מתכונים עם ילדים – זמן איכות במטבח עם הילדים

Posted on

כבר כמה ימים שאני רוצה לעלות את הפוסט הזה, לתת לכל מי שנמצא בבית עם הילדים רעיונות לדברים שאפשר להכין איתם במטבח. לעשות לימונדה מהלימון. לייצר להם, ולכם, רגעים מתוקים שאין לי ספק שהם לא ישכחו. רגעים שהם יספרו עליהם גם לילדים שלהם.

מעל 30 מתכונים צירפתי לכם לכאן, את כולם כיף להכין עם ילדים ומשמח לתת להם לקחת חלק בהכנה.

רוצים גם מתכונים שמתאימים לילדים? לא בהכרח כאלה שהם יכולים להכין אלא כאלה שמתאימים להם? כתבו לי בתגובות או באינסטגרם אם מתחשק לכם יותר מתכונים לארוחת צהריים, ערב, נשנושים, ארוחות בוקר או אם יש מתכון ספציפי שתשמחו שאעלה.

ואגב, למקרה שאתם לא מכירים גם את הבייבי השני שלי – הכירו את אתר צוציקים שכל כולו אוכל לילדים.

  • כדי להגיע למתכון יש ללחוץ על שם המתכון.

עוגיות חמאה בצורות (בלי מיקסר ובלי מעבד מזון)

בלי מיקסר ובלי מעבד מזון – מתכון לבצק מושלם להכנת עוגיות בצורות ששומרות על הצורה שלהן גם באפייה. 2 דקות ערבוב בקערה והבצק מוכן לילדים שיקרצו את העוגיות ואחר גם ימלאו בריבה, שוקולד או כל ממרח שאוהבים.

עוגיות חמאה בצורות

שבלולי פיצה ב-5 דקות

המתכון הזה הוא הכי אני, והכי ילדים – פותחים את הבצק המוכן על השיש, מורחים רוטב עגבניות (גם הוא מוכן) ואז מעטרים בגבינה צהובה ובתוספת שאוהבים. חצי שעה אחר כך כבר יהיה ריח מטריף בבית ותוכלו לקרוא לכולם לארוחת ערב.

שבלולי פיצה מהירים

לחמניות ביס גבינה וזיתים

מיני לחמניות שמכינים עם כל הגבינות שנשארו במקרר. במקום זיתים אפשר לשים תירס, טונה, קוביות גמבה, פטריות, תרד. כל תוספת שאוהבים. תנו לילדים לערבב, להחליט איזה תוספת הם אוהבים (אפשר לשים בחצי בלילה זיתים למשל ובחצי תירס) ואחר כך גם לפזר שומשום. נהדר גם כפעילות משותפת אחר בצהריים שתייצר לכם ארוחת ערב נהדרת וגם כארוחת בוקר שבת.

לחמניות גבינה וזיתים

בצק אחד – מלא עוגיות

בצק אחד שמכינים ממש בקלות ואז מכינים ממנו מלא סוגים של עוגיות טעימות. תנו לילדים לשחק עם הבצק והתוספות ולהכין את העוגיות בלי לפי הטעם שלהם.

בצק אחד – אינספור עוגיות

מאפינס גזר ותפוחים עם בננות (בלי הרבה סוכר)

מאפינס נהדרים ורכים עם מתיקות שנשענת בעיקר על הפירות. תנו לילדים לטרוף, לערבב, להעביר למנז’טים ולעטר למעלה עם בננות או כל פרי אחר שהם אוהבים. זאת גם הזדמנות לספר להם שגזר טעים לא רק בסלט 🙂

מאפינס גזר עם תפוחים ובננות

עוגת שוקולד קוביות

אם טרם יצא לכם להכיר את העוגה הזאת, אתם ממש חייבים. מדובר בשעת פעילות סופר כיפית לעצמכם או לילדים שלאחריה תתקבל עוגת שוקולד קוביות עם מלא קישוטים שונים כדי שכל אחד יוכל לבחור את הקובייה שלו.

עוגת שוקולד קוביות

קורנפלקס ביתי

אחד המתכונים שילדים הכי ישמחו להכין בעצמם. כל מה שצריך זה לערבל להם את המצרכים עד שנוצר בצק ולתת להם לגלגל כדורים קטנטנים שתוך דקות בתנור יהפכו לפופס וניל ושוקולד. יש גרסה ללא גלוטן וגם גרסה טבעונית.

קורנפלקס ביתי

פיצה ביתית עם שלל תוספות

הנה עצה – כשיש לכם 10 דקות פנויות תכינו את הבצק המושלם הזה והניחו לו לתפוח לילה במקרר או שעה על השיש. מכאן יש לכם כמה אופציות: לתת לילדים את הבצק כדי שיפתחו אותו בעזרת הידיים או מערוך ואז להניח צלחת עם רוטב עגבניות (מוכן), גבינה מגורדת ותוספות ולאפשר להם להרכיב את הפיצה שלהם או לרדד את הבצק לעיגולים בגודל הפיצה שאוהבים, להניח על תבנית עגולה ומעליה ניילון ושוב עיגול בצק ולעטוף היטב. את תחתיות הבצק האלה אפשר להקפיא ולהפשיר כשרוצים להכין פיצה עם כל המשפחה.

פיצה ביתית מושלמת

דובוני גומי ממיץ פרי

יש לכם מיץ תפוחים בבית? ואולי מיץ תפוזים? אז הנה מתכון נהדר להכין מהם דובונים. ואם אין תבנית דובונים? פשוט שמים בתבניות קרח עם צורות או בכל תבנית סיליקון שיש בבית.

דובוני גומי ממיץ פרי

לחמניות במילוי שוקולד או: השוקולד כבר בפנים

הכנת הבצק פה פשוטה להפליא – אפשר להכין במיקסר בלי לעשות כלום בעצמכם ואפשר לשים את המצרכים בקערה ולתת לילדים ללוש את הבצק. אחרי שהוא מוכן קורצים עיגולים מהבצק, פותחים עם הידיים או מערוף וכל אחד יכול למלא במה שהוא אוהב. ממרחים מתוקים כמו שוקולד, חלבה, ריבה או ממרח פיסטוק ותוספות כמו קוביות שוקולד, מרשמלו, חצי אצבע קינדר וכו. תנו לדימיון שלכם לעוף איתכם.

לחמניות שוקולד

כריכים שעושים שמח

את הכריכים האלה הכנתי ביחד עם שרית נובק למדור בידיעות אחרונות והם הכי מתוקים שיש. כל מה שצריך זה לחם פרוס ומכאן אפשר לעוף וליצור חיות,פרחים, סלסולים ועוד.

כריכים לילדים
כריכים לילדים

גלידה ביתית מ-2 מצרכים

אחד המתכונים הכי כיפיים וקלים – גלידה ביתית מ-2 מצרכים שאפשר לשדרג עם מיליון תוספות. הכי כיף להניח את כל התוספות על השולחן, לתת לילד קערה עם גלידה ולאפשר לו להוסיף את התוספות שהוא אוהב ואז לערבב. שעתיים אחר כך תחכה לכם קערת גלידה נהדרת עם הטעמים הכי אהובים בבית.

גלידה ללא מכונה

מאפינס גזר וטחינה (מלוחים) ללא מוצרי חלב

הם קלים מאוד להכנה, יש בהם רק 4 כפות קמח ואפשר לאכול אותם גם לארוחת ערב וגם לארוחת בוקר. גם פעילות נהדרת עם הילדים וגם הארוחה כבר מוכנה.

מאפינס גזר וטחינה מלוחים

פיצת שוקולד

שירים את היד מי שלא אוהב עוגיות שוקולד צ’יפס! לא הרמתם, אה? 🙂 טוב, בצדק. מדובר בעוגייה הכי טעימה שכאן היא מגיעה בגרסה גדולה שממש מזכירה פיצה. ובדיוק כמו בפיצה, תשחקו עם התוספות מעל ותנו לדמיון שלכם לעוף.

עוגיית שוקולד צ'יפס ענקית
עוגיית שוקולד צ’יפס ענקית

קאפקייקס שוקולד 

הפעילות הכי אהובה עלי עם שי שון האחיינית הכי מתוקה בעולם וגם עם ילדים של חברים (היי נעה!). מערבבים ביחד את כל המצרכים ואז מקשטים את החלק העליון בכל מה שמוצאים בבית. בבלוג תמצאו אצלי כמה מתכונים שיתאימו לקאפקייקס ואפשר להכין אותם גם כעוגת אינגליש קייק.

קאפקייקס שוקולד
קאפקייקס שוקולד

שלוליות גבינה

ה-מתכון לילדים (וגם למבוגרים) – פנקייקים קטנים עם גבינה, קוואקר ומייפל ובלי טיפת שמן. הילדים יכולים לערבב, להניח בזהירות כף מהבלילה במחבת ביחד איתכם וגם לעטר בפירות ולזלף מייפל.

שלוליות גבינה וקוואקר. צילום: אפיק גבאי

מאפינס בננות עם טחינה וקמח כוסמין

יש בהם מעט סוכר חום, טחינה גולמית נהדרת, בננות מתוקות וקמח כוסמין וביחד הם הופכים למאפינס נהדרים שהילדים יכולים לערבב, למעוך את הבננות וגם להעביר למנז’טים.

פנקייק בננות ושיבולת שועל

מאפינס תירס בצ’יק

אחד המתכונים הכי אהובים בבלוג ולא בכדי. מבוגרים מתגעגעים אליהם, ילדים מאוהבים בהם ובגדול מדובר בארוחת ערב מושלמת. וכן, אפשר לשחק עם התוספות ולהוסיף זיתים, פטריות, תרד או כל תוספת שתרצו. אה ועוד בונוס – הם עושים שימוש בגבינות שנותרו במקרר כמו קוטג’ או גבינה לבנה.

מאפינס תירס

עוגת שוקולד טבעונית, רכה ושוקולדית בטירוף

אחת מעוגות השוקולד הכי טעימות בבלוג בלי להתפשר על הטעם בגלל העדר הביצים ומוצרי החלב. תנו לילדים לקשט, לערבב, לטעום ולהתענג על מעשה ידיהם.

הלוואי ויכולתם להרגיש דרך המסך כמה העוגה הזאת נמסה בפה

פנקייקים כמו בבית הפנקייק

כל זמן הוא זמן טוב לפנקייק, בעיקר אם מדובר בפנקייקים שמזכירים את אלה של בית הפנקייק. נכון, לילדים אין המון מה לעזור במתכון עצמו, אבל הם כל כך יהנו מהטעם והם גם יכולים לערבב את הבלילה, לחתוך פירות להגשה וכמובן לזלף שוקולד או מייפל מעל. ואל תפספסו גם את אלה: פנקייק בננות עם שיבולת שועל.

פנקייקים כמו בבית הפנקייק

משה בתיבה או: מיני נקניקיות עטופות בחלת כוסמין

לא משנה כמה שנים עברו מאז הפעם הראשונה שאכלתי גרסה של משה תיבה, אני תמיד אתרגש כשלשולחן יוגשו נקניקיות עטופות בבצק. הפעם הנקניקיות (תקנו איכותיות) התכסו בשמיכה של בצק חלה מקמח כוסמין שהילדים יכולים ללפף סביב הנקניקיות וגם להבריש בביצה ולפזר שומשום.

משה בתיבה בגרסה מחודשת

ארטישק פירות בציפוי שוקולד

האמת היא, שאין פה ממש מתכון, אולי בגלל זה קיבלתי המון תמונות של הארטיקים האלה שהכינו ילדים. לוקחים פירות, חותכים לפרוסות וטובלים בשוקולד. הילדים, וגם אתם, תתמוגגו מהמראה המבריק ומהלונה פארק של עיטור הארטיקים עם סוכריות צבעוניות.

ארטיק פירות ושוקולד

עוגת ביסקוויטים של פעם

זוכרים שפעם ליקקתם את הלקקן עם הקצפת? אז הנה הזדמנות ליצור זכרונות מתוקים כאלה גם אצל הילדים שלכם.

עוגת ביסקוויטים

עוגת שוקולית שרק צריך לערבב בקערה

כמעט בכל פעם כשמישהו מזהה אותי מהבלוג הוא מספר לי שהוא הכין את עוגת עדנה מילר (אמא של עומר). אחת העוגות הפופולריות והאהובות בקרב ילדים, ומבוגרים, ואפשר לגמרי לתת לילדים לערבב, לזלף שוקולד ולפזר סוכריות צבעוניות.

עוגת שוקולית

כדורי שוקולד עם אוראו ונוטלה

כמה פעמים הכנתי את המתכון הזה, בגרסתו הקלאסית, כשהייתי קטנה. כמה. מיליון פעמים! ועדיין, גם היום, זה אחד המתכונים שאני הכי אוהבת להכין ולזלול. אגב, הנה גם גרסה נוספת לכדורי שוקולד ולוטוס וגם גרסה של כדורי שוקולד על מקל עם סוכריות צבעוניות.

כדורי שוקולד עם אוראו ונוטלה

קציצות גזר בתנור

את המתכון הזה הייתי חייבת להכניס למרות שהוא פחות מתכון שילדים יעופו על ההכנה שלו (יש כאן רק ערבוב והנחה בתבנית) אבל הוא כל כך נהדר לילדים ולמבוגרים שלא יכולתי לוותר עליו.

קציצות גזר אפויות

בורקס שוקולד

תחשבו בורקס חם עם בצק שמתפצפץ בפה ביחד עם שוקולד נוזלי שכלוא בפנים ורק מחכה שתתנו ביס. מדובר בקינוח חלומי שממש כיף להכין ויש בו גם ממש מעט מצרכים.

בורקס במילוי שוקולד
  • לשתף זה כיף

4 תגובות

  1. נעם says:

    את מעולה! תודה

  2. חרות אילו says:

    איזה מושלמת אני יכולה להגיד שאני בת 11 ועברתי על הכל וזה בול דברים שילדים אוהבים לאכול ולהכין )אני ממש אוהבת לבשל ולאפות וזה אחלה פתרון כדי שאם לא יהיה לי מה לעשות…)

  3. יומני קורונה – מרמלדה says:

    […] שנכין עם הילדים, נתפסנו על אלו שמצלמת ומפיקה ברוב יופי רחל קרוט בבלוג המגרה KRUTIT. רגע לפני שגם קמח אסור לקנות, בחרו אם לאפות איתם היום […]

  4. אסתי says:

    ווואו נשמע טוב!

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.

Send this to a friend