המדריך המלא לחלה המושלמת – כולל שיטות קליעה וסרטון עם כל השלבים

Posted on

טוב, אז מאיפה מתחילים? בגלל אורך הפוסט החלטתי לוותר הפעם על הקדמה אישית ארוכה ולגשת מיד לכל ההסברים שבסופם, אני מאוד מקווה, תצאנה מהתנור שלכם חלות מופלאות. אבל לפני שאני מתחילה את כל ההסברים רק כמה מילים של פרגון.

את המתכון הבסיסי איתו אני מכינה את החלות למדתי לפני 15 שנה בערך מרבנית בהפרשת חלה. אני ממש מתנצלת שאני לא זוכרת את שמה אבל זה היה הרבה לפני הבלוג ואז עוד לא חלמתי שהמצרכים שכתבתי בפתק יהפכו לפוסט בבלוג. ובכל מקרה, מתכון לחלה הוא די קלאסי, שלבי ההכנה הם אלה שהופכים אותה למדהימה ובהם נתמקד הפעם.

את התודה השנייה והענקית אני חייבת לשתי נשים גדולות מהחיים. טל סיון-צפורין שהיא צלמת על מדהימה ואשה סופר חכמה שצילמה את הסרטון שתראו בהמשך וגם ערכה אותו (לא לפספס!). לא פעם אחת וגם לא פעמיים. מיליון תיקונים וטקסטים, עריכות ו”אפשר קצת יותר לאט את הכתוביות” ובקיצור, מדובר באשה אדירה ומוכשרת כמו שד. תודה גדולה!

ותודה גדולה לאור פרמון שאתם רואים כאן בסרטון מכינה את החלות. אור הצטרפה לקרוטית לפני שנה בערך והיא הכי חד קרן. תמיד שם כשצריך. תמיד יודעת איך לגרום לדברים לקרות. בקיצור, זכיתי.

ועכשיו, קדימה לחלות ותרשו לי להתחיל דווקא מהשאלות שלכם. אלה ששלחתם אלי באינסטגרם ביממה האחרונה.

כמה יפות! חלה מ-3 רצועות מאובקת בשכבה עדינה של קמח וחלה מ-6 רצועות עם חלמון, מים ומייפל ובסיום שומשום. צילום: טל סיון צפורין

מה עדיף – שמרים יבשים או טריים?
– אותו הדבר. שימו לב שהיחס הוא 3:1 לטובת הטריים. אם כתוב לכם במתכון 1 כף שמרים יבשים ויש לכם רק טריים אז שמים 3 כפות שמרים טריים. היתרון ביבשים שאפשר לשמור אותם המון זמן בבית בצנצנת סגורה.

מה עדיף – התפחה בטמפרטורת החדר או במקרר?
– הו, זאת שאלה מעולה 😊 אני אענה על זה ואז אסייג. כמעט תמיד עדיף בעיני התפחה של לילה במקרר. זה מחזק את הגלוטן בבצק כי התפיחה איטית, זה הופך את הבצק לנעים יותר לעבודה בגלל שהוא לא דביק וגם נוח ללוש בערב, לשים במקרר וכשיש זמן לאפות. מצד שני, לא פעם אני שוכחת להכין את הבצק בלילה ואז כשמתחשק לי חלה לא בא לי לחכות עכשיו עוד יום ולכן אני מתפיחה בחוץ ולא במקרר. זה יוצא מעולה רק צריך להקפיד להתפיח במקום מוצל ולא לתת לו מכת חום כדי לזרז תהליכים. כי אז הסיכוי לתפיחת יתר עולה והבצק גם לא יציב לרידוד ומקבל מעין קמטים בגלל שהוא יורד מגובה גבוה לנמוך מהר.

סבתא שלי מכינה חלות ופעם היא שכחה לשים ביצה ויצא לה אוורירי יותר. האמנם?
– הטעות של סבתא שלך נהדרת כי היא מוכיחה לי שוב ושוב שחלות ללא ביצים טעימות ואווריריות יותר לאורך זמן. לביצים יש תכונה להתגבש ולהתייצב אחרי שהן מתקררות ולכן אחרי שהחלות מתקררות, בטח יום אחרי, הן הופכות להרבה פחות רכות. אצלי במתכון אין ביצים בבצק עצמו ואפשר בקלות לוותר על הביצה בציפוי.

אין לי מיקסר – מה עושים?
– לשים עם הידיים. עובדים בדיוק לפי הכללים של הכנסת המצרכים לקערה ומתחילים ללוש עד שנוצר בצק דביק. מוציאים את הבצק לשיש טיפל’ה משומן בשלב הזה ממשיכים ללוש תוך כדי מתיחה של הבצק כדי לפתח בו את הגלוטן. הדבר הכי הכי חשוב בעיני בלישה ידנית זה לא ללוש 5 דקות ולחשוב שסיימתם. עד שהבצק לא אחיד, גמיש, חלק ובלי גבשושיות הוא לא מוכן. וכן, זה אומר שלפעמים צריך גם 15-20 דקות. תחשבו שהמיקסר עושה את זה ב-10 דקות אז לא יתכן שאתם סיימתם בפחות מזה. ועוד טיפ קטן וחשוב – לא להלחץ אם הבצק דביק ולא להוסיף עוד קמח. לאט לאט עם הלישה הבצק מתחזק ומתייצב ויותר נוח ללוש אותו. אם קשה עוצרים, נותנים לבצק לנוח כמה דקות וממשיכים.

הרצועות לא יוצאות לי יפה ותמיד הן מתפקששות ולא באותו עובי. מה עושים?
– אני מפצירה בך לעקוב אחרי כל ההוראות במדויק, לצפות בסרטון ולא לדלג על שום שלב כי הוא נראה לך מיותר. מבטיחה שהרצועות תצאנה מדהימות.

כמה זמן צריך ללוש במיקסר ועל איזה מהירות?
– בסך הכל צריך ללוש בין 10-12 דקות על מהירות 1 או 2 ולא יותר. לישה במהירות גבוהה יותר גם מחממת את המיקסר ואת הבצק והורסת את המנוע (במיקסרים ביתיים) וגם יש יותר סיכוי שהבצק יעלה למעלה על הוו. בבקשה לא ללוש פחות מ-10 דקות במיקסר.

כמה יפה כמה! צילום: טל סיון צפורין

איך גורמים לחלות להראות מקצועיות מבחינת הגוון והצבע?
– עוקבים אחרי השלבים למטה ומבטיחה שיצא מושלם. שימו לב שהברשה בחלמון ומים מומלץ לעשות פעמיים כדי שיצא מבריק ויפהפה.

הרבה פעמים אני מתלבטת אם לשים 2 תבניות של לחם/חלה בתנור כדי לא להגיע להתפחת יתר עם החלה שנותרה בחוץ. מה עושים?
– סדר הפעולות הוא כזה. מכינים את הרצועות וכשהן מוכנות לקליעה קולעים רק את כמות החלות שנכנסת בתנור במגש אחד או מקסימום 2. רק אחרי 15 דקות קולעים את הנגלה השנייה ואז יש הפרשים של 15-20 דקות בין התפחה החלות שזה זמן האפייה של כל תבנית חלות. הסברתי טוב או שזה יצא מבולגן קצת?

הבצק יוצא דביק – מה עושים?
– אני חושבת שזאת השאלה שאני נשאלת הכי הרבה בהקשר של בצקי שמרים. אז עונה בהרחבה. רוב הבצקים שלי דביקים. בעיני בצק קצת דביק (לא רטוב ולא נוזלי בשום פנים) מייצר מאפים יותר אווריריים שמחזיקים יותר זמן כי הן רווים יותר בנוזלים. אז איך מתמודדים עם בצק כזה?
1. מתפיחים במקרר במידת האפשר.
2. משמנים את דפנות הקערה עם ממש מעט שמן זית ונותנים לו לתפוח ככה. ואז המעטה החיצוני חלק ולא נדבק והרבה יותר נוח לעבודה.
3. שומרים על הכמויות המדויקות במתכון ואם יצא מאוד דביק אפשר לקמח בזמן הרידוד רק לא להוסיף קמח לבצק עצמו אחרת הוא מתייבש.
4. אם המתכון מדויק ועבדתם לפי הכמויות המדויקות המון פעמים הבעיה היא שחסרה לישה לבצק. בצק אסוף ומגובש יותר אחרי לישה מספקת אז לא לקצר תהליכים. שמה לכם בהיילייט בסטורי סרטונים לבצקים דביקים שהיה חסר להם בסך הכל עוד כמה דקות של לישה.

תמונה אחת ולחישה קטנה של תפילה וזה בדרך לתנור. צילום: טל סיון צפורין

האם אופים בחום עליון ותחתון או טורבו?
– אני אופה תמיד בחום עליון ותחתון. לעיתים נדירות ממש אני שמה טורבו. הטורבו בעיני שורף מאפים מבחוץ אבל זה מאוד תלוי בתנור שלכם. המלצה שלי, אם יש לכם תנור סטנדרטי ביתי שימו תמיד עליון ותחתון כי כשהמתכונאי כותב מתכון ומציין טמפרטורה הוא מתכוון לחום עליון ותחתון אלא אם צוין אחרת. ואגב חום, אם אתם יודעים שהתנור שלכם מאוד חזק ונוטה לשרוף דברים פשוט תשימו 10 מעלות פחות ממה שכתוב.

למה החלה נפתחת באפייה ונראת קרועה?
– כמה אופציות: הבצק לא מספיק גמיש (לא הייתה לישה מספקת) או שהוא יבש ואז אין לו מספיק אלסטיות להמתח או שלא הייתה התפחה מספקת לפני האפייה שזאת לרוב הסיבה הכי נפוצה. עוד אופציה זה כי לא היה בו מספיק שומן.

כוסמין!
– וואו, כמה שאלות על כוסמין בכל מאפה שאני מעלה. תתייחסו לכוסמין כמו לקמח רגיל. אם משתמשים בקמח כוסמין לבן זה בדיוק אותו דבר כמו במתכון לחלה מקמח לבן. אם משתמשים בחצי לבן חצי מלא אפשר להשאר באותם היחסים. אם משתמשים בקמח מלא מכל סוג, כולל כוסמין, אני ממליצה להוסיף עוד קצת מים. כמה מים? בערך רבע כוס על קילו קמח.

אותו בצק רק בציפוי שונה. צילום: טל סיון צפורין

הרצועה שלי מאבדת פרופורציות בתנור או: התפחת יתר
– אחרי הקליעה יש נטייה לתת לחלה לתפוח המון כי רוצים חלה אוורירית וגבוהה. שזאת טעות גדולה כי חלות שהותפחו מדי לא יעמדו בהתפחה הזאת ויקרסו או יאבדו פרופורציה. אז כמה מתפיחים אחרי הקליעה? עד 3/4 גובה ממה שהיא הייתה קודם ובזמן הזה מוודאים שהתנור כבר חם לטמפרטורה הנכונה. בקיץ זה לוקח בערך 25-35 דקות ובחורף בערך 35-45 דקות. ובכל מקרה אם היא גבוהה מדי והכפילה את נפחה, ואתם נוגעים בה והיא כמו בלון, יש לכם התפחת יתר. מה עושים? לשים את כל החלה שוב וחוזרים על כל הפעולות מהתחלה. או אופים אותה ככה מקסימום היא לא תהיה מושלמת לגמרי.

הבצק שלי ממש נקרע כשאני מנסה להכין את הרצועות
– אני ממש ממש מפצירה בך לעבוד לפי ההוראות במתכון הזה. הן מסבירות בדיוק איך להמנע מזה.

שמרים ושמן או: בשביל מה יש מתכון מדויק
– זאת לא שאלה אבל אני עונה עליה כי זה חשוב לי. אל תגדילו את כמות השמרים או תפנקו בעוד קצת כדי שיצא יותר אווירירי. זה רק יגרום לתפיחה מהירה מדי, לקריסה של החלות כי הבצק לא יחזיק את זה ובגדול זה לא עושה טוב לבצק. כנ”ל לגבי השמן, הוא חשוב כאן לאלסטיות ולטריות של החלות. אל תפחיתו ממנו.

ועכשיו, קבלו את הסרטון שהכנו במיוחד בשבילכם. אל תפספסו ותצפו בכולו ♥

יש לכם עוד שאלות? כתבו לי בתגובות או בהודעה פרטית באינסטגרם. ועוד דבר חשוב ממש – זה נראה שיש פה מלא מלא שלבים וזה קצת מלחיץ, זה רק כי הסברתי כל דבר ולמה עושים אותו. אחרי שתכינו פעם אחת ותבינו את ההגיון זה יהיה באמת צ’יק צ’ק.

חלה עגולה וחגיגית שהוברשה בסיום האפייה עם מעט דבש. צילום: טל סיון צפורין

חלה מושלמת

מצרכים:
1 קילו קמח (מומלץ קמח חלה אבל לא חובה), מנופה
2 כפות שטוחות (20 גרם) שמרים יבשים
6 כפות סוכר לבן – לא לוותר וזה לא יוצא מתוק מדי אל דאגה
2 ו-1/2 כוסות (600 מ”ל) מים קרים
1/2 כוס (100 מ”ל) שמן זית או חמניות או קנולה או כל שמן שתרצו
1 כף מלח

להברשה ועיטור (עוד אופציות בשלבי הכנה):
1 חלמון או 3 כפות חלב סויה לגרסה טבעונית
1 כף סילאן או מייפל או דבש
3 כפות מים
תוספות שאוהבים – שומשום, פרג שלם, קצח, שקדים פרוסים

אופן הכנה:
– הכנת הבצק: בקערת מיקסר עם וו לישה שמים שמרים, סוכר ומים ומערבבים קלות (שימו לב! אם מאוד חם בחוץ תורידו רבע כוס מים מכמות המים במתכון). מניחים לבלילה לעמוד 5-10 דקות. בזמן הזה השמרים מתחילים לתסוס ולעבוד. אגב מיקסר, פה יש לכם הנחה מיוחדת רק לקבוצה שלנו אז אל תפספסו.
– מוסיפים את הקמח ולשים במשך 2 דקות על מהירות 1.
– מוסיפים את השמן בזילוף איטי על הבצק, ולאחר מכן מוסיפים את המלח, וממשיכים ללוש על מהירות 1 או 2 במשך 12-14 דקות. שימו לב – זה נראה שהשמן לא מתחבר לבצק אבל סבלנות. לשים עד שהוא מתחבר לגמרי והבצק רך וטיפל’ה דביק.
– מוציאים את הבצק לשיש, יוצרים ממנו כדור חלק בעזרת ידיים מעט משומנות ומשמנים את דפנות הקערה עם תרסיס שמן או ממש מעט שמן. עוד אופציה היא לקמח את הקערה בעדינות אבל שמן מונע הרבה בעיות של דביקות אז עדיף. אני מקמחת כי אני כבר מנוסה איתו 😊 וחשוב שהוא יהיה מכוסה בשכבה ממש ממש עדינה של שמן ככה הוא לא יקבל קרום למעלה בזמן שהוא נח ותופח.
– מחזירים את הבצק לקערה, מכסים במגבת או כובע אמבטיה מניילון (חדש כמובן) או ניילון נצמד ומעבירים למקרר ללילה או להתפחה בחוץ עד הכפלת נפח. זה לוקח על השיש בערך 40 דקות בקיץ או שעה בחורף.
– מוציאים את הבצק לשיש נקי וחותכים לחתיכות במשקל 120-130 גרם. שימו לב: כל רצועה צריכה לשקול בדיוק אותו דבר אחרת כל רצועה תהיה בעובי שונה ואז אחת תתייבש בתנור בזמן שהשנייה תהיה רכה. ואם אין משקל? אני ממש ממש ממליצה לכם לקנות (הנה משקל שאני משתמשת איתו והוא מושלם!) או לחלק את הבצק כמה שיותר שווה ל-13 חתיכות. אם נשאר לכם כדור קטן בסוף אפשר לחלק אותו בין החתיכות או להכין ממנו לחמנייה שהיא הבונוס לאופה.
– ועכשיו, מושכים כלפי מעלה את כל השוונצים של הבצק כדי ליצור חלק תחתון חלק. את החלק החלק מחזיקים בכף היד ומכדררים על השיש ליצירת כדורים חלקים ויפים (ראו סרטון). השלב הזה יבטיח שהרצועה שלכם תהיה חלקה והרידוד שלה יהיה למלבן שווה ולא צורה גיאומטרית מוזרה.
– מניחים את הכדורים על השיש, מכסים ומאפשרים להם לנוח 5-10 דקות. הכלל הוא שכדי להמשיך להתעסק עם בצק צריך לתת לו לנוח כי ההתעסקות מקשה את הבצק ואת הגלוטן ואם תרצו עכשיו לרדד אותו לפני שהוא נח זה יצור קרעים בבצק.
– מרדדים כל כדור בצק למלבן/אליפסה בעובי 1 ס”מ (ראו סרטון) ומגלגלים בצורה הדוקה לרצועה. שימו לב שעדיף להתחיל עם הכדור שיצרתם ראשון כי הוא נח הכי הרבה זמן בינתיים. ולמה מרדדים? הרידוד והגלגול יוצרים עוד שכבות של בצק כך שיש יותר אווריריות בחלה. והם גם מייצרים רולדה חלקה ויפה. אם הבצק נדבק לכם לשיש אפשר בשלב הזה לקמח מעט.
– מכסים ומתפיחים 10 דקות כדי שיהיה אפשר לרדד את הרצועות ולהגדיל אותן והבצק לא יקרע. זוכרים? הגלוטן עכשיו שוב התקשה כי רידדתם את הבצק אז עכשיו תנו לו כמה דקות לנוח.
– מגדילים את אורך הרצועות על ידי 2 הידיים מהאמצע החוצה כדי ליצור רצועה שווה מ-2 הצדדים. אני אוהבת לדקק את החלק החיצוני כדי ליצור חלות גבוהות באמצע ודקות יותר בצדדים. אם הבצק מתנגד לכם או מתחיל להראות סימנים של קריעה מיד עוצרים, מכסים ומאפשרים לו לנוח עוד 10 דקות. כמה ארוכה הרצועה? בערך 50 ס”מ או באורך שתרצו.
– מאבקים את הרצועות שיצרתם במעט קמח (אפשר עם מסננת וקמח כדי שתהיה שכבה אחידה ודקה) וקולעים מכל הרצועות חלות. בסרטון יש לכם 3 סוגי קליעות ושימו לב שבחלה של 3 רצועות קולעים מהאמצע החוצה ואז מהצד השני כדי לייצר חלה שווה מ-2 הצדדים. ועוד טיפ: תניחו את הרצועות תמיד למעלה בחלק העליון בזמן הקליעה ואל תקלעו לצדדים. תראו בסרטון את הקליעה של חלה מ-6 רצועות איך הרצועות מונחות תמיד על החלק העליון.
– מניחים את החלות על תבנית תנור עם נייר אפייה ומחליטים איך רוצים לצפות כל חלה. כן, לפני ההתפחה.
ציפויים – מגוון אופציות: ניתן לעטר את החלות במגוון אופציות.
1. טורפים חלמון או חלב סויה לגרסה טבעונית עם מים וסילאן ומברישים את החלות היטב ובנדיבות. הציפוי הזה יוצא מבריק ויפהפה. בשלב הזה עוד לא מקשטים בגרעינים/תוספות אבל שומרים את בלילת הציפוי בצד.
2. מאבקים את החלה בשכבה עדינה של קמח, עדיף בעזרת מסננת, ואז תהיה לכם חלה כפרית כמו בסרטון.
3. שיטה שלמדתי מיהודית אביב המדהימה – מרימים בזהירות את החלה עם 2 ידיים ומעבירים מתחת למים זורמים בברז. ממש שנייה עד שהיא נרטבת. ואז מגלגלים את החלה בעדינות בתוך קערה ארוכה עם מלא שומשום. תצא לכם חלת בייגלה מושלמת!
– מכסים עם מגבת או ניילון ומתפיחים עד שהחלה תפוחה אבל לא הכפילה את נפחה – 75% יותר גבוהה ממה שהייתה קודם. בקיץ זה יקח בין 25-35 דקות ובחורף 10 דקות יותר. אבל עזבו זמן לכל אחד טמפרטורה שונה בבית. פשוט תראו שהיא תפחה אבל לא הכפילה לגמרי את נפחה.
– בינתיים מחממים תנור ל-200 מעלות. כל מאפה מכניסים כשהתנור כבר בטמפרטורה הנכונה כן?
– אם בחרתם להבריש בחלמון עם מים וסילאן מברישים את החלה שוב בציפוי הזה ואז מקשטים בשומשום, גרעינים, שקדים פרוסים וכו. הציפוי הכפול יבטיח שתצא לכם חלה מבריקה.
– אופים בתנור שחומם מראש ל-200 מעלות במשך 20-30 דקות או עד שהחלות זהובות. איך יודעים שהן מוכנות? מציצים אחרי 17 דקות ואם החלק התחתון זהוב זה מוכן. שימו לב שחלה של 6 רצועות תצטרך יותר זמן בתנור מאשר חלה של 3 אז אם הכנסתם לתנור אחת גדולה ואחת קטנה תציצו לראות מתי להוציא כל אחת מהן.
– אם אתם רוצים חלה מתוקה, אפשר להבריש את החלות כשהן יוצאות מהתנור במעט מייפל או דבש. זה גם ישמור עליהן רכות וטריות.
– אם קשה לכם להתאפק אפשר לזלול אותן חמות אבל כדי שהן לא תאבדנה מהטריות מומלץ לתת להן להתקרר לפני שבוצעים.

התעלפתי ביי 🙂

ועוד רעיונות מגניבים לשדרוגים! וכמה גם הערות:
– רוצים למלא את החלה? אחרי שיוצרים רצועות ארוכות (בלי קצוות דקים יותר) מרדדים כל רצועה למעין מלבן ארוך ושמים באמצע שלו כל מילוי שתרצו. גבינות עם תרד, פטריות מוקפצות, בשר כמו בולונז, קוביות בטטה רכות, בצל מקורמל וכו. את המלבן הזה סוגרים לרצועה הדוקה וקולעים לחלה קלאסית. יוצא מושלם.
– ניתן להוסיף לבצק כורכום כדי לקבל חלה צהובה.
– יצאה לכם חלה קצת עקומה? לא נורא בכלל. תסובבו אותה סביב עצמה כמו שבלול ויש לכם חלה עגולה מדהימה.
– איך שומרים את החלות? בשקית ניילון סגורה בחוץ. והכי טעים לחמם אותן בטוסטר יום ויומיים אחרי.
– הנה גם מתכון לחלות צבעוניות.

207 תגובות

  1. רועי שמיר says:

    מה זה אומר להתפיח עד 3/4 גובה? 3/4 גובה זה יותר נמוך מהגובה הנוכחי….

    1. רחלי קרוט says:

      אני אדייק את זה בפוסט. לרוב מבקשים להתפיח עד הכפלת הנפח, פה הכוונה להתפיח לא כפול אלא 75% יותר. אסדר את זה 🙂

      1. מיכל צייגר says:

        האם כאשר מתפיחים במקרר מחכים שיגיע לטמפרטורת חדר או שניתן ישר לעבד

        1. מורן says:

          שלום. אפשר להכין מהמתכון הזה בצק לפיצה? תודה.

          1. Ariel says:

            הכנתי אתמול את החלות והמרקם יצא קצת אחר וגם הן לא כל כך תפחו לי אחרי הקליעה. בלי קשר כשהן היו מוכנות היה להן מרקם די טוב אבל טעם לוואי חזק של שמרים, ממה זה יכול להיות? זה קרה לי כבר פעם עם עוגת שמרים.

          2. גלי says:

            רחלי, תודה רבה! יצאו לי חלות מושלמות. יפהפיות בדיוק כמו בתמונות וטעימות שאין לתאר.
            תמיד נמנעתי מאפיה עם שמרים אבל המדריך והסרטון כל כך מפורט וברור שהחלטתי לנסות.
            אין לי מיקסר אז לשתי בידיים (!!) ועם זאת יצא מושלם.
            המתכונים שלך מוגשים אצלנו באופן קבוע. את אלופה ❤️

        2. ענבר רצאבי says:

          האם אפשר להשתמש בקמח לחם של שטיבל?

          1. אורלי says:

            אני לא אוהבת שמרים עברתי למחיצת רוצה קישור אפשר לעזור לך

        3. חגית says:

          האם אני יכולה להכין את הבצק היום בצהריים, להכניס למקרר, ורק מחר בבוקר להמשיך לקליעה, התפחה שניה וכו..?

      2. זאב says:

        שלום, האם ניתן להשתמש בקמח חיטה עם שמרים להכנת מאפים ?

        1. רחלי קרוט says:

          בהחלט ניתן

      3. גולדברג חוה says:

        מילאתי הוראות במדוייק ויצא זוועה. הבצק נדבק לידיים ולדיש ולא ניתן לעשות לא צמות ולא נעליים.
        תהיי בריאה

        1. הדס says:

          יש קמחים שסופגים יותר או פחות נוזלים ולכן מצריכים יחסי קמח מים קצת שונים. הדרך הקלה להימנע מבצק דביק או יבש מדי היא ע”י שפיכה הדרגתית של המים עד למרקם בצק דביק במקצת, הוא מסתדר לרוב אחר התפיחה. כדאי גם לשמור כוס קמח אחת בחוץ למקרה והקמח שלך מהסוג שסופג הרבה נוזלים, כמו שלי. כמובן אם הבצק דביק או שנשארו מים מהכמות במתכון-להוסיף את הקמח הנותר.

    2. יעל says:

      החלה המושלמת!
      בין התפחת לילה להתפחה בחוץ..
      האם ניתן להפעיל במקרר גם לזמן ביניים של 5 -6 שעות? וכמה זמן אחרי שמוציאים מהמקרר כדאי להתחיל להתעסק עם הכדורים והרצועות לקליעה?

  2. . says:

    החלות נראות מושלם
    אבל נראה שהן גדולות, כשאני מכינה כל רצועה 120 גרם הן יוצאות דקות יותר או קצרות יותר
    האם עשית כל רצועה 120 גרם או יותר

    1. רחלי קרוט says:

      120 גרם + עוד קצת ממש כי נשאר לי כדור בצק אחד קטן והוא חולק בין כולם. מה שאומר בערך 130 גרם.
      זה נראה גדול כי יש הרבה רצועות בחלה של ה-6. תראי את 2 החלות אחת ליד השנייה, אחת נראת ענקית, זה כי שם יש 6 רצועות ובשנייה 3.

      1. רוחמה לקס says:

        באיזו כוס את משתמשת כדי שתקבלי 600 cc מים.

        1. רחלי קרוט says:

          כוס מדידה

          1. ליגל says:

            אם את משתמשת בכוס מדידה, איך חצי כוס שמן זה 100 מ״ל? אם כוס שלמה היא 250 מ״ל אז חצי כוס היא 125 מ״ל… אודה להבהרה

    2. Eden Goldfarb says:

      החלה יצאה מדהימה. התפחנו במקרר לכשלוש שעות – הבצק הכפיל את נפחו ויצא באמת נהדר! שאלה – האם ניתן להפחית בכמות הסוכר? ההתפחה עלולה להיפגע?

      1. משה says:

        איכשהו בנושאי אפייה של לחמים רצוי להרחיה ידע בקריאת גורמים מקצועיים, כגון: אורי שפט, שאומרים שלא צריך להתפיח את הבצק כפליים מנפחו, אלא שבעים אחוז. התפחת בצק במקרר ללילה, יתפיח אותו גם ליותר מכפליים נפחו . מה יקרה? תמיד מחפשים את האוטוריטה בתחום. בברכה.

        1. עמית says:

          זה לא ממש מדויק. התפחה במקרר היא מאוד איטית ולכן אידאלית לבצקים שצריכים לפתח גלוטן כגון בצק פיצה לצורך העניין (נכון, חלות פחות, אבל המתכונים של רחלי מושלמים אז מי אני שאתווכח)
          ככה או ככה ברוב במקרים התפחה במקרר נעשית עם כמות שמרים קטנה, כדי שהבצק לא יגיע לתפיחת יתר..

  3. מלי says:

    נראה מהמם!
    ניתן להחליף בציפוי של החלמון והסילאן/מייפל בדבש במקום?

    1. שיר says:

      אפשר יחסי כמויות לחלה מחצי קילו קמח?
      אנחנו זוג בבית ואמן מי שיאכל את כל החלה הזה😏

      כשמנסה לעשות חצי כמות מכל המרכיבים זה לא יוצא אותו דבר🤔

      1. רחלי קרוט says:

        בדיוק חצי מכל מצרך. בחיי שיצא מצוין 🙂 לרוב אני גם מכינה חצי

        1. עדי says:

          היי רחלי, החלה לא דביקית כשאני עושה מחצי (היא אפילו נפרדת מהתחתית) היית מוסיפה מעט מים? או שזה נורמלי?
          ותודה רבה המדריך גאוני❤️

      2. מורן says:

        מצטרפת לשאלה שנשאלה קודם: האם לאחר ההתפחה במקרר מחכים שהבצק יגיע לטמפרטורת החדר או שניתן ישר לעבוד איתו?

        1. רחלי קרוט says:

          אחרי ההתפחה מחלקים לכדורים בגודל שווה, ומאפשרים להם לנוח 10 דקות לפני שממשיכים כרגיל. ההבדל היחיד אחרי התפחה במקרר זה שצריך לעוד עוד כמה דקות בזמן הרידוד של הרצועות. אם רואים שהן לא מוכנות להמתח זה אומר שהגלוטן הוא יציב מדי וצריך לתת לו עוד כמה דקות.

          אבל בגדול מיד אחרי המקרר אפשר לעבוד עם הבצק ולהיות קשובים אליו 🙂

          1. יעל says:

            אין לי משקל בבית לצערי יש אפשרות לחלק את הבצק בלי😅

          2. רחלי קרוט says:

            בטח. רק להשתדל לחלק שווה בשווה 🙂

        2. ניקול says:

          היי:)
          הכנתי עכשיו בצק ושמתי במקרר להתפחה לילית. לא הוספתי מלח, האם לחוש שוב את הבצק בבוקר ולהתפיח?

          1. אביטל says:

            היי רחלי, תודה על עד מתכון מושלם!
            החלוץ יוצאות לי אווירית מאוד וטעימות אבל נמוכות, כאילו תופחות לרוחב. מה אני יכולה לעשות כדי שיתפחו לגובה?

          2. דורית says:

            תודה רבה על המתכון המוצלח. ניסיתי בשנים האחרונות אין ספור מתכונים ושלך הוא ללא כל ספק ולדעת כל המשפחה המנצח!

    2. רחלי קרוט says:

      בהחלט. יצא נהדר.

      1. בר says:

        היי רחלי..
        מכינה את החלות שלך בקביעות. בנוגע למילוי.. הוספתי בצל מטוגן לחלה ויצא מושלם.. העניין הוא שיום אחרי הבצל קצת הרטיב את החלק שבו הוא נגע ויצר תחושה של בצק לא אפוי.. האם יש דרך להימנע מזה?אולי פיזור קמח לפני הוספת התערובת?

        1. רחלי קרוט says:

          לשים כמה שפחות נוזלים עם הבצל ולאפות עוד כמה דקות. במקרה של בצל שמגיר נוזלים עדיף חלה טיפל’ה יותר אפויה.
          ובכל מקרה רטיבות של בצק מבצל זה חלום 🙂 אם יוצא לא אפוי זה אומר שצריך עוד כמה דקות אפייה

      2. Omer says:

        יעבוד גם עם מילוי מתוק?

  4. רונית says:

    נראה מעולה ננסה מחר
    שאלה מאיפה ניתן לרכוש את הקערה שהתפחת בה את הבצק?

    תודה

    1. רחלי קרוט says:

      אני בודקת לך אם הם עדיין קיימים בארץ

  5. ג’ני says:

    לא הצלחתי למצוא את הסרטון עם הבצקים שצריך עוד ללוש, ממש אשמח כי אני ץמיד מוסיפה עוד הרבה קמח בדיעבד והורסת 🙁

  6. ג’ני says:

    לא הצלחתי למצוא את הסרטון עם הבצקים שצריך עוד ללוש, ממש אשמח כי אני ץמיד מוסיפה עוד הרבה קמח בדיעבד והורסת

    1. רחלי קרוט says:

      קידמתי את זה עכשיו בהיילייט באינסטגרם וזה שם ראשון. כתוב שם טיפים לבצקים.

  7. ליאת says:

    היי רחלי ! תודה רבה על כל המתכונים הנפלאים.
    בכל פעם שאני מכינה בצק ונותנת לו לתפוח לילה במקרר הוא יוצא לי קשה מאוד ולא רך כמו שאת מתארת. גם לא תופח בכלל במקרר. האם זה תקין? איפה הטעות שלי?

  8. עידו says:

    במידה ומוסיפים קוביות בטטה צריך לבשל אותן קודם באופן חלקי?

    1. רחלי קרוט says:

      אם רוצים למלא את הרצועות? הן צריכות להיות מוכנות ומתובלות כראוי כשהן נכנסות לבצק.

  9. לירון says:

    תודה רבה על הפוסט!
    אני יודעת ששואלים אותך הרבה וגם ענית על זה בפוסט, אבל לא הבנתי מה הדין לגבי קמח כוסמין 70%- כמו קמח לבן? אפשר להחליף את כל הכמות או עדיף חצי קילו כוסמין 70% וחצי לבן?

    1. רחלי קרוט says:

      המממ שאלה טובה. לדעתי יעבוד עם 100% אבל ממליצה לנסות לשחק קצת. לשים חלק נכבד קמח 70% ולהשלים עם קמח לבן. אם יוצא טוב אפשר לעבור למאה אחוז קמח 70%

  10. Rachel says:

    מהיכן צלחת החמאה? יפה ביותר!

    1. רחלי קרוט says:

      פיפ סטודיו המהממים

      1. גיא בראון says:

        חלה מתוקה מתוקה? יש צורך לשנות את המתכון?

  11. נעה says:

    לעיתים החלות תופחות לרוחב וגם מאבדות את צורת הצמות. האם זוהי התפחת יתר? מה הסיבה?

  12. מעיין says:

    תודה רבה על הפוסט המטורף!
    לראשונה בזכותך קלעתי חלה מ6 רצועות ויצא מדהים!
    שאלה לגבי ביצה ויום למחרת- כשאני מכינה חלה ללא ביצה ביום למחרת היא קשה ובלתי ניתנת לאכילה. מה אני עושה לא נכון?!

    1. אורה says:

      מהניסיון שלי צריך במקרה כזה לעטוף את החלה כשהיא חמה עדיין אבל לא רותחת או לחמת שוב כשהיא עטופה

  13. איריס says:

    היי
    לאחר התפחה של לילה במקרר , האם אפשר לעבוד עם הבצק למחרת אחר הצהריים או שחייבים על הבוקר ?
    כלומר לשים את הבצק בערב ולהתחיל לעבוד איתו למחרת בצהריים
    תודה

  14. מור says:

    באיזה שלב כדאי להקפיא את החלה?
    האם לאחר עיצוב הצורה ולפני התפחה שניה ואפייה?

  15. שני says:

    מהמם!
    האם ניתן להקפיא חלק מהבצק מיד לאחר הכנה ללא התפחה, להפשיר ולהכין כמה ימים אחרי?

  16. שרון says:

    היי, תודה על ההסבר המפורט!
    במידה ואני מכינה את המתכון לפי חצי קילו קמח,
    מה המשקל שצריך להיות לכל רצועה? 60 גרם?
    או לעשות לפי 120 גרם ופשוט יצאו פחות רצועות

  17. נטלי says:

    אם רוצים חלה מתוקה, מספיק רק המריחת דבש למעלה?
    תודה:)

    1. רחלי קרוט says:

      אפשר להוסיף עוד כף סוכר אבל הכי חשוב זה להבריש למעלה בדבש או מייפל

      1. שיר says:

        דבש ומייפל חמים על החלה בסוף האפייה או בטמפרטורה רגילה? כי בעוגת שמרים הציפוי חייב להיות רותח כשהיא יוצאת מהתנור..

  18. יעל says:

    היי רחלי,
    תודה על המתכון המפורט והטיפים המצוינים!
    אם רוצים להתפרע ולעשות חלה חלבית (עם חלב במקום חלק/כל המים וחמאה במקום שמן) – האם היחסים נשארים זהים?
    תודה (:

    1. רחלי קרוט says:

      כן 🙂

  19. אוסנת says:

    את נפלאה עם כל ההסברים המפורטים ומלאי הסבלנות שלך! תודה! רק מוודאת, מהירות לישה של 1-2 ב KMIX? האם זה לא איטי מדי? רק מוודאת שלא אעשה טעות

    1. רחלי קרוט says:

      לא, זה בסדר גמור 🙂 ובאהבה רבה

  20. איה says:

    אם אני מכפילה כמויות. אז להכפיל הכל במדויק? גם את השמרים?
    כלומר על 3 קילו קמח 6 כפות שמרים?

    1. רחלי קרוט says:

      את יכולה להוריד כף שמרים

      1. לילך says:

        תודה על הטיפים הנהדרים. סוף סוף לא התפרקו לי החלות! יצאו מהממות.. תבורכי.

  21. לימור says:

    היי רחל יקרה האם ניתן באותו מתכון של חלה לעשות לחמניות?

    1. רחלי קרוט says:

      בהחלט כן

  22. סתיו says:

    היי, תודה על המתכון.
    האם יש זמן מסוים שהבצק צריך להיות במקרר?
    הייתי רוצה להכין את הבצק בערב ולעבוד עליו רק אחר הצהריים שלמחרת. האם זה ייחשב התפחת יתר?

    1. רחלי קרוט says:

      מינימום 6 שעות ועד 2-3 ימים. אם מתפיחים יותר מיממה צריך להוריד לו נפח בין הימים.

    2. אליזבט says:

      הי ותודה רבה על המתכון.
      רציתי לדעת מה עושים כשמוציאים את החלות מהתנור? האם לכסות אותם במגבת או שלתת להם להתקרר.
      תודה רבה.

  23. נופר says:

    הוידאו מדהים! ראיתי את כולו וקראתי את התגובות לוודא שאני לא שואלת משהו שכבר נשאל קודם לכן, יש לי 2 שאלות שאשמח לתשובתך:
    תמיד כשאני אופה חלות בבית הן לא יוצאות גבוהות כמו החלה שיצאה לך מ6 רצועות למשל (שזה מזכיר ויזואליות את החלות הקנויות של הארץ) יש לך טיפ איך להגיע לזה מקליעה של 4 רצועות למשל? יש חשיבות להפיכת החלה בקליעה של ה3 רצועות? זה נראה מדהים ובהחלט אנסה את זה.
    שאלה נוספת (יצאו לי 3 שאלות 🤭): מה החשיבות של להניח את השמרים להתססה עם הסוכר והמים? חשבתי שצריך לעשות את זה רק כשמדובר בשמרים טריים ולא ביבשים.
    ממש תודה!

    1. רחלי קרוט says:

      הגובה מגיע גם מכמות הרצועות כך שחלה מ-4 רצועות תהיה יותר נמוכה מ-6. וזה גם תלוי בשיטת הקליעה. יש שיטות קליעה שמייצרות חלות גבוהות יותר כמו השיטה של הקליעה פה מ-6.
      בהחלט יש חשיבות בהפיכת החלה בזמן הקליעה ב-3 רצועות כי ככה החלה יוצאת שווה מ-2 הצדדים.

      התססת השמרים מאיצה את התהליך ובעיקר גורמת לזה שלא יהיה מצב שהשמרים לא יעבדו (אלא אם הם מקולקלים כמובן) כי הן לא באים במגע עם מלח או שמן בתחילת העבודה.

  24. שפרה says:

    רחלי האם מים קרים זה מים מהברז או מהמקרר? שמתי שמרים יבשים ולא ראיתי תסיסה. שאלה נוספת 20 גרם שמרים זה לא הרבה? בדרך כלל אני שמה 14 גרם ותופח יפה. מפחדת שייתן טעם

    1. רחלי קרוט says:

      מים מהברז זה בסדר בתנאי שהם טובים אצלך ברמת השתייה. 20 שמרים יבשים זה 60 טריים שזה טיפלקה יותר מבדרך כלל כי לרוב שמים 50 על קילו.

  25. מריאנה says:

    היי, שאלה דחופה בבקשה. בטעות שמתי כוס שמן במקום חצי. איך זה ישפיע? לזרוק ולעשות מחדש?

    1. רחלי קרוט says:

      הממ זה המון. אולי אפשר להכין מזה מאפים אחרים 🙁

      1. מריאנה says:

        היי רחלי, נתתי לזה צ’אנס ויצא ממש טוב

  26. מורן says:

    חצי כוס זה 125 מל נראה לי כדאי לתקן, זה לפי כוסות מדידה אוניברסליות

    1. רחלי קרוט says:

      חצי כוס זה 120 מ”ל

      1. סיוון says:

        היי רחלי
        אני עושה חצי מכמות הבצק והוא עכשיו במיקסר אחרי הלישה
        שמתי רבע כוס שמן והבצק התפרק לי בלישה ולא מתגבש (זה נראה שיש יותר מידי שמן)
        יש משהו שאני יכולה לעשות לתקן את זה?

        1. סיוון says:

          אני נוגעת בו והוא מלא בשמן, כל הידיים שלי שומניות ואני לא רוצה לגרום ללישת יתר
          אשמח לעזרה

  27. דניאל says:

    נהרס לי הוו לישה במיקסר 🙁
    האם אני יכולה להשתמש בוו גיטרה במקום?

    1. רחלי קרוט says:

      לצערי לו. הוו הזה לא לש רק מערבל. אפשר ללוש ידנית.

  28. ליאת says:

    שאלה .. הכנתי את הבצק ושמתי במקום 600 מל מים שמתי 660 ( קראתי את המתכון של הכוסמין מלא) הבצק יצא קצת דביק מדיי.. אבל שמתי במקרר להתפחה. האם יצא לי טוב החלה? או לזרוק ולעשות חדש? יש דרך לתקן?

    1. רחלי קרוט says:

      יצא מצוין! אחרי לילה במקרר הוא יסתדר ואם לא תוסיפי טיפל’ה קמח ברידודים.
      וצלמי לי את הבצק אם משהו מתפקשש.

      1. ליאת says:

        תודה רחלי על המענה המהיר! החלה יצאה טעימה ממש. אבל היה ממש קשה לעבוד עם הבצק היה מאד דביק. עשיתי חלה מ6 רצועות מהסרטון שלך, ויצא טעים ויפה! מאמצת את המתכון 💙

  29. סתיו says:

    אין לי מיקסר, אבל כשאני מכינה לחם ביומיום אני עושה את שלב הלישה באופה לחם (אחרי התפיחה אני מוציאה את הבצק, מעצבת ואופה בתנור כי אני מעדיפה את התוצאה).
    לדעתך גם בצק של חלה אפשר ללוש באופה לחם בלי שתהיה בעיה או שעדיף להתחיל באופה ולהמשיך קצת ידני?

    1. רחלי קרוט says:

      עדיף להתחיל באופה ואז להוציא וללוש כמה דקות ידנית על השיש כדי לוודא שהבצק רך וגמיש.

  30. Rachel says:

    תודה על הכתבה המאלפת. את יכולה להסביר איך לעשות חלה עם קמח? תודה

    1. רחלי קרוט says:

      אין בעיה לקמח את השיש והידיים בשלבים. לא חייבים שמן.

  31. גלית says:

    תודה על כל העצות! אחרי התפלה במקרר צריך לתת לבצק לנוח בחוץ לפני שמתחילים? כמה זמן מקרר זה אידיאלי? תודה!

    1. גלית says:

      התפחה במקרר…

    2. רחלי קרוט says:

      לא צריך. אבל לשים לב בשלבים אם הבצק לא נענה למתיחה לעצור ולתת לו לנוח.
      6 שעות מינימום.

  32. שי says:

    איזה מדריך נהדר
    רציתי לשאול למה מחסור בשומן בבצק גורם לקריעה ?
    תודה

  33. אלינור says:

    אתמול כשקראתי את המתכון היה כתוב 660 מ”ל מים 🤔

  34. שקד says:

    בדיוק הכנתי את הבצק והוא בשלב ההתפחה הראשונית, אבל נראה שהשמן לא נטמע בבצק למרות הלישה במיקסר והוא מוצף שמן ולא תופח הרבה.
    יש המלצה מה לעשות כדי לתקן?

  35. מור says:

    תודה רחלי, שלמות, העניין עם המיקסר מהירויות עזר לי מאוד.. ♥️
    סופסופמתכון מפורט, מוסבר שלב אחר שלב , נהדרת.

  36. עדי says:

    אכתוב שוב – הסברים מעולים, אני מכינה את המתכונים שלך תמיד ואין מה להגיד – מתכון מוש! ❤️
    שאלה קטנה – האם יש מצב של לישת יתר?

  37. דיקלה says:

    תודה רבה!!
    לאחר שעשיתי רצועות, הבצק מאוד רך ונמתח בקלות.
    למה זה קורה?

  38. צביקה says:

    הכנתי, יצא מדהים. תודה רבה!!!

  39. עדי says:

    איך יודעים שהחלה אפויה? הרבה פעמים היא נראית לי מוכנה ועדיין באמצע היא בצריכת…

  40. מלי says:

    היי רחלי,
    מתכון מעולה והסבר כל כך מדויק וברור – תודה!
    שאלה אחת – אחרי שהרצועות נחו לפני גלגול וקליעה, הן היו ממש גמישות ונמתחות עד שלא יכולתי לגלגל אותן. מדוע לדעתך זה קרה (פעלתי בדיוק רב בהתאם להסבר שלך)? מ ניתן לעשות בפעם הבאה?
    אשמח לתשובה😊

  41. ויקי says:

    היי רחלי!
    אני לא טובה בלישה בידיים 🙄 יש לי מגימיקס 4200, הכנתי פעם אחת את המתכון שלך עם הקמח קוסמים, אבל הבצק יצא מאודדדד דביק וגם החלה יצאה נמוכה ודחוסה ולא אוורירית (למזלי איכשהו הייתה טעימה 😉).
    האם יש לך דגשים לגבי סדר הפעולות במגימיקס וזמן הלישה? מאוד רוצה להכין שוב חלה, אבל חוששת ששוב תצא לא יפה…
    תודה רבה!!

  42. סיוון צברה says:

    אמאל’ה, אלה החלות הכי מטריפות שיצאו לי אי פעם!
    עקבתי אחרי השלבים, התפתחתי במקרר, השקעתי בגלגול הכדורים. מה אני אגיד… יצא משתלם, רך, אווירירי ומושלם בדיוק לשקשוקה שלנו. תודה!

  43. יובל יו says:

    היי רחלי 🙂
    הכנתי בשישי וזו החלה הכי טעימה ורכה שיצאה לי!!!
    רציתי לשאול אם אפשר להשתמש בבצק הזה גם לעוגת שמרים?

    תודה רבה
    יובל

  44. ספיר says:

    היי אני ממש אוהבת את המתכונים שלך…
    אני רוצה לעשות הפרשת חלה ובשביל זה צריך 2 ק’ג קמח… את יכולה בבקשה לרשום לי את הכמויות ל2 ק’ג???

  45. עינת says:

    וואוו!!!
    הכנתי ויצא מדהים!! חלות רכות, טעימות ויפות!!
    תודה!

  46. בר says:

    היי לא בטוחה שהבנתי,
    לפני ההתפחה מברישים בביצה או במה שבחרנו ואז אחרי ההתפחה מברישים שוב ושמים שומשום?
    הביצה לא תכביד על המאפיה ותמנע ממנו להתפוח?

  47. ענבל says:

    היי רחלי,
    אני רוצה להכין חצי כמות ולשמור על דיוק. כמה גרם סוכר ומלח צריך עבור 1 קילו קמח?
    תודה.

  48. תהילה says:

    נתחיל בזה שהאתר ככ נעים מזמין ויפה שממש כיף להכנס אליו ונסיים בזה שיצאו חלות סוףףףףףף!!!
    פעלתי לפי כל השלבים ויצא פשוט רך , בפנים יצא מטריף! נהננו כל השבת
    תודה רבה רחלי :*

    1. תהילה says:

      נתחיל בזה שהאתר ככ נעים מזמין ויפה שממש כיף להכנס אליו ונסיים בזה שיצאו חלות סוףףףףףף!!!
      פעלתי לפי כל השלבים (ייאמר לזכותי שאין לי מיקסר, עשיתי הכל ידנית והכפלתי זמני לישה💪 ) ויצא רך , בפנים יצא מטריף! נהננו כל השבת
      תודה רבה רחלי :*

  49. איך להכין קובנה מדהימה! כולל קובנה עם עשבי תיבול ושום – קרוטית – Krutit says:

    […] חתיכת בצק עיגול עם חלק עליון חלק (זוכרים? בדיוק כמו במתכון של החלה). מניחים על תבנית או שיש משומן קלות בשמן ומכסים היטב. […]

  50. א says:

    עשיתי הכל לפי ההוראות במדויק, שמתי 120 גרם שמרים טריים ושמתי להתפחה ללילה במקרר לאחר שעתיים בלבד הבצק תפח וגלש מהקערה עם המסה

    1. רחלי קרוט says:

      120 גרם שמרים טריים?! צריך חצי מזה

  51. לימור says:

    היי רחל יקרה.
    מדריך מעולה ומאוד מעניין.
    שאלה גביי המים.
    רשום מים קרים למה הכוונה מים קרים מהברז או מים מהמקרר?

    1. רחלי קרוט says:

      שניהם יעבדו מעולה. המטרה היא לגרום לשמרים לעבוד לאט יותר.

  52. לימור says:

    יש עוד שאלה חחח
    במדריך שלך רשום מינימום התפחה של 6 שעות במקרר.
    במידה ואני רוצה לשים במקרר לשעה ששעתיים ואז לעשות את הבצק, מה עליי לעשות להוציא ולהתפיח רגיל?

  53. נופר says:

    היי שמתי שמאים מים וסוכר,
    אני לא רואה תסיסה של השמרים..
    איפה הטעות?

  54. שרה says:

    היי רחלי,
    האם כדאי לשים במתכון החלות גלוטן וגם משפר אפיה , ואם כן כמה גרם יש לשים גלוטן וכמה גרם משפר אפיה?
    תודה רבה שרה ❤

  55. עמית says:

    סופסוף יצאה לי חלה רכה ומושלמת!!
    תודה לך רחלי❤

  56. לימור says:

    במדריך שלך רשום מינימום התפחה של 6 שעות במקרר.
    במידה ואני רוצה לשים במקרר לשעה ששעתיים ואז לעשות את הבצק, מה עליי לעשות להוציא ולהתפיח רגיל?

    הגב

  57. רחל says:

    רחלי, אין כמוך!! החלות יוצאות לי עכשיו פשוט מדהימות, ומסתבר שהייתי זקוקה למדריך הזה 🙂 תודה רבה!

    1. רחלי קרוט says:

      כל כך משמח לשמוע!

  58. שחר says:

    היי רחלי,
    האם אפשר להתפיח את הבצק לכשלוש שעות על השיש או שזה נחשב התפחת יתר?
    תודה🙏

  59. רחלי says:

    הכנתי ויצא מעולה! תודה רבה!
    אח אני רוצה להוסיף צימוקים, באיזה שלב?
    ודבש ומייפל אחרי האפיה לא הופכים את החלה למאוד דביקית?

  60. רוני says:

    הי רחלי
    הכנתי כבר כמה פעמים את הילה הזאת ותמיד היא קצרה מחמאות.
    האם אפשר לעצב את החלה בערב, להשאיר אותה להתפחה בלילה במקרר ולאפות על הבוקר?
    תודה, רוני

  61. מורן says:

    הי רחלי!
    אחרי שנים של מתכון מנצח שעבר להמון אנשים החלטתי לנסות את המתכון שלך..
    אז הכנתי את החלות ובאמת לא היה פשוט לעבוד עם הבצק כי הןא היה דביק( לדעתי אפשר להתחיל עם פחות מים ולהוסיף במידת הצורך) והן יצאו רכות רכות ונשארו טריות אף למחרת!
    אני בהחלט נצמדת למתכון הזה מהיום 😃
    תודה!

  62. עינב says:

    משום מה הבצק לא תפח כמו שצריך לילה שלם במקרר, מה יכולה להיות הסיבה? עשיתי הכל במדויק

  63. מיכל says:

    למה בעצם צריך להתפיח את הבצק פעמיים? כלומר התפחה לפני הקליעה והתפחה אחרי קליעה? למה אי אפשר ישר ליצור קליעה ולהתפיח פעם אחת?

  64. נעמה says:

    היי רחלי,
    החלה מדהימה, תודה!
    מכניסה לתנור שחומם מראש על 200 מעלות ואופה על 170.
    משום מה בפעמיים האחרונות החלה משחימה יפה אבל נשארת טיפה בצקית בפנים. אם אמשיך לאפות – היא תישרף מבחוץ.
    יש לך רעיון מה יכולה להיות הסיבה לכך?
    תודה רבה

    1. נעמה says:

      אני ממש אשמח לתגובה, מה יכול לגרום לזה.
      תודה רבה

  65. מורןק says:

    היי רחלי! מתה על המתכון הזה הן יוצאות מעולה! שאלה טכנית, אם עשיתי כמוך, קילו קמח ויצאו לי 3 חלות, הם לא נכנסות לי במגש אחד בתנור, זה בעייתי בחום עליון תחתון לאפות בשני מגשים בו זמנית?

  66. נועה says:

    היי!
    אפשר להשתמש בבצק גם להכנת עוגת שמרים? ואם כן כמה ממנו?

  67. אורית says:

    הכנתי את החלות, הבצק היה מצויין ועקבתי אחר כל השלבים בדקדקנות. באפיה החלות קצת איבדו צורה, כלומר הגבעות של הצמות השתטחו ובקושי אפשר לראות את הקליעה. מה יכולה להיות הסיבה?

    1. שירלי says:

      התפתחת יתר

      1. רונן says:

        היתה לי פעם חברה כזאת

  68. בת-חן says:

    היי רחלי
    בפעמים הראשונות שהכנתי הבצק יצא מושלם ונוח לעבודה…בפעמים האחרונות זה מרגיש כאילו הבצק דביק מדי וכשאני עושה את הצורה של החלה…הוא די נמרח כזה ומאבד מצורתו..אני משתמשת באותן הכמויות..ממה זה נובע?

  69. חני says:

    אין לי אפשרות לפתוח את הסרטון
    אולי אפשר לשלוח לי באימייל ע”מ שאוכל סוף סוף להצליח בחלות
    תודה

  70. ענבר says:

    הי רחלי
    תודה על מתכון מדהים!
    אפשר להחליף את השמן בנטורינה?
    תודה רבה

  71. Ziv says:

    לכמה חלות זה מספיק? אם עושים בדיוק את הצורות שאת עשית?

  72. אפרת איטה says:

    ואו כתבה נהדרת
    אני שמה ביצה לקילו קמח, החלה נשארת רכה ונהדרת גם אחר יום יום ויומיים.
    אופה על 180 25-30 דקות בטורבו כדי להכניס שני מגשים נאפה מעולה גם חוץ וגם פנים.
    גיליתי שחייב לשקול כדי שיהיו רצועות שוות. בחורף התפיחה ממש איטית וזה מעצבן!
    אופה ברביעי מקפיאה ובשישי מוציאה בבוקר ועד הערב הן כמו טריות כאילו נאפו עכשיו.
    תודה על כל הטיפים והסרטון

  73. דורית אדלר says:

    תודה רבה על המדריך המפורט שלך. אם כך אני עדין מתלבטת ויש לי שאלה. אם אני רוצה לאפות רק חלה אחת קטנה, באיזה שלב יש להכניס את יתרת הבצק למקפיא? האם לפני ההתפחה במשך לילה במקרר או אחרי? האם לשמור את הבצק בכדורים או בשלמותו? אשמח מאד עם הסבר נוסף. חג פורים שמח!

  74. הדס says:

    בדרך כלל כשמתכון מתחיל ב”המדריך המושלם ל..” אני לא לוקחת ברצינות,
    אבל הפעם זה נכון. מתכון נהדר. אין סיבה יותר לקנות חלה.
    אני חייבת לשאול מסקרנות, מדוע המים במתכון קרים ולא חמימים (על מנת לעזור לשמרים)?

    1. שירלי says:

      יותר טוב לשמרים ומסייע לשמורר על הסיכויים שהם לא ימותו ויתפחו בצורה מאוזנת

  75. הדס מולכו says:

    הי, גם אני עושה את המתכון שלך ומרוצה מהתוצאות! רציתי לשאול מה עמדתך לגבי המרת השמן בחמאה, יש לזה יתרון או חסרון?
    אותה שאלה לגבי החלפת המים בחלב ואם אני מחלפיה מים בחלב, האם להחליף את כל הכמות?
    אשמח לתגובתך, תודה מראש

  76. אדוה פרדיאן says:

    תודה רבה על מתכון מנצח! קצרתי המון שבחים. חייבת לציין שיצאה החלה הכי שווה – יותר ממתכוני “שף” מוכרים!

  77. יובל says:

    היי יש לי קמח לחם אפשר לעשות עם זה את החלה?
    או שעדיף קמח רגיל

  78. תמי says:

    הי רחלי יקרה

    אין על המתכונים והבלוג המושלם ברמות הכי גבוהות שיש !
    פשוט תודה על ההגשה של המתכונים עם ההסברים המפורטים קודם נותן דחיפה קדימה
    יש לי שאלה יקירה
    הכנתי את החלות ,הבצק היה במקרר מ8 בערב עד למחרת בבוקר הוצאתי מהמקרר והתחלתי לעבוד איתו רק כשהגיע לטמפרטורת החדר ,הבצק יצא מושלם ברמות
    הכנתי חלות מפתח והתעסקתי איתו קצת יותר מהרגיל והחלות יצאו מהממות אבל דחוסות והתבקעו באפייה
    איפה טעיתי ומה לעשות להבא ?

  79. דורית says:

    ניסיתי להגיב כבר פעמיים ונדחתי משום מה. מכל מקום המתכון מצויין. תודה!

  80. נועה says:

    האם ניתן לחלק את המתכון לחצי? כלומר במקום 1קג קמח חצי קג וכו…

  81. נועה says:

    האם ניתן לחלק את המתכון לחצי? כלומר במקום 1קג קמח חצי קג וכו…

  82. Rotem says:

    do you maybe have the recipe in English?

  83. נופר says:

    עשיתי המון חלות בחיי והחלטתי לנסות את המתכון שלך . הכי גרוע שעשיתי אי פעם

  84. סער says:

    איכשהו בנושאי אפייה של לחמים רצוי להרחיה ידע בקריאת גורמים מקצועיים, כגון: אורי שפט, שאומרים שלא צריך להתפיח את הבצק כפליים מנפחו, אלא שבעים אחוז. התפחת בצק במקרר ללילה, יתפיח אותו גם ליותר מכפליים נפחו . מה יקרה? תמיד מחפשים את האוטוריטה בתחום. בברכה.

  85. ח says:

    חלה שמשתטחת באפיה זה כנראה בגלל לישה במהירות גבוהה במיקסר שזה חימם את הבצק יותר מידי לפני הזמן וחלות דחוסות מידי הבצק לא תפח מספיק לפני שקלעו את החלות וחלות מתבקעות זה בגלל שמתחו את הבצק יותר מידי בקליעה, אסור למתוח רק לרדד ולגלגל אבל לא למתוח

  86. Sara says:

    היי רחלי.
    קודם כל תודה.
    משתמשת במתכונים שלך, שלמות!!
    יצא לי בצק דביק להחריד.
    השתמשתי במשקל, והכל.
    למה ככה?
    ומה עושים?
    שמעתי שלהוסיף קמח, זה מייבש…

  87. אור says:

    מה זה אומר התפתחה של לילה במקרר? כמה שעות זה לילה מבחינתך? אם אני עושה מאוחר בלילה וב-6 בבוקר עובדת עם הבצק, זה מספיק? 6 שעות?

    1. רחלי קרוט says:

      התפחה של לילה זה מ-6 שעות ועד 12. כן, 6 שעות מספיקות.

  88. אבישג says:

    היי רחלי,
    אני לא נוהגת להגיב ברשת אבל הפעם אני חייבת!! אני אופה שנים, כמעט כל שישי חלות אבל (!!!) חלות כאלו אף פעם לא יצאו לי! רכות כמו ענן, גם יום אחרי, יפות כמו של קומדיטוריית בוטיק, בקיצור- כיף וטעים! תודה לך 🙂

  89. משי says:

    אם אני אוצה לעשות את המצכון הזה מקילו 600 כדי שאוכח לעשוצ הפרשת חלה. איל אוסיף את החומרים בהתאם?

  90. שני says:

    רחלי!
    מנסה לשחזר הצלחה מסחררת מהערב חג!
    בטעות שמתי 1.5 כפיות מלח במקום כפות והבצק עכשיו בהתפחה ראשונה… מה לעשות?!
    (חוץ מזה, יצא קצת פחות דביק מהפעם הקודמת.. זה הגיוני?)
    תודה!

  91. הילה says:

    היי, מועדים לשמחה!
    הכנתי את המתכון כבר כמה פעמים לכבוד שבת ותמיד יוצא מוצלח.
    אני אופה את הבצק בתור לחמניות, והן יוצאות אווריריות ותמיד רוצים עוד…

    אני תוהה לגבי המלח, האם באמת הכוונה ל1.5 כפות מלח ולא כפיות, כי משום מה פעם אחת קצת יצא מלוח

    1. רחלי קרוט says:

      כן, הכוונה לכפות. אבל חייבת לציין שבדיוק השבוע יצא לי לשוחח עם כמה חברות מלח ממש במקרה וגיליתי שלכל אחת רמת מליחות אחרת. שזה קשוח כשכותבים מתכונים.
      אז בעקבות ההערה שלך וגם השיחה שלי איתם הורדתי לכף מלח כדי שלא יצא בטעות מלוח מדי למרות שאני שמה גם 2 ועדיין לא מלוח 🙂 אבל להיות בצד הבטוח.

      1. הילה says:

        תודה רחלי!
        שבת שלום!

  92. מיכל says:

    לא ככ הבנתי את ההסבר על ההכנסה של 2 תבניות ביחד לתנור, 15-20 דק’ לא יכולות לגרום להתפחת יתר של החלה שנשארת בחוץ?

  93. יהאלי says:

    היי!
    אשמח לשעת מה כמות הסוכר המקסימלית שאפשר להוסיף במתכון הזה מבחי לשנות את כמות השמרים.
    תודה 🧡

  94. איתי says:

    רק לציין שאם החלה גבהה ב75% אז הנפח שלה גדל פי 5…
    בשביל נפח פי 2 צריכה לגבוה ב25%

  95. אפרת says:

    אכן החלה המושלמת. מדהימה גם לאחר הקפאה

  96. תמר says:

    חששתי לאפות ב200 מעלות, תמיד אני אופה ב180. אז אפיתי על 190 וזה יצא לא מספיק אפוי מבפנים.
    למה 200 מעלות??? מנסה להבין את ההיגיון ואשמח להסבר

  97. דנה says:

    את פשוט נהדרת💕
    עשית לי שמח על הבוקר עם הסרטון המהמם שהכנתם. בקרוב הולכת להכין
    תודה לך

  98. ענבל says:

    מבואסת מאןד!!! הבצק לא תפח בכלל, לדעתי זה בגלל שכתוב במתכון להוסיף לשמרים מים קרים! אני בדכ מוסיפה מים פושרים והבצק עם תופחים יפה מאןד. הפעם החלטתי להקשיב למתכון הזה ולשים מים קרים. בקיצור, אכזבה!!!!

  99. פרי says:

    היי, במידה ומשתמשת בקמח קאפוטו ללא גלוטן האם יחס המים משתנה במתכון?

  100. תהלה סבג says:

    שלום רב תודה רבה על הידע וכל הטיפים אין כמוך!
    אני רוצה להכין 2 קילו להפרשת חלה
    האם עדיף קילו קילו בנפרד או שלא משנה לעשות 2 קילו ביחד?
    תודה ושבת שלום

  101. רוית says:

    אפשר להשתמש בסוכר חום?

  102. הודיה says:

    בטעות השתמשתי בקמח שמרים והוספתי שמרים..יהיה בסדר או שחבל על הזמן?

    1. רחלי קרוט says:

      לא נורא פשוט תתפיחי פחות זמן

  103. לי says:

    כמה חלות ניתן חלות ניתן לעשות מקילו קמח?

  104. ריבי says:

    רחלי את אלופהההה החלות יצאו מוש😍
    עסיסי ונראה שלימות שלימותתת חבל שאי אפשר להעלות לפה תמונות…
    לא האמנתי שיצאו לי אי פעם חלות כאלו!!
    הכל בזכות ההסברה הרהוטה שלך והסרטון המהמם
    והמושקע כל הכבוד!

  105. דניאל says:

    חייבת עזרה- את מדהימה וחולה על המתכונים שלך!
    אבל לא משנה מה, כמובן שמשתמשץ במשקל- יוצאת לי לחמנייה ולא חלה. אחרי הקליעה החלה יוצאת ממש דקיקה וקטנה…
    מה אני לא עושה טוב?

    1. רחלי קרוט says:

      את שוקלת כל כדור בצק שיהיה מספיק גדול?

  106. ורד says:

    הי. במידה ורוצה חצי מכמות הבצק. האם הזמנים להתפחה נשארים זהים?

  107. נעמה says:

    רחלי, הגיע הזמן לומר לך את זה: את אלופה!
    תמיד כשרוצה לאפות נכנסת לאחד המתכונים המופלאים שלך. חבל שאי אפשר להעלות תמונה, יצאו לחמניות רכות, אווריריות ויפיהפיות.
    תודה גדולה ❤️

  108. אביגיל says:

    היי
    באיזה כוס משתמשים בשביל כל המצרכים?
    חד”פ או זכוכית?

    1. אביגיל says:

      עכשיו אני רואה שרשום גם בגרמים 🙊
      תודה בכל אופן…

  109. עדי says:

    החלות הכי מוצלחות שעשיתי! חוזרת עליהן כל שישי! תודה על מתכון נהדר

  110. זאב says:

    שלום, האם ניתן להשתמש בקמח חיטה עם שמרים להכנת מאפים ?

    1. יעל says:

      כן מתאים למתכון הזה פשוט לא להוסיף עוד שמרים.

  111. עדיה says:

    המתכון הכי מקיף, הכי מפורט ובאופן לא מפתיע, הכי טעים! ישר כח! איך שומרים על טריות החלה לערב מחקת אם אפיתי יום לפני והן הרגע יצאו מהתנור?

  112. מיכל says:

    היי רחלי, אחרי שניסיתי בעבר להכין חלה כמה פעמים ללא הצלחה, נתקלתי במדריך שלך וסופסוף יצאה לי חלה מושלמת!!! תודה!

  113. פרידה says:

    הייתי מעט סקפטית, הקפדתי על כל השלבים כמו במתכון ויצא מעולה, פשוט מושלם.
    תודה רבה

  114. Batel says:

    היי רחלי, קודם כל תודה רבה על כל המתכונים המעולים שלך.
    אשמח לשאול שאלה- הכנתי את החלות בדיוק לפי המתכון וזמני האפייה והטמפרטורה והן יצאו יפה מבחוץ אבל מבפנים הן לא לבנות ויפות, יותר צבע עכור ולא מגרה (החלק הלבן של הלחם). את יודעת להגיד לי למה זה קורה? תודה מראש

  115. רבקה says:

    איך אפשר להפוך לחלה מתוקה עם דבש וצימוקים?

  116. ילנה says:

    היי, כבר כמה פעמים הכנתי חלות לפי המתכון שלך ויצא מושלם. הבעיה היא שיוצא הרבה מאוד. אם אני רוצה להכין חצי מהכמות, האם עלי לחלק לחצי את כל המצרכים? מה לגבי ערבוב? אותם הזמנים? תודה.

  117. גל-אבישג says:

    היי, אני מכינה כבר קבוע את המתכון עם קמח כוסמין והחלות יוצאות מושלמות!!
    שאלה- אם אני מכינה היום בצק מ-2 קילו קמח ומכניסה למקרר עד שישי בבוקר, זה אפשרי?

  118. קטיה says:

    היי, תודה על המתכון המפורט 🙂
    אם אני רוצה לעשות חלה קצת יותר מתוקה מהרגיל, אפשר להוסיף עוד סוכר בנוסף ל6 כפות? אם כן כמה? והאם צריך להוסיף אז נוזלים?

  119. רונה says:

    היי!! אני לא יודעת אם תראי את זה ובאיזה זמן אבל עכשיו זה התקופה של מלחמת חרבות ברזל ואני וחברות שלי (בנות 16) הכנו 8 וחצי קילו קמח והכנו חלות לחיילים האמיצים שלנו מהמתכון המעולה הזה 🙂 הן יצאו פצצה!!! טעימות ורכות והיו פשוטות מספיק להכנה בשביל להכין אותן כפול שמונה וחצי. חיילים התקשרו ואמרו תודה ושיצא ממש טעים!! בקיצור רציתי לומר תודה על המתכון ואיזה כיף שגם מצאתי מתכון מדהים בלי שום קשר!! (ולימי חמישי הבאים, כי כנראה שנכין חלות לחיילים כל שבוע עד שהמלחמה תסתיים). בקיצור תודה !!

  120. מירב says:

    הי, שאילה :
    למה החלות שמכינים בבית לא לבנות כמו חלה שקונים?

    המתכונים שלך מעולים! תודה

  121. יעל says:

    תודה ענקית על המתכון. אם לא זה שעוד לא למדתי לעצב חלות יפה היה אפשר לחשוב שהם חלות מאחת הקונדטוריות שאומרים עליהם שהחלות שלהם ממש טעימות.
    תודה רבה מתכון ממש מומלץ

  122. בצקית says:

    כל פעם שאני חושבת שאני חכמה ואני יכולה לא להסתכל בהוראות שלך.. יוצא בצק מעפן!
    וכשאני מקשיבה לך- בצק של החיים!!! אלפי תודות

  123. יובל איגר says:

    הי! קודם כל תודה. קניתי גם הספר שלך (חלה של אהבה) והוא מושלם. הפעם כשהכנתי יצאו לי קצת בועות לאחר שרידדתי לרצועות. מה יכולה להיות הסיבה? אולי לא יצרתי רצועה הדוקה מספיק?

  124. מאיה says:

    היי רחלי, תודה על עוד מתכון מעולה ופירוט קפדני! אני עקבתי אחרי כל השלבים בדקדקנות, וכבר פעמיים שהכנתי את המתכון ואומנם החלות יצאו ממש טעימות, תפחו בכל שלב וכו׳, והדבר היחיד שהוא לא כמו אצלך- מרגע שקלעתי ונתתי להן לתפוח אפילו עוד 45 דקות, הן בקושי שינו את הצורה שלהן, בטח לא 75% יותר. הן יצאו ממש באותו גודל כמו בקליעה עצמה. מה יכול להיות הסיבה? התפחה ליותר מדי זמן בשלבים קודמים אולי? תודה רבה!!

  125. אילת says:

    וואו! החלות הכי מושלמות בהבטחה!
    ניסיתי מלא מתכונים וזה לחלוטין המתכון הכי מוש שיש:)
    תודה רחלי

  126. יהודית says:

    אם שכחתי למרוח דבש לפני האפיה אפשר לאחר האפיה ולהכניס כמה דקות לתנור ?ואולי למרוח שוב עם חלמון?
    תודה.

  127. מאי says:

    בחיים לא הכנתי חלה טעימה יותר. יו זה היה רך ומושלם ופשוט מדהים!! תודה

  128. חווש says:

    רחלי פרשתי,
    מה זה האליפות הזו?!?!?!
    אבאלה איזה חלות רכות ענניות טעימות להחריד
    בקיצור הכלללל

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.

Send this to a friend