לזניה פטנט בתבנית אינגליש קייק

Posted on
לזניה פטנט בתבנית אינגליש קייק

באמת שאין קלה ממנה. זאת שהכי אהובה על ילדים. זאת שנחתכת כמו עוגה ומאפשרת לכם להשתמש בכל הגבינות שיש בבית. ויש לה גם נוסחה מנצחת.

בעצם לא צריך לזכור כאן אפילו מתכון אלא רק הגיון – על כל קופסה/כוס של גבינות שמים ביצה אחת וכף קמח אחת. נגיד היו לכם במקרר קוטג’, גבינה לבנה, גבינת שמנת, פטה, בולגרית וכו. תמדדו פחות או יותר כמה סך הכל ואז על כל קופסה שמים ביצה וכף קמח. אני אגב אוהבת למדוד את הכמויות לפי הקופסה של הקוטג’ שאני מרוקנת לתוך הקערה והיא הופכת לכלי מדידה שלי. אל תערובת הגבינות הנפלאה הזאת מוסיפים צהובה מגורדת ויש לכם את מילוי הגבינות הכי טעים.

עכשיו כל מה שצריך זה רק להרכיב. להניח עלי לזניה, תערובת גבינות ורוטב עגבניות מוכן או ביתי ולתנור.  כתבתי לכם למטה מלא אופציות גם לשדרוגים אם כי אני הכי אוהבת את הגרסה הפשוטה.

ולגבי התבנית – עלי לזניה נכנסים באופן מושלם לתבנית מלבנית ארוכה (אינגליש) ואני ממש ממש אוהבת להשתמש בה במתכון הזה. אם אתם רוצים להכין בתבנית מלבנית או מרובעת כמובן שאין בעיה. מה שתרצו, זה הכי מתכון מודולרי.

  • שימו לב שאני השתמשת פה בגבינת פטה/בולגרית שמביאה איתה כבר מליחות ולכן לא המלחתי את תערובת הגבינות. אם אתם לא משתמשים בה תמליחו את הגבינות ב-1/2 כפית מלח ואפשר גם פלפל שחור טחון.
לזניה פטנט בתבנית אינגליש קייק
לזניה בנחתכת ממש כמו עוגה

לזניה פטנט בתבנית אינגליש קייק

מצרכים:
1 קופסה (250 גרם) קוטג’ 5% תנובה
1 קופסה (250 גרם) גבינה לבנה 5% תנובה
1 קופסה (250 גרם) גבינת פטה או בולגרית
1 כוס (100-150 גרם) גבינה צהובה מגורדת + אקסטרה לחלק העליון
3 כפות קמח
3 ביצים
1 ו-1/2 צנצנות (600 גרם) רוטב עגבניות מוכן
½ חבילה עלי לזניה – ללא בישול מקדים

אופן הכנה:
– בקערה גדולה מערבבים את כל הגבינות ומועכים היטב את הבולגרית/פטה.
– מוסיפים ביצים וקמח ומערבבים היטב.
– בתבנית אינגליש קייק או כל תבנית מרובעת או מלבנית מניחים 2 כפות רוטב עגבניות ומורחים בעדינות. מניחים שכבה אחידה של עלי לזניה ומעליה שכבה נדיבה, אבל לא מדי, של גבינות. מעל מורחים רוטב עגבניות וחוזרים שוב ושוב על הסדר הזה (גבינות, עגבניות ועלי לזניה) עד שהגבינות נגמרות.
– מסיימים למעלה עם רוטב עגבניות ומפזרים מעל גבינה צהובה מגורדת. שימו לב שהלזניה תופחת במהלך האפייה אז תמלאו את התבנית עד ¾ גובה.
– מכסים את התבנית בנייר אפייה ומעליו רדיד אלומיניום כך שהתבנית תהיה סגורה לגמרי ואופים ב-190 מעלות במשך 50 דקות. מסירים את הכיסוי ואופים עוד 10-15 דקות עד הזהבה יפה.
– מצננים ורק אז חותכים.

לזניה פטנט בתבנית אינגליש קייק
לזניה פטנט בתבנית אינגליש קייק

הערות ושדרוגים
– אופציות השדרוגים פה כמעט אינסופיות. אתם יכולים להניח בין השכבות חצילים מטוגנים או אפויים, פרוסות זוקיני/קישוא, פרוסות דקות של בטטה (לא צריך לרכך קודם), פלפל קלויים, זיתים פרוסים או כל תוספת שאתם אוהבים.
– תערובת הגבינות היא לגמרי אופציונלית ואפשר גם גבינת שמנת 5%, שמנת חמוצה, גבינת שמנת עם טעמים כמו בצל או שום. הגבינה היחידה שקריטית פה זה צהובה מגורדת. אפשר כמובן עמק או גאודה או מוצרלה.
– רוטב עגבניות נמכר בכל סופר. יש מלא סוגים תשתמשו במה שאתם אוהבים. כן חשוב שזה יהיה רוטב עגבניות מוכן ומתובל ולא עגבניות מרוסקות כי אז לא יהיה טעם. אם יש לכם רק רסק או עגבניות מרוסקות דק בבית ולא רוטב עגבניות מוכן פשוט תתבלו את זה באבקת שום, אורגנו, מלח, פלפל ושמן זית תטעמו שטעים. אם זה טעים לפני האפייה זה יהיה מעולה גם אחרי. ואם הרוטב יצא סמיך מדי בגלל הרסק תוסיפו מעט מים ותפתחו את זה.
– כמות השכבות פה של הפסטה תלויה בכם. אפשר לשים שכבה נדיבה של גבינות ורוטב עגבניות ואז לא תצטרכו הרבה פסטה או לשים פחות בכל שכבה ואז תצטרכו הרבה עלי לזניה. מה שאתם אוהבים.
– המתכון בשיתוף תנובה.

לזניה פטנט בתבנית אינגליש קייק
הגבינות שיש תמיד בבית הופכות ללזניה מושלמת

6 תגובות

  1. סיגל says:

    נראה מעולה!
    1. אפשר קורנפלור במקום קמח?
    2. למה צריך את 2 הכפות של הרוטב עגבניות כשכבה ראשונה?

  2. יפה says:

    בשביל לזניה אחת בתבנית אינגליש אחת האם צריך את כל כמויות הגבינה שכתבת במתכון?

    1. יפעת says:

      זה מה שכתוב בכותרת של המתכון. לזניה באינגליש קייק.רק צריך לבדוק מה אורך האינגליש

  3. יפעת says:

    רחלי..מאוהבת במתכונים שלך. מאז ימי הקורונה “הנפלאים” שהתחלתי לבשל ,המתכונים שלך תופסים חלק נכבד במטבח שלי. אין על הדיוק שלך.
    תוכלי להוסיף מה אורך התבנית? האם מדובר על אורך 30 סמ? יש לי אינגליש גם באורך 20 סמ

  4. רחל says:

    רחלי היקרה נראה מדהים הולכת לנסות בטחה שיצא מצויין כמו יתר המתכונים שלך.
    אעדכן בהמשך איך יצא.

  5. ענבל says:

    האם ניתן להקפיא?

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.

Send this to a friend