שניצל קריספי ענק כמו בקפה נואר – הכי טעים בעולם

Posted on

“תתארו לכם עולם יפה, פחות עצוב ממה שהוא ככה” שר שלמה ארצי.

ועכשיו תתארו לכם עולם בלי מקומות לשבת בהם, בלי שעתיים של עולם אחר – יפה יותר, רגוע יותר, טעים יותר. תתארו לכם עולם שבו מסעדות נסגרות אחת אחרי השנייה. מסעדנים שלא עומדים בגזרות שמשתנות תוך דקות, עסקים קורסים ומפילים איתם אלפי עסקים קטנים אחרים.

חקלאים שתוצרתם נמכרה למסעדות במשך שנים, מלצרים, שוטפי כלים, יצרני יין ושמן זית. צלמי אוכל, מעצבי תפריטים, אדריכלים וקבלנים, אנשי סושיאל, ספקי חומרי גלם, טבחים ומנקים. שרשרת של דומינו ראלי. משחק מסוכן ומייאש.

סקטורים רבים במשק הישראלי נפגעו בעקבות הקורונה. ואין, ולא צריכה להיות, תחרות מי נפגע כאן יותר. כולנו כאן על סירה אחת שנדמה שחוררה בסיכה. והאויר? אוזל לאיטו. השאלה היא איך יוצאים מזה ביחד, איך ממשיכים מכאן הלאה.

נחטפים הישר מהמחבת

“את יכולה לדמיין איך יראה העולם שלנו אחרי שהקורונה תחלוף” שאל אותי חבר. האמת שלא, אני לא יכולה לדמיין עולם בלי פלאפל בזקנים בחיפה או כרוב צרוב אצל סבא שמחה בשדרות. אני לא יכולה לדמיין טיול לצפון בלי אלחנן תרבות לחם או רונג’אן באשדוד.

בוודאי שאני יכולה לחיות בלעדיהם, בוודאי שאני יכולה לאכול במקומות שנותרו או בבית – אבל אני לא רוצה. אני רוצה עולם מתוקן שבו אנשים מגשימים את יעודם, אני רוצה עולם יפה שש בו מגוון מקומות והמון אפשרויות, אני רוצה מדינה שלאנשים טוב בה. שיש להם אפשרות לעבוד ולהתפרנס בכבוד, מדינה שגם בזמנים קשים מבינה שהאנשים האלה הם אבני היסוד של שפיותה.

אדם, וארצו, נמדדים בזמנים קשים. ואני מבקשת מכם, אלא שביכולתם לרכוש – שימו מסכה וצאו לאכול. צאו לשבת במסעדות (במגבלות החוקיות). לכו להנות מפיתה עם פלאפל במסעדת הקוסם או שבו להתענג על אוכל אסיאתי מופלא בטאיזו.

זאת הדרך היחידה לעבור את זה ביחד.

פלח לימון בצד ואתם מסודרים

בשבוע האחרון שאלתי אתכם באינסטגרם לאיזה מנות אתם הכי מתגעגעים. איזה מנה תגרום לכם לחזור למסעדה שוב ושוב ושוב. המון תשובות הגיעו – סלט השורשים של שגב, הסלט הירוק של ריבר, חלונות ניו יורק של הדסון ועוגת גבינה של הבראסרי. אבל מעל כולם כיכבו 2 מנות שרבים מכם אוהבים – השניצל של קפה נואר והצ’יפס של ויטרינה.

אז הנה המתכון הראשון, זה שביס ממנו יגרום לכם להתאהב. להתמכר. לחייך. זה שנחטף הישר מהמחבת.

את הטיפים להכנת השניצל למדתי מדוד שלי, שעבד שנים בקפה נואר, ושמח להזכר בתקופה הטעימה הזאת.

מה שמדהים במתכון הזה, שכמות החזה עוף בכל שניצל קטנה מאוד ביחס לתוצאה הסופית. מדובר בשניצל דק, עם מעטה אקסטרה קריספי, שלפעיתים נדמה שהוא קצת כמו חטיף. כזה שאי אפשר להפסיק לאכול ממנו.

קפה נואר

רחוב: אחד העם 43 – תל אביב
טלפון: 03-566-3018

עם צ’יפס כמו בויטרינה! יוווו – חלום. המתכון לצ’יפס בקרוב

– את תוצרת בית, החוברת הכי הכי שווה לחג כבר רכשתם? אתם חייבים <3
– הכנתם? אל תשכחו לשתף אותי בתמונות בעמוד האינסטגרם או בקבוצת הפייסבוק.
– רוצים את כל המתכונים הכי שווים ישירות למייל שלכם? הרשמו כאן לעדכונים (ההרשמה בחינם וניתן לבטל בכל עת).

שניצל קריספי כמו בקפה נואר – הכי טעים בעולם

דק, פריך ברמות היסטריות, ממלא את כל הצלחת ומשביע למרות שמדובר בנתח חזה עוף קטן יחסית. קבלו את השניצל הכי טעים בעולם.

מצרכים (ל-6 שניצלים גדולים):
2 חזות עוף שלמים, נקיים לגמרי (מבקשים מהמוכר שינקה לכם)
2 כוסות קמח לבן
4 ביצים L
1 כף חרדל חלק
2-3 כוסות פירורי לחם מוזהבים
1/2 כפית מלח
שמן לטיגון

אופן הכנה:
– פורסים כל חזה עוף ל-3 פרוסות עבות (פורסים מהצד כן? כמו שחותכים לחמניית המבורגר מהצד). המשקל של כל פרוסה נע בין 140-180 גרם.
– מניחים כל פרוסת חזה עוף בין 2 נייר אפייה ודופקים מעל עם פטיש שניצלים. חשוב לדפוק עם החלק החלק ולא עם השפיצים. לאיזה גודל ועובי? בגדול לאיזה שאתם רוצים. המטרה היא לייצר שניצל גדול ודק אבל אם אתם אוהבים קצת יותר עבה זה גם בסדר. ואם נוצרים קרעים או חורים? זה בסדר גמור תיכף מגיע שלב התיקון.
– מניחים 3 קערות רחבות יותר מגודל השניצל ושמים באחת קמח, בשנייה ביצים טרופות עם חרדל ובשלישית פירורי לחם מעורבבים עם מלח.
– מניחים את השניצל בצלחת עם הקמח ומצפים מכל הכיוונים. נפטרים מעודפי קמח.
– מעבירים לתערובת הביצים ועוטפים את השניצל מכל הצדדים. חשוב לתת לביצים לטפטף לקערה לפני שעוברים לקערה הבאה.
– מצפים את השניצל בפירורי הלחם ומקפידים שכל המקומות יהיו מצופים היטב. אם יש מקום שפירורי הלחם לא נדבקו אפשר לשים בו מעט ביצה עם האצבע ולצפות. תחשבו על הביצה כמעין דבק.
– עורמים את השניצלים המוכנים, לפני הטיגון, בצלחת ובשלב הזה אפשר לטגן או להעביר למקרר לכמה שעות עד לטיגון (סגור היטב עם ניילון או בקופסה סגורה כדי לא יתייבשו). ומה לגבי מקפיא? אפשר רק שימו נייר אפייה בין שניצל לשניצל וסגרו היטב את הקופסה.
– כשרוצים לטגן, מניחים את השניצל על נייר אפייה ומועכים אותו מעט עם הידיים. זה השלב שבו אפשר לחבר חורים או קרעים שנוצרו בשניצל כי הוא מרגיש קצת כמו בצק. פשוט לוקחים חתיכות שנתלשו ומניחים אותן איפה שרוצים ומועכים. השלב הזה גם גורם לשניצל להיות גדול יותר.
– מחממים שמן בגובה 3 ס”מ במחבת רחבה. חשוב שהאש תהיה בינונית ולא גבוהה מדי ולא פחות שמן מזה. תאמינו לי, ככה זה סופג פחות שמן ומטגן יותר טוב.
– מטגנים את השניצלים מ-2 הצדדים עד הזהבה יפה ובסיום מעבירים לנייר סופג.
– מגישים עם פלח לימון.

קסם בצלחת

הערות ושדרוגים
– ניתן לרכוש חזה עוף פרוס רק במקרה הזה יש 2 אופציות. או לבקש חזה עוף פרוס אבל לא דק ואז לשטח אותו בבית דק דק או לבקש שישטחו לכם אותו אבל תבקשו נתח גדול יחסית שיהיה שניצל גדול :).
– אם לא אוהבים חרדל אפשר לוותר ואפשר גם לשים במקום החרדל כף מיונז איכותי.
– אפשר להשתמש בפירורי פנקו או פירורי לחם רגילים אם אין מוזהבים בבית.

7 תגובות

  1. מושיק כהן says:

    כל הכבוד לך על התמיכה בעסקי האוכל, שאפו!!!

  2. שילה says:

    שלום רחלי אני שילה ואני בן-7:5 ואני רוצה לשאול אם יש לך מדכון לציפס שבתמונה

  3. דני says:

    מהמם! אוסיף שמניסיון ניתן להקפיא בין ניילון או נייר אפיה כפי שציינת – אבל הטיגון הוא ישירות מהמקפיא. יותר מעולה

  4. קורין דובב says:

    שלום רב,
    אם שומרים בהקפאה – איך מטגנים אח”כ? צריל להפשיר ואז לטגן? או להכניס לשמן כשזה עוד קפוא?

  5. יוכבד says:

    טוב, שניצל רגיל בלי חוכמות (ואכן טעים אם מגישים מיד אחרי הטיגון). הערה אחת: את מציעה לפרוס את כל החזה על חלקיו לשלוש? אני לא חושבת שזה אפשרי.
    אני מחלקת באמצע (החזה בנוי משני חלקים וה”פילה”). כל מחצית אני חותכת בעובי כמו שחוצים לחמניית המבורגר אבל *לא עד הסוף* ואז פורשת את החלק כמו ספר פתוח ומשטחת . מתקבלים שני שניצלים מכל חזה.
    בזמן שאני מצפה בפירורים אני לוחצת את השניצל, ככה הוא גם נעשה דק וגם הפירורים נדבקים טוב יותר.

    1. ענת says:

      רעיונות מצוינים!

  6. סלט נבטים כמו של שגב – הסלט שכבש את הרשת – קרוטית – Krutit says:

    […] כאן לעדכונים (ההרשמה בחינם וניתן לבטל בכל עת). – המתכון לשניצל האגדי של קפה נואר! רוצו […]

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.

Send this to a friend