ארטיק פירות ושוקולד על מקל שמכינים בדקה

Posted on

קצת מצחיק לקרוא לפוסט הזה מתכון, כי הוא לא באמת כזה. יש כאן בעיקר רעיון, שאני מכינה כבר 8 שנים, בכל פעם כשמתחשק לי משהו מתוק, קריר, שמשלב אמנם שוקולד אבל ממש בעדינות.

למרות המראה המפתה שמתקבל, מדובר בסך הכל בפרי קר, קצת שוקולד מריר ותוספות שאוהבים. וכן, ממש כיף להכין את זה עם ילדים (אם מתעלמים מהסוכריות הצבעוניות שעפות לכל עבר בבית).

בקיצור, אני באמת מפצירה בכם לנסות ולא לשכוח לקרוא את ההערות למטה, הן חשובות.

ארטיק פירות ושוקולד
לא הגיוני כמה זה טעים וכמה קל להכין

מצרכים ל-10 ארטיקים:
2 תפוחים קשים, מכל סוג שאוהבים (עם או בלי הקליפה)
150-200 גרם שוקולד מריר
2 כפות שמן (אפשר קנולה או חמניות ואפשר גם זית – כן!)

תוספות שאוהבים:
קוקוס
סוכריות צבעוניות
פולי קקאו

וגם:
מקלות ארטיקים – להשיג בחנויות יצירה ב-5 שקלים

אופן הכנה:
– חותכים את התפוחים לפרוסות בעובי ס”מ ואותן חותכים לחצי – יווצר לכם מעין חצי ירח. מוציאים את הגרעינים ומייבשים מעט עם נייר סופג או מגבת.
– מכניסים מקל ארטיק בתחתית הפרי ומעבירים למקפיא לרבע שעה או למקרר לחצי שעה עד שעה.
– ממיסים את השוקולד במיקרו, בפולסים של 30 שניות, עד שנוצר רוטב מבריק. רק אחרי שהשוקולד נמס לגמרי מוסיפים את השמן ומערבבים היטב עד שהוא נטמע בשוקולד המומס. מעבירים לכוס בגובה פרוסות הפרי – לא גבוהה מדי.
– מוציאים את הפירות עם המקל מהמקפיא וטובלים בשוקולד, מנערים היטב את עודפי השוקולד כדי שלא יווצר לכם ציפוי עבה ומפזרים מעל את הקישוט שאוהבים (סוכריות/קוקוס/פולי קקאו).
– מניחים על תבנית עם נייר אפייה ומעבירים למקרר עד שאוכלים.
– הארטיקים נשמרים יומיים ולפעמים קצת יותר אבל ממש עדיף לא לתת להם יותר מזה כי הפרי מתחיל לאבד את הפציחות שלו ומשחרר נוזלים.

ארטיק פירות ושוקולד
לא רק ילדים יתעלפו עליהם, גם המבוגרים 🙂

הערות ושדרוגים
– רשימת פירות שיעבדו: פרוסות קיווי עבות, פרוסות אפרסק, נקטרינה, אגס, תפוחים, בננות ובטח יש עוד ששכחתי.
– במקום שוקולד מריר אפשר גם שוקולד חלב/לבן.
– הארטיקים לא נשמרים במקפיא/מקרר הרבה זמן (2-3 ימים כי הפרי מתחיל להרקב) אז מומלץ לאכול את זה ביומיים הראשונים אחרי ההכנה והכי טעים כמובן באותו יום. אני הכי אוהבת לשמור את זה במקרר.
– מה עושים עם כל השוקולד שנשאר? אני מחזירה למקרר בתוך הכוס ושומרת עם ניילון נצמד מעל. כשמתחשק לי משהו מתוק אני חותכת פרי, ממיסה את השוקולד וטובלת (עם או בלי מקל ליצירת ארטיק). ואז שוב למקרר. אין שום בעיה לקרר ולהמס כל פעם מחדש. כשנמאס לי, אני ממיסה את השוקולד, מוסיפה כמות זהה של שמנת מתוקה, מערבבת ומעבירה למקרר ואופס יש טראפלס! ואפשר גם להשאיר את הגאנש הזה רך ולא במקרר ולצפות עם זה עוגה.
– אם אתם רוצים לפזר תוספות על השוקולד, כמו סוכריות או קוקוס, חשוב לעשות את זה אחרי הטבילה בשוקולד ולפני שהוא מתקשה. זה לוקח ממש מהר אם הפרי היה קפוא אז לא להתמהמה יותר מדי.
– רוצים ארטיקים ורודים? ממיסים שוקולד לבן וצובעים אותו עם ממש מעט צבע מאכל ורוד/אדום.
– אגב, אם אתם יודעים לטמפרר אפשר לטמפרר את השוקולד אבל באמת שאין צורך. הארטיקים גם ככה מבלים במקרר כל הזמן.
– ומה קורה אם לא נשאר מספיק שוקולד בכוס כדי לצפות את כל גובה הארטיק? פשוט, מוסיפים עוד קצת קוביות שוקולד לכוס, מעבירים למיקרו לחימום, מערבבים וממשיכים לצפות.

2 תגובות

  1. זיווה היפה says:

    רוצה.

  2. מירי says:

    רעיון קל וחמוד
    אנסה אותו

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.

Send this to a friend