר שאפשר לשים במקום??????

  41. גלית says:

    שלום,
    משום שאנחנו לא יכולים להשתמש בתרד, כי הוא לא בד”צ
    רציתי לדעת אם יש תחליף?

    1. רות says:

      יש תרד נקי מתולעים לא?

  42. רות says:

    יש תרד נקי מתולעים לא?

  43. אלישבע says:

    היי מה הכמויות לחלה בקמח מלא? והאם יש שימוי משמעותי בהוראות?

  44. דניאל קונדיטור says:

    660 מ”ל =660גרם במים דווקא

  45. הלו says:

    אני צובעת את החלות ום צבעי מאכל, זה מושלם ופחות טרחה

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.

Send this to a friend