חלת דבש פרחי כרובית

Posted on

אחת החלות הכי יפות, מרגשות וטעימות שיצא לי להכין. חוץ מזה שהיא רכה רכה, שומרת על טריות גם יומיים ושלושה אחרי בזכות הקמח והדבש שמוסיף לחות, וגפ טעימה בצורה בלתי רגילה – החלה הזאת גם גורמת לאנשים לחייך. יש במראה שלה משהו שהוא הרבה יותר מלחם. כמו מתנה שמביאים למישהו שבאמת אוהבים. זר פרחים של כרוביות וחלות קטנות בצורה של פרחים.

המתכון נראה קצת ארוך אז חשוב לי רגע להסביר את השלבים עוד לפני שתתחילו להכין – בגדול מה שצריך לעשות זה לאפות כרוביות עד שהן רכות וזהובות ולנן אותן קצת רק כדי שהחום שלהן לא יגע בבצק. אפשר להכין אותן גם יום לפני הכנת החלה ואפשר באותו יום. השלב הזה מצריך מכם בעיקר לתבל אותן ולהכניס לתנור. מהרגע הזה יש לכם שקט מהן למשך שעתיים.

בזמן הזה, או יום למחרת, מכינים את הבצק. נותנים למיקסר ללוש את הבצק ואז מתפיחים עד שהבצק תפוח ויפה. כשהוא מוכן מכינים את פרחי הבצק ועד שמסיימים הכרוביות צריכות להיות כבר מוכנות. וזהו בגדול. משדכים את פרחי הכרוביות ואת פרחי הבצק בתבנית אחת ומעבירים לתנור.

החלה מעולה גם יום למחרת, וגם יומיים, ואני ממש ממליצה להבריש אותה, בצאתה מהתנור בדבש או בשמן זית. הם שומרים עליה רכה. אני הכי אוהבת להבריש אותה בדבש ואז לפזר מעל מלח. השילוב בין מתוק ומלוח מדהים פה.

  • שימו לב שהשתמשתי פה בקמח כוסמין שיש בתוכו כבר שמרים. לא קמח תופח (בקמח תופח יש קמח + אבקת אפייה) אלא קמח שהוסיפו לו כבר את השמרים בכמות המדויקת. אם לא מצאתם קמח שמרים כתבתי לכם למטה איך להכין עם קמח לבן או קמח כוסמין.

צפו בשלבי ההכנה:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Raheli Krut | Krutit (@raheli)

חלת דבש פרחי כרובית
השמרים כבר בתוך הקמח ולא צריך להוסיף שמרים בנוסף. הקמח הזה מושלם ללחמים, לחלות, למאפים או לכל בצק שיש בו שמרים. אם במתכון כתוב לכם שמרים ואתם משתמשים בקמח הזה ספציפית אתם יכולים לוותר על השמרים במתכון כי הם כבר בתוך הקמח

חלת דבש פרחי כרובית

מצרכים לבצק:
500 גרם קמח שמרים כוסמין סוגת
3-4 כפות דבש (תחליפים למטה)
1/2 כוס שמן מכל סוג שאוהבים
240 מ”ל (1 כוס מדידה) מים קרירים
1 כפית מלח
1 חלמון + כפית דבש – להברשה מעל החלה

לכרוביות:
2 כרוביות קטנות/בינוניות
4-5 כפות שמן זית
1 כפית מלח גס או רגיל
1 כפית אבקת שום או שום גבישי
3 כפות דבש (תחליפים למטה)
1 כפית פטרוזיליה מיובשת – לא חובה

אופן הכנה:
– מבשלים את הכרוביות בשלמותן במים מומלחים במשך 15 דקות כשהצד של הפרחים בתוך הסיר. עוד אופציה היא להניח את הכרוביות בקערות גדולות עם מים רותחים שמגיעים כמעט על כיסוי ולהניח להם לעמוד במים 20-30 דקות. המטרה היא לא לבשל את הכרוביות אלא לחלוט אותן קצרות כדי לנקות אותן היטב בעזרת המים הרותחים. מסננים היטב מכל המים לפני שממשיכים.
– מחממים תנור ל-200 מעלות.
– מניחים רדיד אלומיניום על השיש ומעליו נייר אפייה. מעל נייר האפייה מניחים כרובית אחת ומזלפים מעל שמן זית בנדיבות. מתבלים במלח, אבקת שום, דבש ופטרוזיליה וסוגרים היטב עם רדיד האלומיניום ונייר האפייה. במידה ויש פתח למעלה סוגרים אותו עם עוד רדיד אלומיניום. חשוב ממש שהכל יהיה סגור. חוזרים על הפעולה עם הכרובית השנייה.
– מעבירים את הכרוביות לתבנית תנור ואופים במשך שעה וחצי כשהכיסוי סגור ואז פותחים ואופים עם כיסוי פתוח במשך 15-20 דקות נוספות. מוציאים החוצה לצינון. בשלב הזה הכרוביות צריכות להיות כבר רכות או כמעט רכות. אם הן לא מחזירים לעוד אפייה קצרה.
– עד שהכרוביות מוכנות (יקח להן שעתיים סך הכל כולל צינון) מכינים את הבצק: בקערת מיקסר עם וו לישה שמים את כל המצרכים פרט למלח ולשים על מהירות 1 או 2 במשך 5 דקות. מוסיפים את המלח ולשים ביחד במשך 15-20 דקות או עד שהבצק חלק וגמיש. מכסים ומתפיחים בחוץ במשך שעה עד שעה וחצי (כמעט עד הכפלת נפח) או במשך 8-16 שעות במקרר. אין בעיה שהכרוביות יחכו לבצק כמה שצריך.
– מחלקים את הבצק ל-32  חתיכות (בערך בגודל של כדור פינג פונג) ומגלגלים לכדורים. מרדדים כל כדור למעין פיתה שטוחה בעובי 1/2 ס”מ.
– מניחים 4 עיגולי בצק מרודדים אחד מתחת לשני בחפיפה. ראו סרטון. ומגלגלים את כל 4 עיגולי הבצק לרולדה שמנמנה. חוצים את הרולדה לחצי כך שנוצרים 2 פרחים. חוזרים על הפעולה עם יתרת עיגולי הבצק.
– מניחים את הכרוביות על גבי תבנית גדולה. אפשר תבנית עגולה בקוטר 32 או על גבי תבנית התנור. אני אוהבת לזלף מעט שמן זית על התבנית אבל לא חובה.
– מניחים את פרחי החלה מסביב לכרוביות, עם רווח בינהן, ומכסים. מתפיחים במשך שעה או כמעט עד הכפלת הנפח.
– מחממים תנור ל-190 מעלות.
– בקערה קטנה טורפים יחד חלמון, דבש, מעט מלח ו-2 כפות מים ומברישים את הבצק.
– אופים במשך 30 דקות (מומלץ לבדוק כבר אחרי 20 דקות) או עד שהחלה זהובה יפה.
– אני אוהבת להבריש את החלה בדבש או שמן זית בסיום האפייה אבל לא חובה.

חלת דבש פרחי כרובית

הערות ושדרוגים
– אם אתם משתמשים בקמח כוסמין או קמח לבן ללא שמרים תוסיפו 1 כף (10 גרם) שמרים יבשים או 30 גרם שמרים טריים לקערת המיקסר בזמן הלישה.
– במקום דבש בבצק אפשר לשים סוכר לבן או מייפל או כל ממתיק אחר שאתם אוהבים. גם תחליפי סוכר יעבדו.
– אם אתם אוהבים טעמים מתקתקים פיקנטיים ניתן להבריש את הכרוביות, לפני הכניסה שלהם לתנור עם הבצק של החלה, ברוטב צ’ילי מתוק. זה גם יתן ברק וגם טעם כיפי.
– רוצים לשדרג? אפשר לפזר על פרחי הבצק, אחרי ההברשה בחלמון, שקדים פרוסים. יצא משגע.
– לגרסה טבעונית מוותרים על החלמון בציפוי של החלות ומברישים רק בסילאן עם קצת שמן זית ומלח. אפשר לדלל קצת את הסילאן עם חלב צמחי מכל סוג שאוהבים.
– המתכון בשיתוף סוגת.

  • לשתף זה כיף

3 תגובות

  1. צמחונית says:

    אחרי שפעם כשפרסתי כרובית שלמה שצליתי בתנור ומצאתי בה תולעת שמנמנה, אני לעולם לא מכניסה יותר ראש כרובית לתנור! מפרקת לפרחים, משרה בקערת מים ובוחנת היטב בין ה”גזעים”.

    1. לאה says:

      תקני כרובית כשרה נקיה מחרקים של חסלט

    2. אורלי says:

      אוי מזעזע!!
      מי קונה כרובית רגילה בסופר?? זה מפוצץ תולעים!
      יש את חסלט, עלי בודק וכד’ בלי שום תולעת. בד”כ מוצאים קפוא. בהצלחה!

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.

Send this to a friend