לחם שום קוביות נתלש

Posted on
לחם שום ירוק נתלש

כמה מרשים הלחם הזה ככה צנוע. יש בו שבילים של שום ירוק שמכינים מעשבי תיבול שיש בבית, גם כאלה שקצת איבדו את טריותם, ביחד עם שיני שום ישראלי ושמן זית. ובעצם זה כמעט כל מה שצריך להכין. עכשיו כל מה שנשאר זה לחתוך את הלחם או החלה לקוביות, למרוח מהשום הירוק בתוך החתכים ולמלא בגבינה צהובה או מוצרלה. כל לחם שיש לכם יעבוד פה, גם כזה מאתמול, גם מכוסמין.

לאחיינים שלי, שלא אוהבים צבעים ירוקים באוכל (מניסיון של ילדה בררנית זה יעבור להם :)) אני מכינה את המתכון הזה עם גבינה צהובה וביצה. זהו. בלי למרוח כלום בפנים. במקרה הזה חשוב לשים 2-3 ביצים ולא אחת כמו פה כדי להרטיב את החלק הפנימי שיהיה רך וכיפי. קצת כמו פתות של נאפיס.

ואם רוצים לשדרג? השמיים הם הגבול – אפשר למרוח בפנים רוטב עגבניות, אפשר למלא בפנים בזיתים או תירס, בצל מקורמל או פטריות צרובות. הכל יעבוד ובתנאי שזה לא מצריך אפייה ארוכה כי ברגע שמכניסים את הלחם לתנור לוקח 20 דקות עד שזה מוכן. אז בצל טרי בפנים? פחות. זה לא יספיק להאפות.

ומילה בנוגע לשום במתכון – השתמשתי פה בשום ישראלי נפלא שבשנים האחרונות נעלם מהשווקים והסופרים בגלל ביטול המכס על יבוא שום מסין. כתבתי על זה ארוכות באינסטגרם ואתם יותר ממוזמנים להכנס ולקרוא. אז קודם כל, במידה ומצאתם תמיד תעדיפו שום ישראלי (הסיני מגיע באריזות של 4 והוא לבן יותר והישראלי לרוב מגיע בבודדים והוא נראה פראי יותר). ושנית, לאחרונה הגיעו ללקט ישראל, ארגון הצלחת המזון הלאומי שאני מספרת עליו כאן לא מעט, טונות של שום ישראלי שלא השתלם לחקלאים למכור. קחו בחשבון שזה דורש כח אדם יקר והתשלום היום לא משתלם בגלל עניין המכס. אז לפחות מזל שיש ארגון שמציל את התוצרת הזאת ומעביר אותה, דרך עמותות, למי שזקוק לזה כלכלית.

לחם שום קוביות נתלש
חלת כוסמין שהפכה לחלת שום ירוק נתלשת

לחם שום קוביות נתלש

מצרכים:
1 חלה או לחם – מכל סוג שאוהבים
200 גרם צהובה מגורדת (עמק, מוצרלה, גאודה – מה שתרצו)
1 ביצה ללחם קטן או 2 ללחם גדול/חלה

לממרח שום ירוק:
10 שיני שום, קלופות
צרור עלי בזיליקום
1/2 צרור פטרוזיליה
1/2 צרור עירית או 5 ענפי בצל ירוק
1/3 כוס שמן זית
3/4 כפית מלח
1/2 כפית פלפל שחור טחון

אופן הכנה:
– להכנת הממרח: טוחנים בבלנדר או מעבד מזון את כל המצרכים עד לקבלת ממרח חלק וירוק. שומרים במקרר עד לשימוש (מושלם לתבשילים, רטבים, פסטות ומה לא).
– להכנת הלחם: חותכים את החלק העליון של הלחם/חלה שתי וערב לצורת קוביות. חשוב לא לחתוך עד הסוף אלא 3/4 דרך פנימה. בעדינות שהלחם לא יתפרק.
– מורחים בתוך החריצים שנוצרו מהממרח הירוק ואפשר גם רוטב עגבניות.
– מכניסים פנימה לחריצים גבינה מגורדת בנדיבות. חשוב לשים בכל החריצים או לפחות ברובם.
– טורפים את הביצה/ביצים ושופכים לתוך החריצים בעדינות. אם לא משתמשים פה בממרח שום תשימו 2-3 ביצים כי הן מרטיבות את הלחם והופכות אותו לטעים ממש.
– אופים בתנור שחומם מראש ל-190 מעלות בערך ל-20 דקות או עד שהגבינה מתחילה טיפה להזהיב. זמן האפייה תלוי בלחם שבחרתם ובסוג הגבינה אז פשוט תציצו אחרי 20 דקות אם זה כבר מוכן.
– וכן, אפשר לחמם גם ביום שאחרי.

לחם שום קוביות נתלש
יווו תראו את המתיחה

הערות ושדרוגים
– ממליצה להכין כמות כפולה של ממרח שום. הוא אדיר. תכינו איתו שקשוקה ירוקה, תכניסו לתערובת של קציצות, לרטבים של סלט, לתבשילים, לרטבים של פסטה, למאפים. לכל דבר זה טוב.
– אם יש לכם רק בזיליקום אם רק עירית או רק פטרוזיליה תשימו מה שיש. העיקר שיהיה בערך כמות של צרור שלם.
– אפשר להשתמש בכל לחם. לחם כוסמין, לחם מחמצת, לחם אחיד, חלה. הכל עובד. אם הלחם קצת יבש כי הוא לא טרי אל תדגו על הביצים במתכון כי הן אלה שמרטיבות את הלחם ומחזירות אותו לחיים.
– המתכון בשיתוף לקט ישראל.

  • לשתף זה כיף

1 תגובות

  1. דניאל says:

    אני לא כל כך אוהב עלים..
    אפשר לשים רוטב שים של אוסם/קנור, תבלינים וגבינה מגורדת?

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.

Send this to a friend