סלט תירס של אולמות אירועים

Posted on
סלט תירס של אולמות אירועים

יש לי ערגה גדולה לשנות השמונים. לשנים בהם הייתי ילדה. מלאה בתמימות אין קץ. לימים שעוד לא נבנו מחסומים ומגננות וסלט תירס עם מיונז וגמבה היה פסגת הקולינריה. טוב נו, זה ובורקס ברוטב פטריות.

בשנים האחרונות קורה לי לא פעם שאני נזכרת בארוחות ומאכלים שאכלתי פעם. זה לא רק האוכל שעולה שם בחלום, זאת האווירה והאנשים – בר מצווה של אח שלי, ארוחת פסח אצל סבתא עם המרק קניידלך שאחריו לא יכולתי לאכול ולו כפית חרוסת.

את הסלט הזה, שהוגש לרוב באירועים וחתונות, דווקא לא חיבבתי. מתוך 4 מצרכים שיש בו, 2 אני ממש לא אוהבת – שמיר וגמבה.

עד היום אני לא נוגעת בגמבה טרייה. אין לי בעיה לאכול פלפלים קלויים או ממולאים, אבל ממש לא טריים או מוקפצים. כנ”ל לגבי שמיר, עשב תיבול שעושה לי ויברציות של השתלטות על כל חלקת טעם אחרת.

אבל אתם יודעים איך זה עם נוסטלגיה, היא מצליחה לגבור על כל העדפה קולינרית ובשנים האחרונות אני מוצאת את עצמי מחזיקה אצבעות בכל פעם כשאני מגיעה לאולם אירועים. אולי הפעם יהיה סלט תירס?

לרוב אין. הסלט הזה פינה את מקומו לקרפצ’ו וטרטר, שזה מהמם כן? אבל בא לי סלט תירס!

בקיצור, הכנתי בבית. ב-5 דקות. ולא להאמין, אבל יצא בול כמו פעם.

רק כמה הערות ממש ממש חשובות – יש בסלט הזה 2 ו-1/2 מצרכים, באמת, זה הכי בקטנה, אבל הגאונות בו זה המינון. יותר מדי שמיר והוא ישתלט לגמרי על הטעם, יותר מדי גמבה וזה יהפוך להיות סלט ירקות. בקיצור, תצמדו לכמויות פה ותקפידו לחתוך את הגמבה והמלפפונים קטן כדי שלא תקבלו ביס עם חתיכת גמבה גדולה ו-2 גרגירי תירס. אל תשכחו שגם הגמבה וגם השמיר והמלפפונים כאן כדי ללוות את התירס ולא להשתלט עליו לגמרי.

יאללוש, הלכתי להתגעגע.

סלט תירס של אולמות אירועים

מצרכים:
1 קופסת שימורים תירס, מסוננת מנוזלים
2 מלפפונים חמוצים (במלח)
חופן (כמה שנכנס בתוך כף יד קטנה) עלי שמיר, ללא הגבעולים
1/2 גמבה אדומה
2 כפות מיונז איכותי
2 כפות מיץ לימון
1/2 כפית מייפל

אופן הכנה:
– קוצצים את המלפפונים והגמבה לקוביות קטנות מאוד וקוצצים דק את השמיר.
– שמים בקערה תירס, מלפפונים, שמיר וגמבה ומערבבים.
– מוסיפים מיונז, מיץ לימון ומייפל ומערבבים היטב. שומרים בקופסה במקרר.

סלט תירס של אולמות אירועים
למישהו יש לחמנייה להלוות לי? הכי בא לי ליד הסלט 🙂

הערות ושדרוגים
– רוצים לשדרג בנוסח אולמות האירועים? מוסיפים 1/2 קופסה פטריות מקופסת שימורים, מסוננות מנוזלים.
– בעקרון אין כאן צורך במלח גם כי המלפפונים מלוחים וגם המיונז. אם טעמתם ועדיין חסר לכם, או שהורדתם במקרה את המלפפונים, אז כמובן שאפשר להוסיף קצת מלח.

6 תגובות

  1. חוה says:

    עשית לי חשק. יצא מושלם!!
    שכחתי לשים מייפל. טעים מאטד גם ככה.

  2. שרה אנגל says:

    הלו רחלי, רק שאלה, התאהבתי בסלט החתונות הזה. והכנתי אותו קצת אחרת, עם תוספת ביצים קשות ועם גמבה חמוצה. האם התכוונת לחצי גמבה טריה? תודה על תשובה.

  3. שרה says:

    הלו רחלי קרוט. מאחר ואני חיה בגרמניה, אני קוראת דם מתכונים בגרמנית. טמצאתי מתכון דומה מאוד לשלך באיזה אתר בגרמנית. הוא פשוט ונראה טעים מאוד. אנסה להכין אותו בקרוב ונראה איך התגובות עליו תהיינה צריך לט כרוב סיני, שלושה פלפליםמטריים בשלושה צבעים. בצל אדום אחד, קופסא תירס, אפונה קפואה או מקופסא. יוגורט מעורבב עםממיונז ופטרוזיליה ומלח ופלפל שחור ואפשר גם קצת לימון וחומץ. מנקים וחותכים הכל קטן מסננים מים מהתירס ומהאפונה או מבשלים אם היא קפואה במיקרו ומצננים. מכניסים הכל לקערה ומוסיפים את היוגורט עם המיונז והתבחינים והחומץ עם מיץ הלימון או רק חומץ אוהרק מיץ לימון אפשר גם שמיר במקום או עם הפטרוזיליה. מכסים את הקערה ומכניסים ללילה למקרר ומגישים רק למחרת. שעהיה בתיאבון

    1. שרה says:

      אוי קראתי את מה שכתבתי וסליחה על הטעויות אני פשוט נמצאת במצב לא הכי טוב עם הראיה שלי אז זה מה שקוה לי כרגע. הניתוח רק בסוף אפריל… אז שוב סליחה. כיתבי לי אם יש איזו שאלה אענה בשמחה רבה.

  4. ליאת says:

    ממש טעים! הכנתי עם דבש במקום מייפל

  5. חיה says:

    הכנתי עם פטריות, (בלי מייפל ומיץ לימון…) יצא מושלם!
    תודה רבה!

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.

Send this to a friend