מוס שוקולד אמיתי

Posted on

לא להכין מוס. לא להכין מוס. לא להכין מוס. אני ממלמלת לעצמי בכל פעם כשמתחשק לי משהו מתוק.

תכיני עוגיות גרנולה או טראפלס שוקולד, אבל לא מוס. אני מנסה שוב. ושוב. ושוב. ואז, כמובן, הולכת אל צנצנת השוקולד הענקית ומתחילה להכין, ובכן… מוס.

מהרגע שאני נזכרת במתכון הזה קשה להוציא אותו מהראש שלי.

הוא רך אבל יציב, מלא בבועות אוויר קטנות שכלואות בפנים ועושות כיף בפה, והוא גם עשיר ועדין בנשימה אחת.

והבעיה הכי גדולה שלו? הוא נעלם ומתמוסס בפה בשנייה. מותיר אחריו רצון לעוד.

אפשר לעטר בסלסולי שוקולד, בפירות, בקצפת, בשברי מקופלת או בכל דבר אחר שאתם אוהבים

כבר שנים שאני מכינה אותו, ויש לי בתיקיית התמונות המון תמונות של המתכון הזה, בגרסאות כאלה ואחרות, אז החלטתי שהגיע הזמן שגם אפרסם את המתכון ושמתי לכם פה כמה וכמה תמונות שלו מאירועים שונים.

והכי חשוב – אל תדלגו על ההערות למטה, הן ממש ממש חשובות ויעזרו לכם לקבל מוס היסטרי. וחוץ מזה, יש שם גם טיפ נהדר להכנת סלסולי שוקולד שהם קישוט משגע לא רק למוס הזה.

אה אה, ודבר אחרון, יש כאן אופציה גם למוס חלבי, גם למוס פרווה וגם למוס בלי חלבונים חיים. תבחרו מה שהכי מתאים לכם. לי אגב אין בעיה עם החלבונים פה, והם מייצרים מוס יותר עדין מהגרסה עם השמנת, אבל כמובן ששתי האופציות נהדרות.

פחח ממש דבר אחרון, אני יכולה לקצר תגידו לי? אז רגע, נזכרתי שרציתי לספר לכם שיש לאתר החדש שלי !YOOO קבוצת פייסבוק חדשה ושאני ממש ממש אשמח שתצטרפו (לוחצים שם על Join Group בצד ימין). יש שם המלצות על הדברים שאני קונה וגם מלא הפתעות ומתנות. בקיצור, מחכה לכם.

אפשר לשנות קצת את סוג השוקולד במוס. פה למשל שמתי 150 שוקולד חלב ו-150 שוקולד מריר בגלל שהקינוח היה מיועד לחברים שפחות מחבבים מריר. שימו לב שכל הקישוטים מעל הקצפת קנויים ותראו כמה הם משדרגים (הנצנצים כמובן אכילים)

מוס שוקולד אמיתי

כמות: מאוד תלוי בגודל הכוסות שלכם. אני שמה בכל כוס זכוכית קטנה שיש לי ואז יש בכמה גדלים וצורות. יוצא בערך 10 אבל זה באמת תלוי בגודל הכוסות. אם תשימו בכוסות קטנות יצא לכם גם יותר מ-10 ואני באמת ממליצה על כוסות קטנות כי המוס העשיר, בטח אם תוסיפו לו מעל קצפת.

מצרכים (שימו לב שיש גרסת פרווה וגרסה חלבית):
200 גרם שוקולד מריר, שבור לקוביות
100 גרם שוקולד חלב, שבור לקוביות (לגרסת פרווה ממירים בשוקולד מריר)
125 מ”ל (1/2 מיכל) שמנת מתוקה (לגרסת פרווה ממירים למים או לחלב צמחי)
1/2 כוס אבקת סוכר
1 כפית ליקר שאוהבים או תמצית וניל איכותית (לא בטעם וניל)
6 ביצים, בטמפרטורת החדר

לקצפת (לא חובה):
1 מיכל שמנת מתוקה 38%, קרה מאוד
2 כפות אבקת סוכר
1 כף אינסטנט פודינג וניל (לא חובה אבל מייצב את הקצפת)

לסלסולי שוקולד:
1 חבילה שוקולד חלב (או מריר), בטמפרטורת החדר

אופן הכנה:
– בקערה שמתאימה למיקרו שמים את השוקולדים והשמנת וממיסים בפולסים של 30 שניות, עם ערבוב בין לבין, עד שנוצר רוטב שוקולד מבריק. וכן, אפשר להמיר גם מעל בן מארי כמובן (הנחה של הקערה מעל סיר עם 1 כוס מים רותחים כאשר הקערה לא נוגעת במים אלא רק מתחממת למטה מהאדים).
– מפרידים את הביצים לחלבונים וחלמונים. את החלבונים שמים בקערת מיקסר עם וו הקצפה ואת החלמונים מוסיפים לשוקולד המומס, בכל פעם חלמון אחד, וטורפים עד שהוא נטמע.
– מקציפים את החלבונים במשך דקה ואז מוסיפים את אבקת הסוכר. ממשיכים להקציף עד שנוצר קצף יציב שדומה לקצפת.
– מעבירים 2-3 כפות מקציפת החלבונים לשוקולד ומערבבים כדי לאוורר את השוקולד.
– מעבירים את השוקולד לתוך קערת קצף החלבונים ומקפלים בעדינות עם לקקן עד שכל המוס בצורה אחיד ואין שבילי שוקולד. חשוב לקפל היטב שלא ישאר שוקולד בתחתית הקערה.
– מעבירים לכוסות הגשה, מכסים בניילון נצמד ומעבירים למקרר.
– ואם רוצים לעטר בקצפת? הכי פשוט. מקציפים שמנת מתוקה עם אבקת סוכר ופודינג וניל עד לקבלת קצפת יציבה. מזלפים ושומרים במקרר עד להגשה.

תמלאו בכל כוס קטנה שיש לכם ואז כל אורח יכול לבחור את הגדול שהוא אוהב

הערות ושדרוגים
– חשוב להשתמש בשוקולד מריר איכותי, עדיף עם מוצקי קקאו גבוהים. יש בסופר 70% וגם יותר מזה. אם אתם לא בטוחים שתאהבו את הטעם החזק נסו להחליף רק חלק מהשוקולד בזה עם האחוזים הגבוהים. ובכל מקרה, רק אל תשימו פה יותר מ-150 שוקולד חלב, השוקולד הזה פחות יציב ולכן המוס יצא לכם דליל מדי. המקסימום זה חצי חצי.
– רוצים לעטר בקצפת? מעולה. רק שימו לב שאם מזלפים תלולית גבוהה כבר אי אפשר לכסות בניילון נצמד כי הוא ימעך את זה ואז במקרר הקצפת תקבל קרום דקיק ומעצבן אחרי יום. לכן, אם רוצים קצפת מעל מזלפים אותה באותו יום של ההגשה, אפשר כמובן כמה שעות קודם אבל לא יום שלם. וכמובן ששומרים במקרר.
– איך מייצרים סלסולי שוקולד? קחו את הטיפ הכי הכי שווה – תקפידו שהשוקולד יהיה בטמפרטורת החדר ולא קר מהמקרר. כמובן שגם לא רך מדי, פשוט בטמפרטורת החדר בחורף או כשיש מזגן בבית. ועכשיו פשוט תגלפו מהצדדים של טבלת השוקולד סלסולי בעזרת קולפן רגיל של ירקות. אם תנסו לעשות את זה עם שוקולד קר תגלו שבמקסימום תקבלו חתיכות דקות וקטנות של שוקולד.
– ואם לא רוצים חלבונים חיים במוס? פשוט תמירו את החלבונים המוקצפים בשמנת מתוקה 38% (מיכל אחד של 250 מ”ל). כל שאר השלבים אותו דבר. מצד שני, המרה לשמנת מתוקה הופכת את המתכון לחלבי אז קחו את זה בחשבון. כן, אפשר גם שמנת צמחית, שהיא לא חברה טובה שלי אבל אפשרי. ואם לא רוצים גם חלמונים? תוותרו עליהם ושימו פשוט רק שמנת מתוקה מוקצפת, זה אמנם לא יהיה מוס שוקולד אמיתי ממש אבל היי, אם לא תגלו גם אני לא אגלה 🙂
– אפשר לשדרג את המוס במיליון אופציות. להוסיף 2 כפות ליקר, להוסיף גרידת תפוז דקיקה או גרידת לימון. אפשר להוסיף שברי מקופלת קטנים או פולי קקאו ואפשר לקרר את המוס ולשפוך מעל גאנש שוקולד שמתפקד כמו שכבת טראפלס שוקולד. וכמובן, אפשר לעטר עם פירות שאוהבים.

14 תגובות

  1. אור says:

    מהמם!!
    שאלה קטנה, אפשר בגרסה הפרווה במקום שמנת מתוקה לשים ריץ’ ולא מים? מה עדיף?

  2. עינת says:

    יאמי ?
    לדעתך אפשר להקפיא..?

  3. אוריין says:

    יפה

  4. חגית says:

    הי
    בגרסת הפרווה אפשר לשים קרם קוקוס במקום השמנת?

  5. אדם says:

    תודה!
    ״את החלמונים מוסיפים לשוקולד המומס״ – האם מוסיפים את החלמונים לשוקולד כשהוא חם, או שצריך לחכות שהוא יתקרר?

  6. לירון says:

    האם המוס יוצא יציב מספיק בשביל זילוף?

    1. נועה says:

      יצא מעולה
      תודה רבה

  7. מיכל says:

    היי רחלי,
    לדעתי יש טעות במתכון (היפהפה)
    רשמת שבגרסת פרווה מחליפים שמנת מתוקה במים או חלב צמחי- זה הופךלקצף? אפשר בכלל לערבב שוקולד עם מים בלי להפוך אותו לגרגרי?

    1. דבורה says:

      זה לא. היום ניסיתי- המים והשוקולד יוצרים מרקם חלק ויפה.

  8. הודיה says:

    הי, האם אפשרי להחליף את הביצים במשהו אחר? לא אוכלת ביצים חיות. תודה

  9. אילה says:

    הבלילה יצאה ממש נוזלית. מדוע?

  10. מירון says:

    לא כתוב איפה לשים את התמצית וניל 🤭

  11. ליאת says:

    היי, רציתי לשאול האם אפשר לצקת אותו מעל בסיס בראוניז ואז להקפיא אותו? ואם כן כמה זמן ייקח לזה לקפוא?

  12. גילי ורעות וקסלר says:

    וואו ממש קצת שמנת מתוקה

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.

Send this to a friend