פירה כרובית ושום צלוי

Posted on
פירה כרובית ושום צלוי

אין בן אדם שאוהב פירה יותר ממני. טוב, אולי יש, אבל אני בוודאות אחת המכורות 😊 המרקם הקטיפתי, הרכות, הטעם האדמתי המלוח. אין תוספת טעימה יותר. והאמת? גם לא רק כתוספת אלא ממש כמנה לצד שמנת חמוצה או סלט ירקות.

עכשיו תחשבו באיזה יראת כבוד הגעתי למתכון הזה שאין בו ולו תפוח אדמה אחד. שעות ישבתי לחשוב איך אני הופכת את הכרובית, שהיא ירק מיימי בבסיס, לפירה יציב ורך כמו זה שמכינים מתפוחי אדמה.

הרי לטחון כרובית רכה וזהו לא יניב פירה מושלם, בגלל כמות המים הגדולה שיש בכרובית והטעם המעט אנמי. אז איך מתגברים על זה? הו, טוב ששאלתם 😊 שיטת ההכנה כאן הופכת את הכרוביות לפירה כל כך טעים שמרגיש שהוא הגיע ממסעדת מישלן. לרגע נדמה שיש כאן הכלאה בין פירה ערמונים לפירה תפוחי אדמה.

אז מה בעצם השיטה? קודם כל אין כאן בישול של הכרוביות כדי לא להוסיף להן מים (שימו לב שאלה הקפואות מגיעות כבר רכות ולכן חשוב להשתמש בהן ולא בכרוביות טריות שאותן חייבים לבשל). הכרוביות בעצם עוברות תהליך של צריבה בסיר, בשמן עם ניחוח של שום – פשוט מבשלים שיני שום בשמן זית עד שהשום רך, מה שמעצים את טעמן ומאדה חלק מהנוזלים שלהן. ורק אחרי שהטעם שלהן עמוק ומתומצת יותר מוסיפים ממש מעט מים שהמטרה שלהם היא לרכך את הכרוביות כך שבזמן הטחינה לא תרגישו גושי כרוביות אלא מרקם חלק לגמרי.

ואל כל האושר הזה, בזמן הטחינה של הכרוביות לפירה, מתווספים שיני שום רכות ומתקתקות שנטחנות גם הן לתוך הפירה. חלום!

המלצה שלי: תכינו כמות כפולה ומכופלת של קונפי השום. זה מושלם מעל בשר, מעל הפירה, ככה לבד על לחם, בתוך תבשילים ואיפה לא.

פירה כרובית ושום צלוי
פירה כרובית ושום צלוי

פירה כרובית ושום צלוי

מצרכים:
1 שקית כרוביות סנפרוסט
30 שיני שום, קלופות
2/3 כוס שמן זית (לבישול שיני השום – הרוב לא נכנס לפירה עצמו)
1 כפית מלח
2-3 ענפי טימין – לא חובה

אופן הכנה:
– מפשירים את הכרוביות – או בחוץ על השיש (בקיץ זה קורה בצ’יק) או במיקרו.
– בסיר בינוני שמים שמן זית, שיני שום, מלח וטימין ומבשלים על האש הכי קטנה במשך 20 דקות או עד שהשום רך. אתם לא רוצים אותו מטוגן אלא רך כמו קונפי.
– בסיר סוטאז’ שמים 3 כפות משמן השום ומטגנים את הכרוביות עד הזהבה עדינה מכל הצדדים. ממליחים ומפלפלים מעט. כשהכרוביות זהובות, ורק אז, מוסיפים כוס מים ומבשלים יחד עד שהמים מתאדים כמעט לגמרי. בערך 20 דקות. כשהמים מתאדים סוגרים את האש.
– במעבד מזון שמים את הכרוביות ביחד עם 8-10 שיני שום רכות ו-2 כפות שמן שום וטוחנים יחד למרקם חלק כמו פירה. מגישים עם שיני שום רכות מעל.

פירה כרובית ושום צלוי
פירה כרובית ושום צלוי
פירה כרובית ושום צלוי
ואיזה כיף שהוא פרווה ואפשר להגיש אותו עם מנות בשריות

הערות ושדרוגים
– אתם יכולים להוסיף לפירה, בזמן הטחינה במעבד מזון, גם 2-3 תפוחי אדמה רכים רכים. במקרה הזה חשוב לא לטחון יותר מדי כי תפוחי אדמה טחונים יכולים לייצר מרקם מסטיקי אם מגזימים בטחינה. עם כרוביות אגב אין בעיה לטחון כמה שרוצים.
– לצבע מעט צהבהב של הפירה אפשר להוסיף, בזמן טיגון הכרוביות, ½ כפית כורכום. רק לא להגזים עם הכמות זה לא אמור להראות בצבע צהוב זוהר. פה אגב בתמונות אין כורכום.
– המתכון בשיתוף סנפרוסט.

4 תגובות

  1. אורלי says:

    היי, כיצד מתקבל עם כרובית טרייה? תודה

  2. מנה says:

    נראה נהדר. וחזה העוף ,מה איתו?נראה מעולה ועסיסי

  3. לילי says:

    נראה טעים, אפשר עם שום כתוש קפוא?

    1. רחלי קרוט says:

      הוא דומיננטי מדי וצריך פה שום רך רך ומתקתק. אפשר קצת אבקת שום או לטגן מעט את השום אבל לא לשרוף אותו.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.

Send this to a friend