מתכון לחומוס ביתי עם שווארמה פרגיות שמכינים בכמה דקות

Posted on
חומוס עם שווארמה פרגיות

חומוס. מילה קטנה עם כל כך הרבה משמעות וכל כך הרבה דעות וטעמים.

יש שאוהבים אותו מתקתק וחם ויש שמעדיפים את הגרסה החמצמצה והקרה. אחדים גורסים שהוא צריך להיות סמיך וקצת גרגירי ואחרים מוכנים להשבע שהגרסה החלקה כמו משי היא זאת הנכונה.

כך או כך, פנים רבות לחומוס ומיליוני גרסאות להכנתו.

אני אגב, מעדיפה את החומוס חלק לגמרי, עדיף מעט חמים או בטמפרטורת החדר (רק לא קר) ועם המון גרגירי חומוס רכים רכים מעל. נמסים בפה מרוב רכותם. וזאת הגרסה שהבאתי לכם הפעם.

מה שכיף בהכנת חומוס שאפשר לשחק לגמרי עם היחסים והטעמים ולהגיע לטעם האהוב עליכם. אפשר לשים יותר טחינה גולמית ואפשר לתבל עם יותר כמון. עצה שלי? תכינו את המתכון כאן כלשונו וככתובו כי הוא עדין ועליו תוכלו לשנות ולשדרג כאוות נפשכם. אם תשימו בהתחלה הרבה תבלינים תהיה לכם בעיה לאזן אחר כך.

חומוס עם שווארמה פרגיות
כמה שיותר טחינה ככה יותר טעים

רק כמה דברים חשובים בנוגע לחומוס:
– תבשלו את הגרגירים עד שהם רכים לגמרי. אבל ממש רכים.
– חייבים להשרות את גרגירי החומוס לילה בהמון מים.
– אל תתקמצנו על כמות הטחינה הגולמית, היא זאת שנותנת טעם עשיר ומרקם קרמי לחומוס.
– אפשר להגיש את החומוס גם עם שווארמה טופו או שווארמה כרובית או פלאפל אפויים או מטוגנים.
– רעיונות לקינוחים: מלבי פרווה מושלם או מלבי עם רוטב תותים חלומי!

אה וכן! יש גם מתכון לשווארמה פרגית מהירה ממש. כזאת שמכינים באמת ב-10 דקות גג והכי כיף לערום אותה מעל החומוס עם מלא טחינה, גרגירי חומוס רכים ופטרוזיליה. מדובר לגמרי בארוחה שלמה וטעימה בטירוף.

חומוס עם שווארמה פרגיות
אפשר להגיש גם ללא השווארמה או להכין שווארמה טבעונית או פטריות חמות

חומוס עם שווארמה פרגית מהירה

מצרכים:
1 כוס גרגירי חומוס יבשים – מושרים לילה בהמון מים
1/2 כפית שטוחה אבקת סודה לשתייה
1/2 כוס טחינה גולמית (אני השתמשתי במלאה אורגנית של שופרסל גרין)
1/2 כפית כמון
1/2 כפית בהרט
1/2 כפית מלח

שווארמה פרגית מהירה:
2-3 סטייק פרגית
1/2 כפית פפריקה אדומה מתוקה
1/2 כפית בהרט או תבלין שווארמה
מעט פלפל שחור טחון

אופן הכנה:
– מסננים את גרגירי החומוס מהמים שהם הושרו בהם בלילה ומעבירים לסיר בינוני. ממלאים במים חדשים עד לגובה של 10 ס”מ בערך מעל גרגירי החומוס ומבשלים על אש בינונית במשך 40 דקות.
– מוסיפים סודה לשתייה וממשיכים לבשל עד שגרגירי החומוס רכים רכים. אני אוהבת לבשל אותם ממש עד שהן כמעט מתפרקים לגמרי. מורידים מהאש ומצננים כמה דקות.
– בשלב הזה אפשר לשמור את גרגירי החומוס המבושלים, עם הנוזלים, בקופסה סגורה במקרר עד שרוצים להכין את החומוס או לאכול אותם ככה מעל אורז.
– מכינים את החומוס: בקערה של מעבד המזון שמים 3/4 מכמות גרגירי החומוס, ומוסיפים בערך חצי כוס מהנוזלים. אני פשוט מרימה את הגרגירים עם כף וכל הנוזלים בתוך הכף גם נכנסים למעבד המזון. את 1/3 גרגירי החומוס הנותרים, כמו גם הנוזלים, משאירים בינתיים בסיר.
– מוסיפים למעבד מזון טחינה, כמון, בהרט ומלח וטוחנים למרקם חלק. בשלב הזה בודקים ואם צריך עוד נוזלים כי החומוס סמיך מוסיפים ממי החומוס בסיר. שימו לב: החומוס מתייצב אחרי שהם מצטנן אז תכינו חומוס קצת יותר רך ממה שאתם אוהבים. ואגב, הטעמים מאוד עדינים בשלב הזה וזה בסדר, אם חסר מלח קצת תוסיפו.
– וזהו! החומוס מוכן. אפשר להגיש אותו עם גרגירי החומוס שנשארו בסיר (מחממים אותם ומגישים מעל החומוס) ואפשר להגיש גם עם שווארמה פרגיות או שווארמה טופו.
– מכינים שווארמה בצ’יק: בקערה מערבבים את הפרגיות (לא חותכים קודם) עם התבלינים וצורבים על מחבת במשך 3 דקות מכל צד. מוציאים, חותכים לרצועות דקות ומחזירים שוב למחבת לצריבה של 3-4 דקות כדי לקבל קצוות זהובים. מגישים בערימה מעל החומוס ביחד עם הרבה טחינה, מעט פפריקה מתוקה בשביל הצבע ופטרוזיליה או צנוברים קלויים.

4 תגובות

  1. אסתר says:

    היי
    אני עוקבת אחרי המתכונים באדיקות ונהנית בטירוף
    אז אני חשה צורך להודות
    תודה!!

  2. שרה אנגל says:

    רחלי קרוט היקרה. שכחת בחומוס שלך שני דברים מאוד חשובים שעושים לחומוס את זה: והם שום ומיץ לימון טרי. חומוס בלי מיץ לימון לפחות, זה לא חומוס על השום את יכולה לוותר אם את לא אוהבת. ויש לי עוד עצה קטנה בשבילך שכדאי לך לפחות לנסות: שימי כפית אבקת אפיה במי ההשריה של החומוס בלילה ולא תצטרכי לבשל עם סודה לשתיה כי זה דומה ובבוקר רק לשטוף ולהחליף מים ולבשל את החומוס במים נקיים. לקפות את הקצף ולא להוסיף מלח לבישול בשום אופן.
    בבוקר החומוס יכפיל את ניפחו ולא תצטרכי לבשל שעות. אחרי שעה וחצי הוא יהיה רך מאוד. והכי חשוב בחומוס זה כמה זמן הוא היה אצלך. לפי זה ניתן לקבוע אם הוא יהיה טרי ויתבשל מהר. חג שמח ובתיאבון. ועוד משהו שהכי חוסך זמן. אפשר במיקרי חרום להשתמש בגרגרי חומוס מקופסאת שימורים או לבשל חומוס קפוא, יוצא גם טעים. רק את זה מהקופסאת שימורים יש לשטוף היטב. ותודה על הרעיון מה לבשל, כי חיפשתי משהו חדש אבל היזכרת לי שיש לי חומוס ופותות וחצילים וקישואים ועוד דברים טובים לבשל. אז תודה וחג שמח לך.

    1. א.א.חיפה.. says:

      נכון בהחלט שכחה להוסיף את המיץ לימון וגם שום. אני נשתמשת מלח שום אז חוסך לי להוסיף את השום
      לגבי המים למדתי מאחד השפים משתמשת בקוביות קרח כ5 חתיכות על 2 כוסות גרגרי חומוס וכוס טחינה פלוס מיץ לימון – מלימון 1. לערבב במג’מיקס הכל ביחד להוסיף את כל המרכיבים יוצר ממש ממרח חומוס בלי גרגרים. ולפני כן. את החומוס לשפוך קודם שמן זית ורק אז את החומוס . ממש יוצא חומוס משאושה.בתאבון

  3. א.א.חיפה.. says:

    נכון בהחלט שכחה להוסיף את המיץ לימון וגם שום. אני נשתמשת מלח שום אז חוסך לי להוסיף את השום
    לגבי המים למדתי מאחד השפים משתמשת בקוביות קרח כ5 חתיכות על 2 כוסות גרגרי חומוס וכוס טחינה פלוס מיץ לימון – מלימון 1. לערבב במג’מיקס הכל ביחד להוסיף את כל המרכיבים יוצר ממש ממרח חומוס בלי גרגרים. ולפני כן. את החומוס לשפוך קודם שמן זית ורק אז את החומוס . ממש יוצא חומוס משאושה.בתאבון

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.

Send this to a friend