מיני סופגניות במילוי קצפת ורוטב שוקולד

Posted on
מיני סופגניות במילוי קצפת ורוטב שוקולד

לפני כמה שבועות פנו אלי מהשף הלבן וסיפרו על מוצר חדש שהם מוציאים לקראת חנוכה – בלילה להכנת מיני סופגניות (קצת כמו סופגניות אשל האהובות). בהתחלה לקחתי צעד אחורה, אפשר הרי להכין סופגניות בסגנון לבד בבית.

אבל אז נזכרתי ברוטב צ’ילי שלי, שכבר שנים אני מכינה בבית ולא קונה ולרוב לא מבינה למה לקנות מוכן אבל אז מבינה שלא לכולם יש זמן, כח או ידע מספק איך להכין לבד ושזה בסדר גמור לקצר תהליכים. שכל אחד עושה את הבחירות שלו איפה נוח לו לקצר ואיפה הוא מעדיף להשקיע. ושאם כבר לקצר, בואו ואלמד אתכם איך לעשות את זה נכון ואיך לשדרג את המוכר.

אז הכנסתי את הבלילה הביתה, הכנתי איתן 3 נגלות של סופגניות, והחלטתי שאני מראה לכם, לכל מי שכן רוצה לקצר ועדיין לקבל תוצאה מעולה, איך לעשות את זה.

הבלילה אגב היא שילוב של שמנת, חלב וסוכר כך שאין צורך להוסיף לה עוד סוכר אלא רק ביצים וקמח (אפשר תופח ואפשר קמח רגיל + כפית אבקת אפייה).

וברוח הכיף והמתוק של החג, הבאתי לכם הפעם גם הצעת הגשה שמזכירה את אחד הקינוחים האהובים עלי – פחזניות.

במקום להגיש סופגנייה ולצידה ריבה או רוטב שוקולד החלטתי הפעם לחתוך את הסופגניות לחצי, למלא בקצפת – כי מי לא אוהב קצפת, ואז לזלף מעל רוטב שוקולד מבריק שמכינים בשנייה וחצי אפילו בלי מיקרוגל או גז.

ומה הכי נחמד בהן? לעומת האחות החמה שלה, את הסופגנייה הזאת אפשר לאכול גם קרירה או בטמפרטורת החדר. דווקא הגרסה החמה לא תעבוד פה כי היא תמיס את הקצפת.

ודבר אחרון – אל תפספסו את ההערות למטה. הן חשובות ויש שם גם רעיונות לשדרוגים כולל טיפ מהמם שגיליתי ממש במקרה (בהערה האחרונה).

חג חנוכה שמח!

מיני סופגניות במילוי קצפת ורוטב שוקולד

מצרכים ל-25 עד 30 סופגניות קטנות:
1 גביע בלילה להכנת סופגניות מיני השף הלבן
280 גרם (2 כוסות) קמח תופח
4 ביצים L

לקצפת ולרוטב שוקולד:
1 מיכל שמנת מתוקה 38% קרה קרה
2 כפות אבקת סוכר
2 כפות ממרח שוקולד שאוהבים
1/2 מיכל שמנת מתוקה 38% (נוסף על הקצפת)

אופן הכנה:
– בקערה בינונית שמים את בלילת הסופגניות ומוסיפים ביצים. טורפים היטב עד שהביצים נטמעות.
– מוסיפים קמח ומערבבים רק עד שהקמח נעלם.
– מחממים שמן חמניות/קנולה/סויה בסיר בינוני, בערך בגובה של 10 ס”מ, עד שמקל של כף עץ שמכניסים לשמן מייצר בועות סביב המקל. בקיצור, אש בינונית ולא גבוהה.
– ועכשיו, לוקחים כף גלידה (או כף רגילה אבל כף גלידה מייצרת סופגניות עגולות ממש) וטובלים אותה קצת בשמן. ממלאים בבלילה ומעבירים לשמן החם.
– מטגנים מכל הצדדים עד הזהבה ומעבירים לצלחת עם נייר סופג.
– אחרי שהסופגניות מוכנות (חשוב שהן תהיינה בטמפרטורת החדר ולא חמות אחרת זה ימיס את הקצפת) מקציפים מיכל שמנת ביחד עם הסוכר במיקסר עם וו הקצפה עד לקבלת קצפת יציבה.
– חותכים את הסופגניה לחצי, מזלפים קצפת וסוגרים עם החצי השני. מעבירים למקרר עד להגשה או מגישים מיד.
– רוטב שוקולד: מערבבים את השוקולד עם השמנת המתוקה עד לקבלת רוטב מבריק. אם הוא סמיך מדי אפשר להוסיף עוד שמנת ואם הוא נוזלי אפשר להוסיף עוד שוקולד.
– מזלפים על הסופגניות ומגישים.

מיני סופגניות במילוי קצפת ורוטב שוקולד
מיני סופגניות במילוי קצפת ורוטב שוקולד

הערות ושדרוגים
– והנה עוד רעיון: אחרי הטיגון מגלגלים את הסופגניות, בעודן חמות, בצלחת עם סוכר וקינמון. יוצא אדיר.
– במקום ממרח שוקולד אפשר להשתמש בממרח חלבה, ממרח פיסטוקים, ריבת חלב וכדומה. ואז יצא לכם רטבים בשלל טעמים שאפשר להגיש לשולחן בכוסות וכל אחד ימזוג לעצמו את הרוטב שהוא אוהב. כמובן שאפשר גם ריבה.
– ניסיתי, אפשר גם למלא. פשוט צריך שקית זילוף וצנתר חלק וקטן ואז תוקעים אותו פנימה וממלאים.
– אל תגלו אבל ניסיתי להכין מאותה בלילה בדיוק גם לביבות גבינה. יוצא אש! פשוט מטגנים כפות מהתערובת על מחבת משומנת מעט וזהו. מגישים עם אבקת סוכר מעל וקצת מייפל.

1 תגובות

  1. מיטל says:

    אפשר גם לאפות את הסופגניות?

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.

Send this to a friend